Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psoriaatikot, onko kellään muotoa PPP?

Vierailija
23.02.2016 |

Apuja kaivataan kutinaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antihistamiini. Sit välillä sorrun juuriharjaan ja veitseen....

Vierailija
2/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antihistamiini. Sit välillä sorrun juuriharjaan ja veitseen....

Mulla ei auta antihistamiini ollenkaan eikä atarax. Eilen oli niin paha kutina että teki mieli laittaa kädet kiukaaseen 😣

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, symppaan sua niin. Mulla on monta erilaista psoriasiksen ilemenemismuotoa ja erään leikkauksen jälkeen sain tuon PPP:n. Mulla kävi tuuri, se parani, eikä ole uusiutunut. En ikinä unohda sitä kutinaa. Luulisi, että olisin jo tottunut kutinaan, koska psorini muutenkin kutisee sietämättömästi, mutta tuo oli kyllä kaiken huippu.

Vierailija
4/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on pahin jalkapohjissa, kantapäissä. Kutina on kamala useinkin. Tätä on jatkunut nyt kolme vuotta. Kutinan lisäksi kantapäihin tulee syviä haavoja, ja sit jalka yms kipuja kun kävely muuttuu oudoksi. Pelkkä toive tämän häipymisestä pitää mut kärjissäni!

Vierailija
5/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole juurikaan iho-oireita ajoittaista päänahan kutinaa lukuunottamatta. Minulla onkin nivelpsoriasis ja myös kynnet hapertuvat. Oikeastaan ennenkuin edes aavistin olevani sairas, kutisivat jalkapohjani sietämättömästi, ja monta kertaa päivässä jouduin töissä ottamaan kengät pois jaloista ja hinkkaamaan jalkapohjia metalliseen kylmään kynnykseen. Hetken aikaa tuntui taivaalliselta.

Vierailija
6/16 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet hoitanut kynsiäsi? Mun kynnet liuskottuu, halkeilee ja on tosi lyhyet. Hankaloittaa käsien käyttöä, kun kynnet ei suojaa sormenpäitä ja pienistä esineistä vaikea saada otetta. Olen yrittänyt kaiken maailman vahvikkeita, nytkin kolme eti kerrosta, jotta hiukan tukisi. Varpaankynnet hapertuu, ja osin liki kadonnut. Onko mistään apua? Oletko ollut puva- hoidossa?

7/16 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen lääkkeeni, Enbrel nimeltään, on auttanut jonkin verran myös kynsiini, oikeastaan varpaankynnet ovat lähes normaalit, niistä jalkahoitaja poisti muutaman lähes kokonaan ja tilalle kasvaneet ovat terveitä. Syön myös maitotuotteita nykyään melko paljon, silläkin saatta olla jotakin vaikutusta. Kaikkein merkittävin apu tulee kuitenkin ylhäältä päin, nimittäin aurinko parantaa kesän aikana kynnet niin, että ne säilyvät hyvinä pitkälle syksyyn. Puva-hoitoa ei ole kukaan edes ehdotellut.

Vierailija
8/16 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aloin epäillä, että minulla on ehkä juuri tuo kämmenissä. Kämmenet täynnä hilseilevää ihottumaa, ja välillä vesikelloja ja välillä vain kamalan kuivat ja halkeilevat. Kutina on välillä ihan kamala ja vaikeuttaa nukkumistakin. Tällaista ollut n. 10 vuotta, mutta eipä oikein mikään auta. Minulla kuitenkin on psoriasis päänahassa, niin saattaa olla kämmenissäkin sitten...

Ihottumaa tulee kyllä välillä myös selkään ja rintalastan kohdalle, mutta ne ei kutise yhtään.

Vierailija
9/16 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän vanhan ketjun, mutta asiahan on aina ajankohtainen. Mulla nyt tämä PPP rajoittaa elämääni erittäin vahvasti. Kädet on niin pahassa kunnossa, etten saa edes vaatteita päälleni ilman kyyneleitä. Kämmenet ja sormet nyt aivan vereslihalla ja haavaumilla. Mikään ei tunnu auttavan. Onko joku saman asian kanssa kipuilevat löytänyt jostain apua?

Vierailija
10/16 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako jotkut todella vahvat ja laadukkaat vitamiinit + hivenaineet yhtään?

Vierailija
11/16 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kokeilla sinkkilisää. Vielä ei tietoa, että onko siitä mitään apua.

Vierailija
12/16 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D vitamiinia pitäisi psoriaatikon syödä vähintään 25 mikrogrammaa päivässä. Lukee ihan käypähoitosuosituksessa. Itse söin 50 mikrograammaa. Nyt en ole kuukauteen syönyt ja kynnet liuskoittuneet poikki. Oli hyvät kynnet ennen. Ensiksi meni kuopille ja sitten yksi kerrallaan repeili. Täytyy varmaan alkaa syödä uusiksi.

Vierailija
13/16 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiineissa kannattaa myös panostaa laatuun ja että on riittävät pitoisuudet.

Vierailija
14/16 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokeillut varmaan kaikki mahdolliset rasvat, mikään ei enää auta. Vahvaa kortisoniakaan kun ei voi koko ajan käyttää.

Vierailija
15/16 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D vitamiinia pitäisi psoriaatikon syödä vähintään 25 mikrogrammaa päivässä. Lukee ihan käypähoitosuosituksessa. Itse söin 50 mikrograammaa. Nyt en ole kuukauteen syönyt ja kynnet liuskoittuneet poikki. Oli hyvät kynnet ennen. Ensiksi meni kuopille ja sitten yksi kerrallaan repeili. Täytyy varmaan alkaa syödä uusiksi.

Minä syön 100 mikrogrammaa päivässä vuoden ympäri ja vain kahden sormen kynnet ovat huonot, irti alustasta. Minulle sanoi lääkäri, että paljon D-vitamiinia! Otan sen vielä tyrniomegaöljyn kanssa, niin rasva auttaa D:tä imeytymään ja omega pitää ihon ja limakalvot kunnossa. Nivelpsori on ollut kymmenen vuotta. Kutinaan laitan joka pesun jälkeen Canoderm-rasvaa, olen saanut sen ihotautilääkäriltä reseptillä. Se vie kutinan. N64

Vierailija
16/16 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan he*ve*illinen vaiva. Hermot menee ja kohta jo varmaan työpaikkakin. Kun kädet on pahassa kunnossa, niin ei sitä silloin oikein työntekijäksi ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän