Minkälaisessa tilanteessa sinun mielestäsi on kohtuullista valittaa taloudellista tiukkuutta?
Voiko silloin valittaa, että on tiukkaa, kun on isot tulot ja varaa sijoittaa tulojaan esim. kesämökin rakentamiseen ilman lainaa? Kun on varaa ostaa autoja, veneitä, merkkivaatteita...? Ja näiden hankintojen jälkeen ei sitten jää enää ylimääräistä. Onko silloin sinun mielestäsi tiukkaa? Haen ihan vain näkökulmia.
Kommentit (3)
Itse en ole valittanut kenellekkään, mutta meillä lasketaan tarkaan paljonko rahaa jää ruokaan. En edes muista milloin viimeksi olen ostanut uusia vaatteita jne. Tämän hetkinen elämän tilanne on mielestäni tiukkaa ja minun mielestä ap:n tilanne on luksusta :) Täytyy silti muistaa, että kaikki on suhteellista.
Minustakin ko. tilanne on lähinnä luksusta. Ko. henkilö vertaa omaa tilannettaan pienituloisiin lapsiperheisiin (koska hekin ovat valinneet saada lapset, samoin kuin he ovat valinneet oman elämäntyylinsä...). Eli kokee heidän olevan tiukilla ja yhtä suuressa ahdingossa kuin lapsiperhe, jossa toinen vanhepi töissä ja toinen kotihoidontuella kotona.
Minusta noissa tilanteissa vaan on iso ero, lapsia ei voi myydä jos on todellinen hätä, veneet, autot ja kesämökit voi...
ap
saako kotiäiti valittaa siitä että väsyttää hoitaa yhtä vauvaa
vai saako valittaa vasta jos on yh ja hoitaa 5 mukulaa ympäri vuorokauden
?