Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten katsojaluvut tiedetään??

Vierailija
23.02.2016 |

Siis mistä ne tietää paljonko jollain kanavalla on tiettynä aikana katsojia??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkareissa on se pieni kamera etupaneelissa, se missä on pieni punainen valo. Sieltä kuva siirtyy kanavien laskentakeskukseen, siellä tulkitaan montako katsojaa on kulloinkin minkäkin avoinna olevan telkkarin äärellä.

Vierailija
2/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/m/sunnuntai/a1399693578182

Kiitos kysymyksestä, mä oon sitä myös miettinyt, mutta nyt vasta tuli googlattua. :) eli paneelin avulla arvioidaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun painaa siitä kaukosäätimen ok-nappulasta ohjelman kahden ekan minuutin aikana, menee tieto laskentakeskukseen.

Vierailija
4/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen telkkarin sisällä on sellainen pieni takuumies, joka seuraa, mikä kanava on päällä ja montako ihmistä telkan äärellä istuu. Se sitten lähettää tiedot eteenpäin.

Vierailija
5/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää tämä nykyihmisten täydellinen osaamattomus tiedonhankinnassa. Kun kaikki tieto on nykyään niin helposti saatavilla, niin mitä tehdään: kysytään joltain randomilta nettipalstalta, jolla tulee vastaukseksi ihan mitä sattuu. Voi elämän kevät.

Vierailija
6/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään kun on digiboxit niin eikös se olisi helposti katsottavissa ilman paneeliakin? Veikkaan, ettei ole lähelläkään totuutta jos 1 ihminen vastaa yli tuhannen ihmisen puolesta.

SNL esimerkiksi, jos tämä yksi ihminen tykkää siitä ja ne tuhat muuta ihmistä vihaa eikä aio katsoa, niin aika paljon heittää arviot. Mitäpä jos 70% näistä panelisteista tykkää ohjelmasta? Suurinosa ihmisistä kun tuskin tuota katsoo.

Vierailija
7/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuossa paneelissa mukana, ja välillä kyllä naurattaa, että mun tv-katselun perusteella tehdään jotain oletuksia suomalaisten katselutottumuksista :D Hyvä kun muistan kerran viikossa Salkkarit katsoa.

Vierailija
8/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nykyään kun on digiboxit niin eikös se olisi helposti katsottavissa ilman paneeliakin? Veikkaan, ettei ole lähelläkään totuutta jos 1 ihminen vastaa yli tuhannen ihmisen puolesta.

SNL esimerkiksi, jos tämä yksi ihminen tykkää siitä ja ne tuhat muuta ihmistä vihaa eikä aio katsoa, niin aika paljon heittää arviot. Mitäpä jos 70% näistä panelisteista tykkää ohjelmasta? Suurinosa ihmisistä kun tuskin tuota katsoo.

Voi elämä. Mars takaisin peruskouluun matikan tunnille, kohta tilastomatematiikka ja satunnaisotanta.

Vierailija
9/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla tuhannella suomalaisella kautta maan on laiteboksi, jolla kanavatiedot kerätään ja välitetään. Loppu on tilastollista laskentaa ja arviota, jonka tarkkuutta pidetään riittävänä.

Vierailija
10/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kysymyksiä kun lukee, ei enää ihmettele jonkun miljonäärikisaajan tietotasoa... Hohhoijjaa.

Vierailija
11/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tuossa paneelissa mukana, ja välillä kyllä naurattaa, että mun tv-katselun perusteella tehdään jotain oletuksia suomalaisten katselutottumuksista :D Hyvä kun muistan kerran viikossa Salkkarit katsoa.

Niin, asut Suomessa ja sinun katselutottumuksesi on tuo.

Vierailija
12/12 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kattoo SNL:ää ja sitten arvaa, ettei voi olla ihan kauheasti katsojia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi