Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuri suomalainen verkkokauppa, josta EI kannata tilata!!!!

Vierailija
22.02.2016 |

Tämä ei ole ollenkaan tapaistani, että tulisin valittamaan minkään yrityksen toiminnasta millekään keskustelupalstalle. Nyt on kuitenkin aivan pakko, sillä kyrsii niin jumalattomasti!!!

Kysehän on siis Sokoksen verkkokaupasta. Sokos on melkeinpä instituutio, joten totta kai olen olettanut, että heidän verkkokaupastaan voisi myös tilata luottavaisin mielin. Vaan väärässä olen ollut!

Ensinnäkin olen saanut chat-asiakaspalvelussa aivan väärää tietoa. Olin ostamassa kosmetiikkaa ja kerroin asiakaspalvelijalle allergiastani, mutta hän suositteli tuotetta, jossa oli minua allergisoivaa ainetta. Koska Sokos ei ole vaivautunut laittamaan kosmetiikan ainesosaluetteloita sivuilleen, tilasin tuotteen sillä luulin asiakaspalvelijan oleavn ammatti-ihminen. Vaan tuotepa tuli ja huomasin, että siinä oli allergisoivaa ainetta. Sokos ei suostunut hyvitykseen eikä myöntämään virhettä asiassa. Harmistuin todella paljon.

Päätin sitten kuitenkin tilata alepäiviltä kosmetiikkatuotteen, josta tiesin, että voisin sitä käyttää. Sain kuitenkin väärän tuotteen ja palautin sen ohjeiden mukaisesti. Sokoksen verkkokaupassa sanotaan, että AVATTUJA tuotteita ei voi palauttaa. Kuluttajansuojalaissa puhutaan sinetöidyistä kosmetiikkatuotteista. No, palautin tuotteen avaamattomana. Kävi ilmi, että he eivät ota kosmetiikkapalautuksia ollenkaan vastaan! Luin suoraan palautuksen ehdoista henkilölle, jonka kanssa kesksutelin, mutta hän piti päänsä. Sinne meni hukkaan 32 e.

Kolmas kerta toden sanoo. Tilasin UD:n Gwen-tuotteita, vaikka vaisto sanoi, ettei enää kannattaisi mokomille huijareille antaa rahojaan. Vaan eipä ollut vaihtoehtoja. Kyttäsin sivua koko aamupäivän ja päivittelin sitä muutaman minuutin välein. HETI kun tuotteet ilmestyivät, laitoin tilauksen menemään. Tänään sain kuitenkin ilmoituksen, että tuotteet ovat loppu varastolta. Pettymys oli valtava, varsinkin kun laitoin tilauksen menemään välittömästi. Miten on mahdollista, että niin moni oli ennen minua? Vai miten tilaukset on laitettu menemään?

En kyllä enää IKINÄ tilaa Sokoksen verkkokaupasta mitään. Olen saanut vain huonoa asiakaspalvelua ja menettänyt monta kymppiä rahaa. Samaa suosittelen kaikille. Jos menee hyvin, menee hyvin, mutta jos tulee jokin ongelmatilanne niin ette takuulla tule saamaan muuta kuin p*skaa asiakaspalvelua eikä verkkokauppa myönnä virheitään. Uskomatonta touhua.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän Suomessa mättää että täällä on niin epäluotettavia verkkokauppoja? Esim. mieheni tilasi vaatteita eräästä kaupasta, maksoi n. 200e, eipä ole kenkiä näkynyt. Eivät vastaa puhelimeen, sähköpostiin tai facebook-viesteihin. kuluttajavirastoon otettu yhteyttä, mutta eivät tee mitään.

Kannattaa ennen tilauksen tekoa googlata ihmisten kokemuksia kys. kaupasta. Tuostakin kaupasta olin tosin ostanut aiemminkin joten luulin luotettavaksi. Jälkeenpäin sitten huomasin että kaupan facebook-sivuilla useampi asiakas ihmetteli tilauksensa viipymistä. RockJet on siis kaupan nimi, onkohan mennyt konkkaan koko pulju.

Olen tilannut vaatteita sun muuta ainakin Liettuasta, Tsekistä, Ranskasta, Britanniasta, Ukrainasta ja USA:sta. Ikinä ei ole ollut ongelmia muiden kuin suomalaisten kauppojen kanssa.

Vierailija
2/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä. minäkin olen tilannut vaikka mistä ulkomailta ja ennen kaikkea kosmetiikkaa. tilaukset ovat aina tulleet nopeasti, olleet sitä mitä pitääkin ja ennen kaikkea asiakaspalvelu ollut loistavaa. tuolla oli kyllä niin nyrpeä meininki ettei mitään rajaa. terveiset vaan sinne rekrytoijalle että voisitte vähän kiinnittää huomiota, millaisia tyyppejä otatte aspaan (ja ei, en todellakaan ole mikään perseilevä asiakas vaan aspaa itsekin tekevänä pidän malttini, olen ystävällinen ja yritän saada asiat hoidettua). mielelläni tukisin suomalaisia yrityksiä, mutta ei ole järkeä kun mikään ei toimi ja hinnat on tähtitieteellisiä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut täysin väärän tuotteen, niin eihän sinun sitä tarvitse maksaa?

Vierailija
4/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin1:n verkkokaupasta on huonoja kokemuksia.

Kun tilatessa verkkokauppa ilmoittaa tuotetta olevan varastossa, niin silti et koskaan saa tavaraa. Ja vielä kaiken hyvän lisäksi kukaan ei verkkokaupasta viitsinyt ilmoittaa että tuote on loppunut ja sitä ei ole saatavilla.

Soitin itse asiakaspalveluun ja kysyin tuotteen perään ja minulle kerrottiin sen saapumisen vain kestävän hieman kauemmin.

Tuotetta ei kuulunut, joten soitin uudestaan asiakaspalveluun parin päivän päästä, tämä palvelija lupasi selvittää tuotteen tilannetta ja lopulta selvisi että tuotetta ei ole ollut tulossakaan! Eikä sitä ole saatavilla lähiaikoina.

Olisi pitänyt laittaa suuttuneena palautetta tästä "loistavasta asiakaspalvelusta" mutta ajattelin että parempi teho on sillä että kerron mahdollisimman monelle tästä palvelutasosta ja en todellakaan suosittele tilaamaan sieltä yhtään mitään!

Vierailija
5/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh... Kuinka tyhmä täytyy olla jos kuvittelee voivansa palauttaa kosmetiikkaa tai alusvaatteita? Hygienia, sanooko yhtään mitään?

Vierailija
6/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap tsekannut kosmetiikan ainesosaluetteloita esim. valmistajan sivuilta tai osoitteesta cosdna.com? Itseään tuosta ekasta tapauksessta saa lähinnä syyttää...

Vierailija
7/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sä valittanut aikaisemminkin jostain tuonne? Kokemuksia mulla ei kyseisestä kaupasta ole mutta jos eivät edes itse väärän tuotteen laittaessaan ota palautusta vastaan niin eihän tuo oikein mene.

Vierailija
8/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh... Kuinka tyhmä täytyy olla jos kuvittelee voivansa palauttaa kosmetiikkaa tai alusvaatteita? Hygienia, sanooko yhtään mitään?

Ap:han oli saanut täysin väärän tuotteen! Silloin palautus pitää olla mahdollista!

Vierailija
9/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet periaatteessa ihan oikeassa. Mutta AP sai ensin tuotteen, joka ei ollut sellainen, mitä hänelle oli luvattu. Toisen kerran hän sai ERI tuotteen, muun nkä oli tilannut.

Nämä ovat 100% myyjän virheitä.

Vierailija
10/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kai huoliiko ne tuotteen takaisin vai ei, mutta väärästä tuotteesta ei pitäisi laskuttaa asiakasta. Jos tilaisit ravintolassa pihvin ja saisit hernesoppaa, maksaisitko siitä?

Olisiko ap aika ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä?

Vierailija
11/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse allerginen jollekin aineelle, varmistaisin kyllä vielä itse tuotteen incistä ettei se sisällä allergisoivaa ainetta. En tiedä ovatko Sokoksen chat -tekijät millaisen koulutuksen alalle saaneet, mutta ylipäätään asiakkaallakin on vastuuta asioissa.

Palautusepisodia puolestaan en ymmärrä. Jos tuote on avaamaton, tulisi se mielestäni ottaa vastaan. Tuosta olisin kyllä laittanut kirjallisen reklamaation tai pyytänyt kuluttajaviranomaisen kommentin.

Suosittujen tuotteiden loppuminen kaupasta on puolestaan ihan ymmärrettävää ja tapahtunut itsellenikin pari kertaa, tosin ulkomaisissa nettikaupoissa. Serverit ovat aika tiukilla kun tuotteita jonotetaan ja järjestelmät eivät kuitenkaan koskaan ole niin reaaliaikaisia, että vaikka tuote sinulla ostoskorissa olisikin, sen varmasti saisit.

Harmi kyllä, että nuo ikävät kokemukset ovat sinulle kasaantuneet yhdestä ja samasta paikasta.

Vierailija
12/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen kirjakaupan nettikauppa on ihan suo. Useamman kerran olen sieltä kirjoja tilannut ja kaikkia on pitänyt olla varastossa, mutta eipä ole. Yksi kirja oli kolme kuukautta odottamassa, kunnes ilmoittivat ettei heillä moista kirjaa ole eikä tule. Siellä se tosin on edelleen myynnissä...

Vierailija
13/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Sokoksen chat on kyllä yks vitsi :D yksi myyjä aloittaa keskustelun ja kun sanoo kohteliaasti kiittäen ettei tarvii apua, niin heti ryntää seuraava sanomaan hei ja miten voin auttaa. Sitten huomaa et asiakas on just jutellu toisen kaa. Eikö ne vois tarkastaa eka ja vasta sit ruveta juttelee. Eikä niillä oo oikeen tietämystä tuotteista. Mut varmaan se chat on ulkoistettu jollekin muulle kuin itse Sokokselle.

Vierailija
14/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset valita kuluttaja-asiamiehelle?

Ja otsikoinnin perusteella oletin, että kyse on eräästä suuresta suomalaisesta kirjakaupasta

Vierailija
15/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Sokoksen nettisivutkin on sellainen sekamelska, että oon tajunnut ajoissa luovuttaa.

Toinen paskafirma on Silverjungle. Sieltä saanut sellaista tuubaa ettei ole tosikaan jo monta kertaa.

Vierailija
16/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kävi samalla tavalla ku sulla toi kolmas kerta toden sanoo. Vitutti.

Vierailija
17/33 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, huonompaa asiakaspalvelua kuin Sokoksen verkkokaupan saa todellakin etsiä!

Mulla tuli joskus pelkkiä virheilmoituksia, kun yritin tilata ja otin aspaan yhteyttä. Asenne oli erittäin ylimielinen, vaikka lopulta selvisi, että verkkokauppa oli kokonaan alhaalla ja yksikään tilaus ei ollut onnistunut. Mutta Sokkarilla on ilmeisesti tähän varaa!

Vierailija
18/33 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut gwenejä tännekkään. Tuli jo tilausvahvistus ja paketti saapui. Gwenit puuttui paketista, mutta muut tuotteet tuli. Ja totta kai maksoin koko tilauksen. Sitten eilen illalla tuli vasta peruutusviesti noista tuotteista jotka puuttui paketista. Meni maku koko verkkokauppaan. Miksi myytte tuotteita joita ei ole!

Vierailija
19/33 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina olettanu et toi chatin aloitusruutulöpinä on automaattinen eikä siihen kannata vastata mitään jos haluu olla rauhassa

Vierailija
20/33 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokos on pyllystä ja niin on suomalainenkin