Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko avioliiton olla tälläistä?

enitenketuttaaukko
23.02.2016 |

Vaadinko liikoja? Valitanko turhasta vai onko meillä oikeasti ihan paska liitto? Niin, siis ollaan oltu naimisissa 7 vuotta. Yksi lapsi, reilu kaksi vuotias. Mies käy päivätöissä ja minä vuorotyössä. Minä teen lähes aina kodin siivoukset, kaikki pyykkihuollon (poikkeuksetta aina), lähes aina teen alusta asti kaikki ruuat. Yritän järjestää meille yhteistä aikaa; joskus onnistun löytämään lapselle hoitajan että pääsemme kahdestaan ulos. Olen järjestänyt meille hotelliviikonlopun, yhteisen matkan, illallisia yms... ja arvatkaa - mies ei ole lapsen syntymän jälkeen huomioinut minua mitenkään. Hän ei järjestä meille perheenä mitään, eikä huomioi minua vaimona. Seksiä hänen ei tietenkään myöskään tee mieli eli elelen koko ajan puutteessa. Mua tympii oikein huolella. Koen olevani tässä suhteessa yksin. Olen varmasti vaativa mutta koen, että tulen koko ajan laiminlyödyksi. Onko teidän muiden liitot näin väljähtäneitä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitto on vain sopimus

sinulla on ongelmia parisuhteessasi

parisuhde ei ole yhtäkuin avioliitto

Vierailija
2/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku uhriutuja. Tuliko arki yllätyksenä?

Villi veikkaus, että sulla ei ole taustalasi minkäänlaista parisuhdetta. Toivottavasti ainakaan, empatiakyvystä päätellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilanne todellakaan reilu.

Vuorotyö on todella kuluttavaa, ja on väärin että sen lisäksi hoidat suurinpiirtein yksin arjen pyörittämisen. Itse en tuollaista jaksaisi katsella kovinkaan pitkään. Varsinkaan jos parisuhteessa ei toimi juuri mikään muukaan miehen puolelta.

Oletko puhunut tästä miehen kanssa? Kiinnostaako häntä yleensäkään se, miltä sinusta tuntuu?

Vierailija
4/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole siitä kuka järjestää ja kenelle yllätyksiä ja hupia. Kyse on ihan jostain muusta: viihdyttekö yhdessä, teettekö asioita yhdessä? JUtteletteko ja nauratte yhdessä? Koetko olevasi arvostettu ja rakastettu? Jos vastaatt ei niin huonosti on asiat. Jos vastaat kyllä niin sitten ei ole väliä kuka järkkää ja mitä.

Vierailija
5/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tullut arki yllätyksenä. Ajattelen niin, että arjen pitäisi olla lähtökohtaisesti kivaa ja miellyttävää. Siis sitä arkeahan tämä elämä lähinnä on eli siihen olen panostanutkin. Voihan se tosiaan olla, että vaadin liikoja - siksi täällä kysyinkin että miten muiden liitot tai parisuhteet rullaa. Mua ainakin vit.... lähes koko ajan miehen saamattomuus ja se, että ottaa tämän perheen ja minut itsestäänselvyytenä. - AP

Vierailija
6/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut miehesi kanssa asioista, jotka vaivaa sua. Ei kukaan pysty tietämään mitä tunnet/ajattelet, jos et avaa suutasi.

Vierailija
7/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ollaan puhuttu. Olen varsinainen tunteista puhuja ja seksin olemattomuudestakin olemme puhuneet. Hän haluaa vain kuulema olla onnellinen ja olla kanssani. Seksiä hän lupaa haluta useammin, on näin lupaillut jo vuosien ajan. Minä en voi häntä muuttaa, enkä hänen halujaan minua kohtaan. Tilanne on siis ihan läpinäkyvä ja tietoinen meille molemmille. Itseäni vaan ahdistaa. Ja kyllä - nauramme yhdessä, istumme väsyneinä iltaisin sohvalla leffaa katsellen, puuhastelemme perheenä yhdessä. Mutta kun kaikki tekeminen on minusta lähtöisin - mihin mennään ja mitä syödään yms... Mies on ulkoistanut itsensä tästä kaikesta ulos...

Vierailija
8/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. sulla on siellä yksi lapsi ja yksi ikuinen lapsi.

Vierailija
9/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä miestä pikkuhiljaa takaisin mukaan suunnittelupöydän ääreen...heität tyyliin että sun vuoro päättää mihin ravintolaan mennään huomenna ja sitten kun mies sanoo mielipiteensä niin pyydät kohteliaasti että hän varaisi pöydän ja hoitaisi järjestelyt. Samassa yhteydessä sitten lupaat, että ensi kerralla sinä hoidat.

Vierailija
10/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista on puhuttu, mutta kumpikaan osapuoli ei nähtävästi ole muuttanut toimintatapojaan. Asiat jatkuvat juuri tuolla tavalla niin kauan, kunnes edes toinen muuttaa tapojaan. Miksi teet kaikki kotityöt? Pyydä miestäsi osallistumaan, äläkä tee hänen puolestaan niitä asioita. Oli sitten nainen tai mies, niin ei ihminen osallistu hommiin, jos ne tehdään hänelle valmiiksi.

Vierailija
11/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi siis käy täyspäiväisesti töissä ja valitat siitä? On sulla ongelmat. Prinsessaharhaiset eivät koskaan aikuistu.

Ap tekee kolmivuorotyötä ja sen päälle kotityöt yksin. Miesasiamiehen mielestä tämä on reilu työnjako? Ei jotenkin yllätä.

Vierailija
12/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioista on puhuttu, mutta kumpikaan osapuoli ei nähtävästi ole muuttanut toimintatapojaan. Asiat jatkuvat juuri tuolla tavalla niin kauan, kunnes edes toinen muuttaa tapojaan. Miksi teet kaikki kotityöt? Pyydä miestäsi osallistumaan, äläkä tee hänen puolestaan niitä asioita. Oli sitten nainen tai mies, niin ei ihminen osallistu hommiin, jos ne tehdään hänelle valmiiksi.

Eikö aikuinen selkärangan omaava ihminen omaa sen verran aloitelykyä että osaa tehdä kotitöitä ilman pyytämistäkin?

Vierailija
13/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein. Vastenmielinen mies sinulla.

Vierailija
14/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi siis käy täyspäiväisesti töissä ja valitat siitä? On sulla ongelmat. Prinsessaharhaiset eivät koskaan aikuistu.

Ap tekee kolmivuorotyötä ja sen päälle kotityöt yksin. Miesasiamiehen mielestä tämä on reilu työnjako? Ei jotenkin yllätä.

Niin, sinäkin alat liioittelemaan kolmivuorotyöllä, ja sillä että nainen tekisi kaikki kotityöt?

Mitäs tuossa aikaisemmin sanottiinkaan naisten liioittelusta? ; )

Vierailija
15/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko miehesi edes tehdä ruokaa tai pestä pyykkiä? Vai onko vain sinun tapasi oikea?

Tämä tuppaa monella naisella unohtumaan.

Vierailija
16/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko puhunut miehesi kanssa asioista, jotka vaivaa sua. Ei kukaan pysty tietämään mitä tunnet/ajattelet, jos et avaa suutasi.

Tämä. Nalkuttaminen ei ole rakentavaa keskustelua. Lisäksi naisilla on taipumus liioitella omaa panostaan arjen pyörittämisessä. Voin kokemuksen perusteella kertoa.

Millä tavalla naisen tulisi sun mielestä "ottaa puheeksi" epäkohdat jos puhua ei saa koska se sun mielestä on nalkuttamista ja siten sun mielestä myös kiellettyä?

Vierailija
17/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naiset aina valittako.

Vierailija
18/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis selvennykseksi - teen kolmivuorotyötä ja lähes kaikki kotityöt yksin. Antaisin todella mielelläni miehen tehdä mitä vain täällä kotona mutta ei vain onnistu. Asunto muuttuu poikamieskämpäksi alle päivässä. Lapsen kanssa hän rakastaa olla ja nauttivat toisistaan. Ja nimenomaan kerroin tilanteestamme mitään kaunistelematta, en nalkuttanut. Kiinnostaisi myös tietää miten muissa perheissä tallataan... - AP

Vierailija
19/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samankaltaista ongelmaa. Nainen järkkää ja suunnittelee kaikenlaista koko ajan ja on allapäin siitä että minä en suunnittele tai järjestä. Ongelma minun puolelta on siinä, että nainen suunnittelee ja järjestää koko ajan kalenterin täyteen, menoja in usein niin paljon etten oikeasti tiedä mihin uskallan järjestää ja myös tahdon sen oman ajan. Tavallaan ymmärrän hänen turhautumisen aiheesta, mutta en haluaisi suunnitella mitään ihan vaan sen takia että minun pitää nyt suunnitella, koska on minun vuoro.

Vierailija
20/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

enitenketuttaaukko kirjoitti:

Siis selvennykseksi - teen kolmivuorotyötä ja lähes kaikki kotityöt yksin. Antaisin todella mielelläni miehen tehdä mitä vain täällä kotona mutta ei vain onnistu. Asunto muuttuu poikamieskämpäksi alle päivässä. Lapsen kanssa hän rakastaa olla ja nauttivat toisistaan. Ja nimenomaan kerroin tilanteestamme mitään kaunistelematta, en nalkuttanut. Kiinnostaisi myös tietää miten muissa perheissä tallataan... - AP

Millä tapaa se muuttuu poikamieskämpäksi? Siten että sohvatyynyt ei ole sentilleen oikeassa kulmassa ja kynttiläkipot saavat väistyä piirrustusten tieltä?

Sinulla on oman pääsi sisäinen unelma-olotila päässäsi josta pidät kiinni kynsin ja hampain,

miehesi toimintatapa on väärä. Missähän se suhde meneenkään metsään, jos oikein kovasti mietit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi