Nimiäislahjaideoita tiedostavan perheen lapselle?
Olisiko kenelläkään heittää jotain hyviä nimiäislahjaideoita? Pääsen "kummitädiksi" tälle lapselle ja pitäisi nyt suunnitella jokin lahja. Muille kummilapsilleni olen antanut sellaista, että voi säilyttää lopun elämää (kirjan, korun, valokuvakehyksen) ja jotain sellaista saisi tämäkin olla. Kyseessä on kovin paljon kaikkea pohtiva perhe (ekologinen yms) ja ajattelin pitäisikö koittaa keksiä jokin lahja, joka istuisi hyvin tähän arvomaailmaan. Vaikeeta aina tämä.
Kommentit (13)
kuulostaa siltä porukalta jotka olisi tyytyväisiä niihin kaivo kehitysmaan kylään-lahjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kenelläkään heittää jotain hyviä nimiäislahjaideoita? Pääsen "kummitädiksi" tälle lapselle ja pitäisi nyt suunnitella jokin lahja. Muille kummilapsilleni olen antanut sellaista, että voi säilyttää lopun elämää (kirjan, korun, valokuvakehyksen) ja jotain sellaista saisi tämäkin olla. Kyseessä on kovin paljon kaikkea pohtiva perhe (ekologinen yms) ja ajattelin pitäisikö koittaa keksiä jokin lahja, joka istuisi hyvin tähän arvomaailmaan. Vaikeeta aina tämä.
Kysy vanhemmilta mitä he haluavat. Lahjahan tavallaan tulee heille.
Vierailija kirjoitti:
No eihän valokuvakehys, koru jne. joka kestää koko elämän ole kovin epäekologinen?
Ap: Ei toki. Heräsin vain juuri miettimään tätä lahjaa, ja ajattelin olisikohan jotain ideaa, jota en nyt osaa itsekseni ajatella. Ehkä jokin klassikkokirja voisi olla...
Ostaisin kotimaisen tuotteen. Esim suomalaisen ompelijan mittatilauksena tekemän. Vauvapeitto, baby nest, joku vaate.
Noi hopeatuotteet, kehykset ja pankit on muutenkin niin vanha juttu ja kaikki tuo niitä. Esikoinen sai 9 hopeista kolikkopankkia ja 4 kehystä. Ovat varastossa pölyyntymässä. Sen sijaan lelut on kovassa käytössä, samoin saamamme kapalopussi.
Mun mielestä kirja, koru tai valokuvakehys voi hyvinkin olla ekologinen. Kunhan lahjan saaja kohtelee sitä niin. Ja lahja on lapselle, ei tämän vanhemmille, joten ei kai lahjaksi mitään hamppukestovaippoja tarvii ostaa.
Itse antaisin jotakin pysyvää kuitenkin. Kehys on kaikkein kivoin yleensä. Kysyisin kultakaupassa, mikä on Suomessa valmistettu, niin voisi kuvitella olevan eettistä valmistusta.
Naisten Pankin osake, jos tyttölapsi
Vuohi Afrikkaan tai rokotuksia kehitysmaahan? Ei se vauva kuitenkaan lahjalla tee mitään ja vanhemmat tuskin haluavat ylimääräistä krääsää.
luomu viiniä. viinin voi juota ja tyhjä pullo lasinkeräykseen.
Jäsenyys vihreisiin ja vassareihin, näin alkajaisiksi.
Jos ko. perhe asuu omakotitalossa, ostaisin lahjaksi esim. kirsikka- tai omenapuun.
No eihän valokuvakehys, koru jne. joka kestää koko elämän ole kovin epäekologinen?