Pitääkö mekon/hameen yltää hautajaisissa polven yli?
Mekko, jonka ajattelin laittaa hautajaisiin jää muutaman sentin päähän polven yläosasta. Käsivarsien pitää kai olla peitetyt (?), mutta sopivatko pitsiset hihat? Hihojen pitsi on kyllä hyvin tiheää, eikä näy paljoa lävitse. Mekko ei ole vartaloa myötäilevä, vaan aika väljä ja hihoja lukuun ottamatta paksua materiaalia.
onko parasta lähteä etsimään nopeasti uutta mekkoa näiden tietojen pohjalta?
Kommentit (15)
Laita peittävät, mustat sukkahousut niin on vielä vähän asiallisemman näköinen.
Pitää olla yli polvien. Mahdollisimman peittävä/ kunnioittava. Kyseessä kuolleen muistamistilaisuus ei itsensä esittely
Vähintäin polvipituinen, kertoi etikettiopas. Käsivarret peitettynä, ei kiiltäviä materiaaleja, hillittyjä ja mieluiten tummia.
Omasta mielestäni asusi käy hyvin.
Pitsi kai ei haittaa jos pitkät hiat ja on muuten sellainen fiksu neuletakki jonka voi laittaa hautajaisiin. Sukkahousut täytyy olla peittävät, ei ihonväriset , joten mustat sukkahousut on hyvät.. jos tunnet olosi hyväksi eikä hame ole liian paljastava niin uskon käyvän jos yläosa on peittävä. Millaiset kengät laitat?
Tämän unohdinkin mainita: sukkahousut ovat paksut ja mustat, eivät näy läpi.
-ap
Pitsi kai ei haittaa jos pitkät hiat ja on muuten sellainen fiksu neuletakki jonka voi laittaa hautajaisiin. Sukkahousut täytyy olla peittävät, ei ihonväriset , joten mustat sukkahousut on hyvät.. jos tunnet olosi hyväksi eikä hame ole liian paljastava niin uskon käyvän jos yläosa on peittävä. Millaiset kengät laitat?
Mekko ok, mutta hiemsn tuo pitsi tuo mieleeni juhlamekon. Voisitko laittaa mustan jakun tai siistin neuletakin päälle?
Vierailija kirjoitti:
Pitsi kai ei haittaa jos pitkät hiat ja on muuten sellainen fiksu neuletakki jonka voi laittaa hautajaisiin. Sukkahousut täytyy olla peittävät, ei ihonväriset , joten mustat sukkahousut on hyvät.. jos tunnet olosi hyväksi eikä hame ole liian paljastava niin uskon käyvän jos yläosa on peittävä. Millaiset kengät laitat?
kengät ovat mustat, ei-kiiltävää materiaalia (hieman "kankainen" materiaali, en osaa sen tarkemmin sanoa), pieni muutaman sentin korko.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mekko ok, mutta hiemsn tuo pitsi tuo mieleeni juhlamekon. Voisitko laittaa mustan jakun tai siistin neuletakin päälle?
En omista jakkua (olen melko nuori, joten esimerkiksi jakkua ei ole tullut vielä hankittua), ja neuletakkini eivät ole "juhlaan" sopivia. Olisiko parasta käydä ostamassa jakku ja laittaa se tuon mekon päälle?
Nouseeko helma tuosta muutamasta sentistä ylemmäs reittä, kun istut? Jos ei nouse, niin voit laittaa, mutta jos nousee, niin itse en laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän unohdinkin mainita: sukkahousut ovat paksut ja mustat, eivät näy läpi.
-ap
Muista laittaa stringit alushousuista ettei jää rajoja eikä ne näy läpi :)
Asusi on varmasti ihan kelvollinen hautajaisiin, tuskin tiheä pitsi haittaa hihoissa niin että täytyisi erikseen ruveta jakkua hankkimaan.
t. vanha täti
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla yli polvien. Mahdollisimman peittävä/ kunnioittava. Kyseessä kuolleen muistamistilaisuus ei itsensä esittely
Oletko joku körttiläinen?
Ap, kunhan et minihametta laita, niin käy hyvin. Hautajaispukeutuminen, samoin kuin muukin juhlapukeutuminen on muuttunut vapaammaksi. Olen ollut useissa hautajaisissa viimeisten vuosien aikana ja todennut pukeutumisen olleen melko kirjavaa. Ei siis värikästä, vaan kirjavaa siltä osin, että mustan rinnalla on harmaata eri sävyissä, on housuja ja hameita ja mitä erilaisimpia yläosia. Itse olen ollut kenties hieman vanhanaikaisen tarkka siitä, että pukeudun mustaan. Viimeksi minullla oli aavistukseb polven yläpuolelle ulottuva mekko, jonka päällä oli musta jakku ja tietysti mustat sukkikset.
Itse olen ollut hautajaisissa hameessa, joka ei aivan yltänyt polviin. Vainaja oli miehen (silloin poikaystävän) ukki ja kysyin anopilta että onko ok pituinen vai käynkö ostamassa pidemmän. Anopista oli tarpeeksi asiallinen niin uskalsin laittaa.