olen muuttunut tyhmäksi
florence nightingale on ihan nevahööd, arttu wiskari, kuka ihme? Siis katselin haluatko miljonääriksiä enkä osannut puoliakaan tuollaisista kysymyksistä.
en tiedä mitään urheilusta, pop-musiikista, politiikasta, iskelmästä yms., yhteiskuntatieteistä, historiasta, kuka sotii missä parhaillaan... ei kiinnosta. olen väkisin opetellut nyt ulkoa edes suomen itsenäistymisen vuoden. ja sitäkään en uskalla sanoa lonkalta, vaan muistelen ensin muistisääntöäni.
päähän on jääneet vain kemian, fysiikan, matematiikan, luonnontieteen, psykologian, maantieteen ja musiikkitieteen perusteet ja knoppitiedot. Plus netti-ilmiöt ja tekniikka.
olen tyhmä. en osaa enää edes kirjoittaa. kuinka voisin sivistää itseäni kun ei kiinnosta nuo ensinnä luetellut? Ehkäpä ripaus viisautta on jäljellä siinä, että myönnän etten tiedä noista aiheista juuri mitään. Sen saa paremmin anteeksi kuin sen että menisi pätemään asiasta josta ei tiedä tarpeeksi.
t: nainen 26 vuotta
Kommentit (8)
Nykypäivän yleistieto on täynnä turhuuksia. Jos olet hyvä luonnontieteissä olet viisas. Muuta ei tarvita.
Mä oon kanssa ns. pudonnut kärryiltä, seurasin varmaan viimeksi aktiivisesti uutisia 10 vuotta sitten, kun olin lukiossa. Englantia sentään osaan yhä, kun olen katsonut paljon sarjoja ja kuunnellut musiikkia :D Voin sanoa, että yleissivistykseni OLI hyvä, vaan ei ole enää. Vaan kun ei ole pakko, niin ei tule keskityttyä muuta kuin niihin asioihin, jotka itseä kiinnostaa. Ja olen tullut siihen tulokseen, että se on ok. Jos seuraisin aikaani, niin se johtaisi korkeintaan siihen että olisin hieman parempi small talkissa - mitä vihaan - ja osaisin ehkä äänestää vähän paremmin. Maailma pääsee minusta paremmin osalliseksi kun keskityn asioihin jotka itseäni kiinnostavat, ja itsekin nautin enemmän.
Eikö kukaan enää lue sanomalehtiä ja katso uutisia?
Internet on keksitty, mitä järkeä säilöä muistiinsa satunnaista triviatietoa?
Sama vika. Tunsin olevani jokseenkin älykäs verrattuna muihin opiskelijoihin kouluaikoina, mutta nykyään tuntuu ettei minusta ole enää mihinkään.