Hassua toimintaa työpaikalta =/
Siis mieheni työpaikalta.
Mies ollut nyt viikon työmatkalla ja palaa tänään kotiin, olivat eilen soittaneet, että lähtisikö vielä täksi illaksi töihin.
Mies oli kieltäytynyt.
Mutta mä en pomona kyllä edes soittaisi, kun tiedän, että toinen ollut jo viikon pois kotoa ja ja kotona odottaa pieni lapsi isiä kotiin. OLisi poika voinut hetken ihmetellä, että isi vain pyörähtää kotona ja menee taas.
Kommentit (11)
Toki ymmärrän että pyydetään kun porukkaan vähän, kokoajan kouluttavat lisää. Mutta niin eihän kukaan koskaan osaa ajatella toisen asioita, kun vasta sitten kun omalle kohdalle sattuu
että haluisko jo tulla töihin. Siis kaverini oli ilmoittanut äitiysloman alettua että aikoo ainakin olla kotona niin kauana kuin lapsi on 11kk. No oli sitten pomolle (nainen) sanonut, että ei voi tosiaan tulla kun vauva täysimetyksellä eikä aio mennä pilaamaan täysimetystä. Mun mielestä tuo on jo aika paksua, että soitetaan töihin kun vauva ei edes vielä kahta kuukautta vanha
niin sitten oltaisiin soitettu liittoon, kun ei ole tarjottu ap:n miehelle lisätöitä!
Näin se vain menee!
T: työnantaja
Kuulin tapauksesta jossa nainen oli joutunut synnyttämään kuolleen lapsen seitsemännellä raskauskuukaudella. Nainen oli tietysti joutunut tapauksen jälkeen sairauslomalle.
Heti kun nainen kotiutui sairaalassa, naisen työnantaja oli soittanut tälle ja vaatinut tätä keskeyttämään sairausloman ja tulemaan töihin. Työnantaja ei pitänyt minään sitä, että nainen oli joutunut synnyttämään kuolleen lapsen.
Tapaus päättyi siihen, että nainen irtisanoutui työpaikasta.
Paljon on hyviäkin työnantajia mutta sitten löytyy tällaisia ihan sikoja.
Onneksi mulle ei ole soitettu ja hoitovapaalta jään vielä äippälomalle ja sitten vielä hoitovapaalle.
Paljon on ylitöitä tehnyt ja koko kevääksi paljon ylitöitä tiedossa.
Mutta kait jotkut toimivat noinkin.
AP
Voi, meillä mies monestikin joutunut tekemään noin.
ollut 2 viikkoa työmatkalla ulkomailla, palannut sieltä ryhmä asiakkaita mukanaan ja käynyt kotona heittämässä matkalaukun sisään ja painunut samantien hyysäämään näitä ulkomaalaisia asiakkaita.
Ei kovin kivaa perheelle, mutta minkäs teet.
Sanoin miehelle et takas ei oo tulemista jos meinaa vielä töihin mennä. Oli pomo yrittäny sanoo jotain vastaan mut ilmotin et pomo voi soittaa mulle jos ei mee kerrasta jakeluun. Ei soittanu eikä joutunu mies töihin.
että kukaan ei ole luvannut, että tämä on reilua peliä. Bisnes on bisnestä ja siinä mukana olevat tietävät mihin soppaan on lusikkansa laittanut.
Jokainen voi valita, onko tällaisessa työssä, jossa työmatkat, kansainväliset kontaktit ja lentoaikataulut sanelevat työehdot. Säännöllisen työajan työpaikkojakin on tarjolla. Valintakysymys.
Tuo on täysin hölmöä ruveta kiristämään puolisoa sillä, että kotiin ei enää ole tulemista jos menee vielä töihin. Kyllä tuosta työstäkin ihan kohtuullisen korvauksen saa. Palkka yleensä kv-hommissa ihan järjellinen, lisäksi päivärahat auttavat toimeentulossa. Mutta palkka ja tietty asema edellyttävät joustoa. Puolin ja toisin.
Olen pienen lapsen äiti, ja omasta vapaasta tahdostani kv-hommissa. Aina ei ole illat vapaana, aina ei pääse yöksi kotiin, mutta oma on valintani. On tässä puolensa, otan joustot myös toisin päin.
Jos puolisonne on hyvässä työssä, antakaa hänen hoitaa se kunnialla. Vaimojen soitot työpaikoille ovat alkeellista toimintaa. Fair play voi toimia teidän pikku kodissanne, mutta tässä kovassa maailmassa sitä ei teille voi luvata.
äiti (ja ihan hyvä siinäkin hommassa)
HYVÄ 12.
Just noin mäkin ajattelen.
IKINÄ en miehelleni ole natkuttanut siitä, kun hän ei ole työntakia ollut kotona. Ikinä en ole sanonut, että et saa olla ylitöissä jne.
T.10
jos pomo vaikka lapseton niin ei tule välttämättä mieleen...