Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on Tiltun koirakoulu?

Vierailija
23.02.2016 |

Meille tulee viikon päästä koiruus :D Koirakoulu pitäisi enää valita enkä osaa yhtään näitä arvioida kun ei ole kokemusta koirista itsellä eikä kavereillakaan. Olisiko tämä Tiltun koirakoulu Espoossa hyvä? Olisi ainakin lähellä jollei muuta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ja tuntui tosi asiantuntevalta ja hyvä koulutus oli

Vierailija
2/30 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ja tuntui tosi asiantuntevalta ja hyvä koulutus oli

Kuulostaa hyvältä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuullut hyvinkin ristiriitaisia mielipiteitä tuosta paikasta. Suosittelen mieluummin Kompassia tai Masseteriä (molemmat Helsingissä).

Vierailija
4/30 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masseter, ehdottomasti.

Vierailija
5/30 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kuullut hyvinkin ristiriitaisia mielipiteitä tuosta paikasta. Suosittelen mieluummin Kompassia tai Masseteriä (molemmat Helsingissä).

Jaa minkäköhänlaisia? Vai oletkohan vain joku Kompassin tai Masseterin työntekijä...

Vierailija
6/30 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompassia ja Heiluvaa Häntää suosittelen minä :)

Vierailija
7/30 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa minkäköhänlaisia? Vai oletkohan vain joku Kompassin tai Masseterin työntekijä...

Olen "ihan vaan" koiranomistaja, jolle on väliä esim. aidosti iloisella ja joustavalla asiakaspalvelulla. Lisäksi haluan viedä rahani paikkaan, jossa ei jaotella koiria a- ja b-luokan kansalaisiin rodun perusteella. Minulla on aiemmin ollut isoja palveluskoirarotuisia koiria ja nyt "pikkusintti". Perusteet koirien kanssa toimimiseen on siis ihan hyvin hallussa. Haluan käydä paikoissa, jossa koirat otetaan yksilöinä vastaan eikä kategorisoida jo etukäteen "hyviin" ja "huonoihin" harrasterotuihin. Lisäksi on kiva käydä paikoissa, joissa riittää valinnanvaraa niin kurssiaikojen kuin eri kurssien tai lajienkin suhteen. On myös kiva jatkaa hyväksihavaitun kouluttajan kanssa seuraavallakin kurssilla tai kokeilla uutta lajia. Myös se, että kursseilla käytetään positiivisia metodeja, on ehdottoman tärkeää itselle.

Heiluvassa Hännässä kävin edellisen koiran kanssa pentukurssin (tmv.) muistaakseni v. 2008. Oli ihan ok myös. Tuttavani on saanut apua aran koiransa kanssa BAT-kurssilta.

Olemme käyneet uimassa Sportti Hurtalla ja myös siellä meno näyttää positiiviselta ja työntekijät mukavilta. Mutta kursseilta ei siis sieltä ole kokemuksia, ainakaan vielä :)

Vierailija
8/30 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme sielä koirani kanssa pentukurssilla, ihan kamala paikka ei kannustanut ollenkaan vaan enemmänkin moitti ja oli ilkeä minua kohtaan. Lopetettiin kurssi kesken,koska hänen kanssaan ei kertakaikkiaan pystynyt olla kauaa samassa tilassa kun heittelee niitä solvauksiansa, sinne meni yli200e taivaan tuulii

Vierailija
9/30 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja osaa hommansa, olemme erittäin tyytyväisiä. Palaute on suorasukaista minkä "herkemmät" saattavat kokea loukkaavana tms.

Useita kouluja on testattu ja tämä paras.

Pentukoulusta aloitettiin.

Vierailija
10/30 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraa palautetta tulee kyllä, ei turhia lirkutella, mutta aivan loistavaa oppia olemme saaneet!

Vierailija
11/30 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuuko opetus siis johinkin "perinteisempään" kuin positiivinen vahvistaminen?

Vierailija
12/30 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä tällaista kysyessä saa aina sekä kehuja että haukkuja, ja haukkujen tapauksessa voi olla vaikea arvioida, onko niille oikeasti pohjaa vai ei (koirapiireissä valitettavasti esiintyy joskus aiheetonta mustamaalausta).

En tunne kyseistä koirakoulua, joten en osaa sanoa heistä mitään, mutta yleisesti kannattaa etsiä sellainen koirakoulu, joka käyttää positiivisia, palkitsemiseen perustuvia menetelmiä. Kannattaa myös kysyä voiko päästä tutustumaan paikkaan ilman koiraa ja seuraamaan jotain kurssitilannetta.

Huomiota kannattaa kiinnittää myös koulutustilassa siihen, pystytäänkö koirakoille tarvittaessa järjestämään riittävästi rauhallista tilaa ympärille esim. väliseinien avulla, jotta työskentelyyn pystyy keskittymään kunnolla.

Vierailija
13/30 |
05.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tällähetkellä ylivilkkaan koirani kanssa Tiltun luona koulutuksessa. Koen koulutuksen hyväksi ja asiantuntevaksi. Pidän siitä, että asiat sanotaan suoraan, niin myös itse opin kuinka saan hyvän lenkkikaveri.

Vierailija
14/30 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnaan kirjoitti:

Olimme sielä koirani kanssa pentukurssilla, ihan kamala paikka ei kannustanut ollenkaan vaan enemmänkin moitti ja oli ilkeä minua kohtaan. Lopetettiin kurssi kesken,koska hänen kanssaan ei kertakaikkiaan pystynyt olla kauaa samassa tilassa kun heittelee niitä solvauksiansa, sinne meni yli200e taivaan tuulii

Siis puhutko siitä Tiltusta?

Vierailija
15/30 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut positiivinen kokemus.

Vierailija
16/30 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasimme Tiltun koirakouluun yksityistunnin. Alku meni pelkkien papereiden täyttämiseen ja siihen että minut haukuttiin pystyyn. Olen mennyt koirakouluun hakemaan apua kouluttamiseen ja Tiltun solvaaminen oli jo asiatonta. Minusta tuntui ihan mun häntä ei edes kiinnosta millanen koira on ja miten se käyttäytyy tietyssä tilanteissa kanssani. Hän puhui koko ajan päälle ja väitti etten tunne koiraani lainkaan. Positiivisesta palkkauksesta ei ollut tietoakaan vaikka pyysi kehumaan niin se miten meijän koiraa on totuttu palkkaamaan niin sitä ei saanut tehdä.... En saanut kotiin kunnon ohjeita mm mitä jos koira tekee oikein nii miten mä palkkaan sen parhaiten vaan sain ohjeet mitä teen jos koira tekee väärin. Ja mikäli koira ei kävele nätisti lenkillä ja tottele niin Tiltun neuvo oli että jätä tolppaan kiinni ja kävele pois.... en todellakaan aio jättää koiraani ihinkään tolppaan !! Lyhyesti sanottuna ei mitään hyvää sanottavaa tästä koirakouluttajasta !! 

Vierailija
17/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui googlesta kaivamalla tämä lanka silmiin ja pakko kommentoida. Käytiin tällä vkollla, ihan kamala nainen ja tosiaan epäkunnioittava. Ei kuunnellut vastauksia kun jotain kysyi, puhui päälle, piti kuin lapsena ja oli tyly koiraa kohtaan. Kiva kun kurssikokonaisuus jo maksettu eli pakko mennä vielä uudelleen. Harvemmin on koirakoulun jälkeen itkenyt suunnilleen kotimatkalla.

18/30 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koirakon" osalta tämä taitaa tulla jo liian myöhään mutta meillä juuri samat kokemukset etukäteen maksetusta pentukoulusta. Olin tuntien jälkeen tosi ahdistunut ja mietin, että olen täysin epäonnistunut sekä koiran rodun valinnassa että muutenkin omistajana. Ilmoitin parin kerran jälkeen sähköpostitse, että lopetan ja kirjoitin perustelut ja jäljellä olevat tunnit hyvitettiin minulle. Tämän kokemuksen jälkeen en kestänyt vähään aikaan ajatusta mistään koirakoulusta mutta sittemmin on onneksi löytynyt koirakouluttajia, jotka osaavat käsitellä myös ihmisiä ja on voitu yhdessä nauraa omille vajavaisuuksille ja mokille ja jatkettu harjoituksia. Kurssilla on tärkeää, että koiran omistaja oppii ohjaamaan koiraansa ja minä en osannut olla luontevasti koirani kanssa, kun tunnelma oli vihamielinen, minulla oli ilmeisesti väärän rotuinen koira ja koko ajan odotin, että mistä virheestä seuraavaksi tulee noottia.

Vierailija
19/30 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin yksityistunnin Titun koirakoulusta. Ahdistus ja epätoivo jäivät vain mieleeni. Minulle saatiin olo, että olen täydellisen epäonnistunut koirani kanssa. Tyrkytettiin jatkotunteja, jotka onneksi peruin.  

Ohjaaja on tiukka, se on ok, mutta ahdistuneisuutta ei saa silti omistajaan lietsota. Jälkikäteen mietittynä sain myös ehkä hieman erikoisia ohjeita joilla lähtisin koiraani kouluttamaan.  

Vierailija
20/30 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama täälläkin. Pahinta on että sama ihminen pyörittää sitä hoitolaa. Siellä on hoitokoirat häkeissä (kieltää että ei pidä niitä siellä päivisin) ja omien koiriensa kanssa ulkona. Ihan huijausta noilla hinnoilla. Älkää hyvät ihmiset viekö koirianne sinne! Menin hakemaan omaa terrieriä hoidosta kesken päivän ja ovet oli lukossa. Soitin omistajalle ja sanoi että koirat nukkuvat, tule takaisin myöhemmin. HÄn oli itse poissa paikalta ja koirat yksin tiloissa. Istuin oven edess kunnes hän ilmestyi paikalle ja otin koirani, takaisin en mene ja älkää tekään ellette halua että koirasi istuu häkissä päivät pitkät. Vein Turren toiseen paikkaan ja sen jälkeen on takaisin tullut iloinen ja väsytyt poika. Espoon koirahotellissa se ei edes väsynyt koskaan. Harmittaa nekin sataset minkä sinne laitoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän