Millainen alue on Katajanokka?
Juuri luon keskustelun, jossa joku oli mennyt tuttavansa luokse Mellunmäkeen ja pelännyt.Olen myöskin lähipäivinä vierailemassa Helsingissä ystäväni luona koka asuu Katajanokalla, eikä paikka ole ollenkaan tuttu. Toivottavasti kokemuksesta ei tule yhtä ahdistava, kuin toisella kirjoittajalla. Sen kyllä tiedän, että sinne ei kuitenkaan mene metroa, eli ei ehkä yhtä paha!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Asuuko Katajanokalla ollenkaan lapsiperheitä? Onko puistoja, ym.tekemistä lapsille?
On lapsiperheitäkin, mutta leikkialueet ovat tosi pieniä. Äärirannassa eli ihan "nokassa" on on isompi lasten puisto. Katajanokalle asettuvilla perheillä ei ulkoilu ole prioriteettina, vaan harrastukset, kulttuuritapahtumat, ravintolat ym. kaupunkimainen tekeminen kävelyetäisyydellä.
Katajanokka, vanha puoli, on arvo aluetta. Siistiä ja rauhallista. Nykyään aika kuollutta.
Katajanokalla asuu kyllä Hgin kermaa. Tuttavani osti asunnon sieltä 64m2 ja maksoi 700000,00 € asunto on kaunis, tyylikäs. Itse yritän myös joskus tulevaisuudessa ostaa asunnon sieltä. Rauhallinen merellinen ja kaikki palvelut kävelymatkan päässä. Kaksi raitiovaunu linjaa vie sinne esim. Stockalle kävelee vain 20 min. Torille 10 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, ettei ole Itä-Helsingissä, mutta millaista porukkaa alueella on ei ole tietoa. Ap
Huonoa porukkaa.
Vauras hyvämaineinen asuinalue on Katajanokka.
Katajanokka on ihana rauhallinen merenympäröivä saari. Ainoa haittapuoli on asuntojen hinnat, jotka hipovat korkeuksia.
Sen takia Katajanokka onkin ihana ja mukava luonnonläheinen, rauhallinen paikka asua. Lyhyt kävelymatka keskustaan ja palveluja aika kivasti sopii hyvin niin vanhoille kuin nuorille raitiovaunut kulkee ja meri ympäröi saarta. Ainoa haittapuoli on asuntojen hinnat ne on monelle saavuttamattomissa.
Asuin Skattalla noin vuoden. Siellä on ulosmenoväyliä tasan yksi (ellei lähde laivalla reissuun). Se yksi menoväylä on aina tukossa. Liikaa liikennettä. Muuten ihan kiva paikka asua. Skattalla tuulee aina.
Joo, kovan paikan tullen sieltä on paha päästä pois. Uikkarit kesällä ja sukset talvella ovat must.
Itse alue on hyvä, mutta matka tuolta kestää yli tunnin, menitpä minne päin pk-seutua tahansa ja julkisilla tai autolla, että jos ei työpaikka ole siinä kauppatorin kulmilla ja katastrofaalinen sijainti, Keravaltakin pääset Pasilaan nopeammin.
Ei autoilijoille. Ei muillekaan työssäkäyville jos työpaikka ei ole lähellä. Muuten hyvä paikka, rantaa joka puolella ja raitiovaunut. Paljon liikennettä sillä yhdellä kadulla jos laiva on lähdössä tai juuri tullut mutta muuten hiljaista.
Terminaali tuo eloa. Kun suomalaiset pikkupierussa purkautuvat kaljacasen kanssa, siinä on riemua. On siellä joitakin asukkaita, hyvin kallista seutua ja vähän asutusta. Hotelleja kyllä on. Käy katsomassa jäänmurtajien laituria. Alepa oli ainakin viimeksi kun kävin, mutta pieni valikoima siinä.
Ja höpö, höpö aina olen Katajanokalta päässyt pois jonottamatta. Kuka hyötyy näistä valekirjoituksista ?
Lenkkeilen sen ympäri usein iltaisin. Aina joka päivä aivan järkyttävä ruuhka koko saaressa, kun ruotsinlaiva on tullut satamaan.
Katajanokka? Kataja puu. Linnun nokka, luultavasti sorsalinnun, keltainen vai oranssi.
Vierailija kirjoitti:
4 ratikalla pääsee. Ratikka-alueita ei kai yleisesti pidetä slummina.
Myös 5, 6 ja 7 ajavat Katajanokalle.
Vierailija kirjoitti:
Terminaali tuo eloa. Kun suomalaiset pikkupierussa purkautuvat kaljacasen kanssa, siinä on riemua. On siellä joitakin asukkaita, hyvin kallista seutua ja vähän asutusta. Hotelleja kyllä on. Käy katsomassa jäänmurtajien laituria. Alepa oli ainakin viimeksi kun kävin, mutta pieni valikoima siinä.
Sinä et tiedä Katajanokasta mitään. Siellä on n. 5000 asukasta eli pienen kylän verran. Palveluita huonosti, mutta Tove Janssonin puiston vieressä sentään K-Market. Ap ei ole muuttamassa sinne, ainoastaan kyläilemässä. Kauniita vanhoja jugendtaloja.
Miellyttävä ja rauhallinen alue, jossa asuu mm. monikulttuurisuutta rummuttava Sixten Korkman.
Vierailija kirjoitti:
Katajanokka on pussinperä, josta ei ulos pääse kulkematta keskustan läpi.
En itse haluaisi asua siellä, mutta tarpeeksi monet haluavat hintojen perusteella. Mitä halutumpi alue, sen korkeammat hinnat -- kysynnän ja tarjonnan laki toimii.
Onhan rakennuskanta upeaa. Luotsikatu on omaa luokkaansa Suomen mittakaavassa. Jos on tosi urbaani ihminen eli ei kaipaa ulkoilualueita yhtään vaan ravintoloita ja keskustan välitöntä läheisyyttä ja on rikas, niin oikea paikka hänelle.
Katajanokka ei asuinalueena tarjoa sosiaaliapua saaville mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itse alue on hyvä, mutta matka tuolta kestää yli tunnin, menitpä minne päin pk-seutua tahansa ja julkisilla tai autolla, että jos ei työpaikka ole siinä kauppatorin kulmilla ja katastrofaalinen sijainti, Keravaltakin pääset Pasilaan nopeammin.
Höpö höpö et edes tiedä mistä puhut ?? Katajanokka on kaupunkialuetta kävelymatkan päässä kaikista kaupungin palveluista. Esim. Itse kävelen asunnoltani Stockalle 15 min. Ja esim. Pasila ei tarjoa yhtään enempää kuin Hgin keskusta.
Katajanokka on pussinperä, josta ei ulos pääse kulkematta keskustan läpi.
En itse haluaisi asua siellä, mutta tarpeeksi monet haluavat hintojen perusteella. Mitä halutumpi alue, sen korkeammat hinnat -- kysynnän ja tarjonnan laki toimii.
Onhan rakennuskanta upeaa. Luotsikatu on omaa luokkaansa Suomen mittakaavassa. Jos on tosi urbaani ihminen eli ei kaipaa ulkoilualueita yhtään vaan ravintoloita ja keskustan välitöntä läheisyyttä ja on rikas, niin oikea paikka hänelle.