Voinko laittaa häihin päälleni aniliininpunaisen mekon?
Vieraaksi olen siis menossa. Mitkä ne säännöt oli vaatteiden väritykselle, eikö punainenkin ollut kokovalkoisen ja -mustan rinnalla "kielletty"?
Kommentit (14)
Miksi muka punainen olisi kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Miksi muka punainen olisi kielletty?
Ennen vanhaan punaiseen pukeutumista pidettiin merkkinä siitä, että oli maannut sulhasen kanssa. Sittemmin sitä on karsastettu siksi, että kirkkaana värinä vie huomiota morsiamelta.
Eikös anilliininpunainen ole enemmänkin pinkki? Eli voit. Punainen väri meinaa, että on pannut sulhasta. :D
Vierailija kirjoitti:
Ootko mies vai nainen?
Nainen. Luulen että mies, joka harkitsisi pukeutuvansa häävieraana aniliininpunaiseen mekkoon vähät välittäisi muiden mielipiteistä ja pistäisi päälleen mitä huvittaa, eikä kyselisi mammapalstalta.
Ap
Joku sanoi joskus että aniliininpunaisessa vaatteessa näyttää ihan koiran penikseltä.
Tartteepa välttää sitten miehenä välttää punaista jos menen häihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös anilliininpunainen ole enemmänkin pinkki? Eli voit. Punainen väri meinaa, että on pannut sulhasta. :D
Olin kerran häissä, joissa kaasolla oli punainen mekko (morsiamen pikkusisko muuten). Onneksi kukaan ei enää usko kenekään lähettävän piiloviestejä vaatteidensa värin avulla...
Olen siinä uskossa, että aika monessa länsimaassa punaiseen pukeutuminen häissä tarkoittaa tosiaan sitä, että on maannut sulhasen kanssa ja haluaa siitä myös viestiä. Suomessakin siis on joskus näin ollut?
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi joskus että aniliininpunaisessa vaatteessa näyttää ihan koiran penikseltä.
:D enpä ole ennen kuullut tuollaista luonnehdintaa. Vastauksista olen päätellyt että on sopivaa pukeutua aniliininpunaiseen (silläkin uhalla että näytän koiran penikseltä).
Ap
Aivan hyvin voit. Olen laittanut myös punaisen mekon häihin, enkä viestinyt tällä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan hyvin voit. Olen laittanut myös punaisen mekon häihin, enkä viestinyt tällä yhtään mitään.
...omasta mielestäsi siis. Mutta saitko kohdallesi outoja, skandaalin- ja draamailunnälkäisiä katseita muulta vierasväeltä?
Up. Saisinkohan vielä vinkkiä asusteiden ja kenkien väriin? Kävisikö kulta tai hopea, vai onko liian räikeä? Musta on mielestäni liian raskas.
Ap
Voit.