Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkin kun tein työkyvyttömyyseläke-hakemuksen

Vierailija
23.02.2016 |

Nykyään ei taida edes mennä läpi.
Pitäisi olla pääkainalossa että näkisivät missä vika.
Mulla ehkä kolme vuotta elinaikaa, suvun muista päätellen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin kotiin vakuutusyhtiöstä ja tarjottiin pysyvää eläkettä. Ihan olin hakenut jatkoa kuntoutustuelle. Otin sen, mutta lähes romahdin. Tässäkö mun elämä nyt oli?

Sun elämä voi ehkä vasta alkaa tästä, jos osaat vaan jotenkin asennoitua siten. Ja minäkin olen pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä, ollut jo useamman vuoden eikä se elämä siihen loppunut. Tuntuihan se kyllä aluksi aika järkyltä kun se pysyvä päätös tuli, mutta tiesin toisaalta että se on ainoa oikea mahdollinen. 

Muuten työkyv.eläkkeellä (siis se pysyvä) ei saa enää kelan kustantamaa terapiaa tms. kuntoutusta, tietenkään. Jos on itsellä rahaa maksaa (as if) niin sitten eri asia.

Nykyaika on kyllä ihan /c

Aikani uhranny tälle systeemille.

Nyt heitetään roskiksen. ?!??

Vierailija
22/29 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin kotiin vakuutusyhtiöstä ja tarjottiin pysyvää eläkettä. Ihan olin hakenut jatkoa kuntoutustuelle. Otin sen, mutta lähes romahdin. Tässäkö mun elämä nyt oli?

Ei, nythän se elämä alkaa. Sinä olet vihdoinkin vapaa.

Suunnilleen normaali ihminen on kyllä mieluummin terveenä töissä kuin sairaana eläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen normaali ihminen on kyllä mieluummin terveenä töissä kuin sairaana eläkkeellä.

AAA+++

Vierailija
24/29 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun elämä voi ehkä vasta alkaa tästä, jos osaat vaan jotenkin asennoitua siten. Ja minäkin olen pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä, ollut jo useamman vuoden eikä se elämä siihen loppunut. Tuntuihan se kyllä aluksi aika järkyltä kun se pysyvä päätös tuli, mutta tiesin toisaalta että se on ainoa oikea mahdollinen. 

Muuten työkyv.eläkkeellä (siis se pysyvä) ei saa enää kelan kustantamaa terapiaa tms. kuntoutusta, tietenkään. Jos on itsellä rahaa maksaa (as if) niin sitten eri asia.

Joo, ennen kuin otin eläkkeen vastaan selvitin tuota kuntoutusasiaa. Kelan kuntoutuksessa on yleensä tavoite työkyvyn ylläpito tai sen palauttaminen, eläkeläinen on ulkona näistä.

Psykiatrini psyk.polilla vakuutti, että siellä tehdään hoitopäätökset kokonaistilanteen mukaan, eläkeläisyys ei ratkaise. Saa nyt nähdä, mitä tuo käytännössä tarkoittaa.

Jos supistan kulutukseni minimiin, pystyn maksamaan 1-2x/vko terapian. Se on suunnitelma B. Jos syön vaikka vuoden linssejä ja riisiä, mutta saan elämän takaisin, uhraus on pieni.

Vierailija
25/29 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vakuutusyhtiö myönnä kenellekään työkyvyttömyyseläkettä ilman omaa hakemusta. Kyllä siinä vähintään oma allekirjoitus pitää olla vaikka joku muu olisi toiminut kirjurina. Ja ettekö te saa itsellenne lääkärinlausuntoja jotka hakemuksen liitteenä? Kyllähän teillä on oikeus ne saada ja nähdä!

Minä joka kirjoitin etten ole nähnyt oletin että lausunnosta tulee automaattisesti kappale myös itselle, en sitten ole viitsinyt kysellä sitä. Ehkä onkin parempi etten mieltäni pahoita kaikella mitä siellä on, aiemminkin on verenpaineita nostattanut mielestäni väärät diagnoosit. Ihan sama, tulipahan se eläke helposti, siinä vaiheessa ei vain enää jaksanut epävarmuutta ja paperi- ja virastorumbaa puolivuosittain, eikä terveyden kohentuminenkaan tuntunut olevan tapahtumassa ihan lähitulevaisuudessa.

Uskon että eläkkeeltä pääsee pois jos ihme tapahtuu.

Vierailija
26/29 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Ei jokainen ihminen ole samanlainen, ja sitäpaitsi käsite "normaali" on aika ongelmallinen. Kuka ne rajat vetää ja mihin? Sinäkö? Ehkä niin teetkin, mutta kun joku toinen taas määrittelee normaalin eri tavalla kuin sinä. 

Mutta joo, suurin osa jos saa valita niin mieluummin ehkä on työkykyinen ja pystyy itsensä elättämään, edes jollain tapaa, mutta jos ei... niin eläke todellakin on parempi vaihtoehto kuin väkisin kituuttaa huonokuntoisena töissä. 

Vierailija
27/29 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AAA+++

No jos on vaihtoehtonana sairaana töissä kuin puoli kuolleellena töissä?

Vierailija
28/29 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään pidetään suunnilleen normaalit työkyvyttömät ihmiset väkisin töissä.

Oikeasti suunnilleen normaali tervekin ihminen haluaisi olla vapaa.

Vierailija
29/29 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä onko aivokasvaimella millainen vaikutus.

Vai pitäiskös olla kuallu että eläke tulisi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi