Toinenkin kysymys uskoville!
JOs kerta Jumala rakastaa jokaista ihmistä niin eiköhän se rakasta silloin myös ei-uskovaisia, homoja, lesboja, murhaajia jne. Vai mitä?
Ja eihän Jumala voi silloin rakkaitaan ' lähettää' " kadotukseen" ?
Lopuksi vielä pieni filosofinen lause jonka löysin netistä. Mielestäni hauska.
" Älkää tuomitko Saatanaa. Olemmehan vain kuulleet Jumalan mielipiteen Saatanasta."
En tarkalleen muista sanoja mutta jotenkin tuonnepäin. :)
Tulkaas vastailemaan.
Terv. Ei-uskovainen
Kommentit (29)
Valitettavasti taitaa olla näitä juttuja, joita ei voi tietää ellei itse kokeile. Uskoahan ei voi järjellä selittää, se on luottamusta sellaiseen jota ei voi nähdä. Yhdelle se on vanha tarina, toiselle mielisairautta, jollekin elämysmatkailua ja monelle elämän perusta. Jatkan mielelläni keskustelua ja rohkaisen myös ottamaan itse yhteyttä sinne yläkertaan, vaikka iltarukouksen muodossa!
Noista mainitsemistasi rajoitteista:
-humaltuminen: onhan paljon muitakin tapoja rentoutua, ja monet niistä on sellaisia ettei tarvitse pelätä mahdollisia seuraamuksia (kuten jos mokaa päissään). Olen itse ollut monesti humalassa ennen uskoontuloa, enkä tiedä onko se nyt niin rentouttavaa... nousuhumala on kyllä kiva, mutta ainakin minä olen tehnyt tosi typeriä juttuja kännissä, varsinkin suhteessa miehiin. Nykyään en koe mitään tarvetta juoda humalaan asti.
-tanssiminen: no minä en keksi yhtään hyvää syytä, miksi uskova ei voisi tanssia, jos sen tekee ilman taka-ajatuksia tyyliin " kyhnytänpä nyt itseäni tuota partneria vasten ja katson, alkaako sillä seistä" . Minä ainakin nautin tanssimisesta! :)
-avoliitto: onko jokin syy, miksi ette voisi mennä naimisiin? Tai jos mielestäsi avioliitto on vain ja ainoastaan ylimääräistä paperihommaa ja avoliitto yhtä pätevä liitto, niin en pidä avoliittoa kovin pahana asiana. Mieluummin sitoutunut avoliitto kuin uskoton avioliitto.
-lesbous/homous: sehän on hienoa, että sinulla on lesboystävä. Olisi kiva jos minullakin olisi, mutta en tunne ketään ystävätasolla. Ihmisten kanssa voi kyllä olla ystävä, vaikka joitakin asioita heidän elämästään ei hyväksyisikään. Ei kai kukaan ole täysin samaa mieltä kaikista ystäviensä piirteistä, mielipiteistä tai valinnoista?
-synnin tekemisestä murehtiminen: ei sitä tarvitse murehtia. :) Totuus nimittäin on, että jokainen meistä tekee päivittäin tai ainakin viikottain syntiä, vähintään ajatusten tasolla. Minusta olennaisinta on se, että haluaa kääntyä Jumalan puoleen ja turvautua armoon. Ja monissa asioissa saa huomata senkin, että Jumala auttaa ja muuttaa meitä. Kiusaus tai synti jonka kanssa kamppailin vuosi sitten, ei ehkä enää vaivaakaan mieltäni.
-irtosuhteet: . Itselleni en voisi irtosuhteita hyväksyä. En periaatteen tasolla hyväksy niitä kenellekään, mutta entä sitten? Jokainenhan tekee omat valintansa ja on niistä myös vastuussa.
-erilaiset tarinat: olen kanssasi täysin samaa mieltä: uskominen on usein vaikeaa. Olen miettinyt paljon sitä, miksi juuri kristinusko olisi se oikea tai onko minkäänlaista Jumalaa edes olemassa. Minusta kuitenkin se, ettei Jumalaa olisi, on paljon epäloogisempaa ja epätodennäköisempää kuin että hän on. En myöskään jaksa uskoa, että valtaosa maailman ihmisistä olisi hakoteillä etsiessään yhteyttä korkeampaan voimaan.
Arvostan tiedettä, mutta se on muuttuvaa ja epätäydellistä. Uskon, että tieteellä pystytään selittämään asioita; toisia enemmän, toisia vähemmän. Totuutta sillä ei kuitenkaan löydä, sillä aina voidaan kehittää uusia teorioita, jotka kumoavat edelliset tai ainakin muuttavat niitä.
Vierailija:
JOs kerta Jumala rakastaa jokaista ihmistä niin eiköhän se rakasta silloin myös ei-uskovaisia, homoja, lesboja, murhaajia jne. Vai mitä?Ja eihän Jumala voi silloin rakkaitaan ' lähettää' " kadotukseen" ?
" Älkää tuomitko Saatanaa. Olemmehan vain kuulleet Jumalan mielipiteen Saatanasta."
Tulkaas vastailemaan.
Terv. Ei-uskovainen
Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta Jumala VIHAA
Vierailija:
JOs kerta Jumala rakastaa jokaista ihmistä niin eiköhän se rakasta silloin myös ei-uskovaisia, homoja, lesboja, murhaajia jne. Vai mitä?Ja eihän Jumala voi silloin rakkaitaan ' lähettää' " kadotukseen" ?
Tulkaas vastailemaan.
Terv. Ei-uskovainen
Siis Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta VIHAA syntiä. Se, mikä on syntiä, on määritelty Raamatussa. Synti erottaa ihmisen Jumalasta eikä taivaaseen kerta kaikkiaan mahdu syntiä. Taivaaseen siis voi päästä vain, jos on saanut synnit anteeksi.
Minusta on hienoa, että Jumala ei luonut ihmisestä sätkynukkea, joka tottelisi häntä orjamaisesti. Jumala antoi vapaan tahdon ihmiselle. Valitse, haluatko elää hänen käskyjensä mukaan vai et.
lasten tappajat pääsevät taivaaseen. Jeesus on pessyt heidät puhtaaksi. Eikö se ole vääryys niitä kohtaan jotka rakastivat ja kunnioittivat elämää uskomalla toisin. Uskomalla hyvyyteen.
Eikö teidän leukanne loksahda siellä viimmeisellä tuomiolla kun hirviöt pääsevät taivaaseen ja viattomat heitetään helvettiin?
saatanahan oli jumalan kaunein ja arvostetuin enkeli..ainoa virhe minkä se teki oli halu tulla jumalaksi itse...eli ainakin oli kunnianhimoinen työntekijä..
saa armon. Tiedätkö sinä sitten, että kaikki ihmiskunnan hirvitöt ovat katuneet tekojaan Jeesuksen edessä? Uskoneet hänen sovitustyöhönsä? Ja pääsevät taivaaseen?
Vierailija:
lasten tappajat pääsevät taivaaseen. Jeesus on pessyt heidät puhtaaksi. Eikö se ole vääryys niitä kohtaan jotka rakastivat ja kunnioittivat elämää uskomalla toisin. Uskomalla hyvyyteen.Eikö teidän leukanne loksahda siellä viimmeisellä tuomiolla kun hirviöt pääsevät taivaaseen ja viattomat heitetään helvettiin?
Eikö olisi syytä kohdata uhrinsa ja pyytää polvillaan anteeksi rikostaan.
Mitä uhri siitä hyötyy jos Jeesus tulee väliin. Hänellä on ikuiset traumat joita ei kukaan pyyhi pois.
Hitler oli muuten kristitty ja puheisaan korosti palvelvansa Herraa Jumalaansa ja oli kovin mieltynyt Lutherin opetuksiin koska ne olivat rasistisia. (Juutalaisuus)
Olen uskovainen ja..
-käytän alkoholia, nauttiminen ja örveltäminen ovat toki 2 eri asiaa. (vrt. Jeesus muutti veden viiniksi)
-olen tanssinut runsaasti niin erilaisissa näytöksissä kuin baarissakin
-olen ollut avoliitossa. Nyt tosin naimisissa jo toista kertaa :)
-perheenjäsesneni on lesbo
-irtosuhteitakin olen joskus kokeillut, mutta en pidä sitä oikeana. Seksuaalisuus (kuten alkoholikin) on oikein käytettynä Jumalan lahja.
-saan tunnustaa syntini ja saan ne anteeksi. Eikä tarvitse enää muistella vanhoja virheitä!
Tämän tarkoituksena ei ole v***illa eikä mainostaa omaa elämäntapaani, vaan kertoa, että jos Sinua uskonasiat kiinnostavat niin minkään luettelemasi asian takia ei kannata kieltäytyä maailman upeimmasta lahjasta! Jos taas eivät kiinnosta niin onneksi on uskonnonvapaus. Piis änd rispekt!