Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjota ystävälle illalliseksi?

Vierailija
22.02.2016 |

Mulle tulee pitkäaikainen ystävä kylään jota en ole nähnyt vuosiin. Haluaisin laittaa hänelle jotain syötävää, mutta olen aika mielikuvitukseton keittiössä. Haluaisin, että ruoka olisi suht yksinkertaista mut ei kuitenkaan mitään kinkkukiusaustasoa. Olisi hyvä, jos ruoka kypsyisi uunissa, niin minulle jäisi aikaa seurustella hänen kanssaan eikä tarvitsisi päivystää hellan äärellä. Jälkiruuaksi teen pannacottaa ja vadelmamelbaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanan rintaa käärittynä pekoniin ja salaattia.

Vierailija
2/7 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku pataruoka jo edellisenä päivänä. Paranee vaan kun lämmittää. Merimiespihvi, stroganoff, gulassi.

Alkuun bruschettoja vaikka kuoharin kanssa, kiva natustella kun vaihtaa kuulumisia. Tomaattitapenadea, ankkapateta, tomaatti- basilikaseosta, avokado-tonnikalatahnaa tms.

Jälkkäriksi sitruunakakkua ja jäätelöä tai sorbettia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pitkään haudutettavaa liharuokaa esim. lammasta. Valkosipulia ja yrttejä. Uunijuurekset kypsymään samaiseen uuniin. Feta-oliivi salaatti.

Vierailija
4/7 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagnea. Valkokastike ehkä vaativa, mutta vaivan arvoinen.

Vierailija
5/7 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa.

Vierailija
6/7 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snägäriltä kärkkäri

Vierailija
7/7 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunijuureksia, esim. bataattia, porkkanaa, palsternakkaa oliviiöjyssä "pyöriteltyinä" ja mausteeksi ainakin suolaa (jotain yrttiä, pari rouhausta valkopippuria tmv.).

Kermaviili-feta/aurakastiketta.

Naudan lehtipihvit tai possunfilee uunissa. Vaihtoehtoisesti kalaa, pakkasestakin löytyy ihan hyviä paneroituja kalafileitä.

Jos tuo tuntuu tylsältä niin muita uunissa valmistuvia helppoja ruokia ovat esim. täytetyt kanafileet, lihakääryleet, kokonaisena paistettu ja täytetty kala. Mausteisia lohkoperunoita, uuniperunaa vaikkapa pesto-tuorejuustotäytteellä, röstipottuja ja päälle siivu vuohenjuustoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi