Koska asumistuki poistetaan?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen sairaseläkkeellä vaikka olenkin nuori- ja vaikka mun köyhyys johtuisi tyhmyydestä niin minkäs minä sille voin jos olen saanut huonot geenit. Haluan silti tyhmyydestäni huolimatta elää joten jos kaikki tuet poistetaan niin alkaisin varastaa ja tehdä muita rikoksia. Jos rikkaat kerran nytkin maksaa mun tuet niin eihän tilanne muuttuisi heilläkään miksikään. Saattaisivat joutua pelkäämään enemmän omaisuutensa ja henkensä puolesta mutta kaikkea ei voi saada.
Miksi haluat elää? miksi yhteiskunnan pitää elättää turhaa ihmistä?
Olet ihan yhtä turha kuin minäkin. Se elää kuka haluaa ja pystyy elämään.
Jokaisen kuuluu tulla toimeen omillaan ilman yhteiskunnan apua. Onneksi pian kaikki tuet loppuu.
Ja jos ei saa töitä niin sitten voi viedä niiltä joilla on jo jotain. Jos yhteiskuntaa (muita ihmisiä) ei kiinnosta huolehtia heikommista niin ei heikompienkaan tarvitse välittää mistään tai kenestäkään; ei ole mitään menetettävää joten kaikenlainen moraali ja toisten ihmisten koskemattomuus on täysin turhaa.
Ainahan köyhät uhoavat mutta mitään he eivät tosiasiassa uskalla tehdä.
En olisi niinkään varma. Täytyy muistaa että vähä-älyisyys tutkitusti on yhteydessä rikolliseen elämäntyyliin. Ja tietysti tuo Minulla on oikeus muiden rahoihin -asenne.
Onko nää aiheesta ikuisesti jankuttavat kateellisia niille, jotka saavat asumistukea tai muita tukia? Niillä eläminen tarkoittaa sitä, että ei se elämä kuule luksusta ole. Jos sinusta se on luksusta, niin ole hyvä ja tiputtaudu uraputkestasi meidän tukea nostavien joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tule näitä "eihän ilman asumistukea voi asua pääkaupunkiseudulla yksiössä" -tyyppejä. Katselkaa vaikka jotain Lontoota, siellä nuoret aikuiset asuu kimppakämpissä.
Suomessa talvi on pimeä, ihmiset ovat yksinäisiä ja se vuokrayksiö (lue: asuntosijoittajan sijoitusyksiö) tuskin yksinäisen ihmisen elämänlaatua kohentaa.
Kiitos en ole yksinäinen. Tykkään ihan asua yksin. Olen asunut koko aikuisikäni kimppakämpissä ja nyt 26-vuotiaana vastavalmistuneena maisterina olen todennut että olen jo liian vanha asumaan kimppakämpissä rellestävien, juuri lapsuudenkotoaan muuttaneiden kanssa.
On myös korkeasti koulutettuja, työssäkäyviä, aikaisin nukkumaanmeneviä kimppa-asujia. Euroopan metropoleissa toki enemmän kuin Suomessa, mutta täältäkin tunnen pari maisteria ja diplomi-insinöörin, muutamia mainitakseni. Tunnen myös kimppakämppiä, joissa on lapsia.
Näitä ihmisiä yhdistää onnellinen sosiaalinen elämä, tosin en tiedä, onko kimppakämppä syy vai seuraus.
Vierailija kirjoitti:
Onko nää aiheesta ikuisesti jankuttavat kateellisia niille, jotka saavat asumistukea tai muita tukia? Niillä eläminen tarkoittaa sitä, että ei se elämä kuule luksusta ole. Jos sinusta se on luksusta, niin ole hyvä ja tiputtaudu uraputkestasi meidän tukea nostavien joukkoon.
En kutsuisi kateudeksi ihmisen halua käyttää itse tienaamansa rahat.
Vierailija kirjoitti:
No sinä et ainakaan ole rikkaille kateellinen, kun sinulle selkeästi on niin tärkeää, että tukirahoillasi maksetaan toisten sijoitusasuntoja ja ylläpidetään keinotekoisen korkeaa vuokratasoa (asumistuki) sen sijaan että saisit ihan vapaasti käyttää tukesi (kansalaispalkka).
Asumistuki loppuu sinä päivänä, kun vuokrat saadaan kohtuulliselle tasolle, eli todennäköisesti ei koskaan. Vuokria EI TULLA koskaan alentamaan niin paljon, jotta pienemmälläkin palkalla voisi asuntonsa vuokran maksaa.
Turha sitten tulla lässyttämään, että menkää parempi palkkaisiin töihin. Kuulkaas ei se maailma niin toimi, että me kaikki pystyttäisiin istumaan "johtajan" pallilla ja maksamaan riistovuokria jostain 30 neliön luukusta pelkällä palkalla. Turha myöskään lässyttää, että muuttakaa halvemmalle alueelle... ei sekään toimi, koska siellä halvemmalla alueella ei varmastikaan löydy töitä kaikille, joten ollaan lähtöpisteessä, eli asumistukea tarvitaan sen halvemmankin asunnon vuokraan, koska eihän taas työttömyyspäiväraha siihenkään riitä.
Turha asumistuen saajia on hyökyttää, vaan kertokaa mielipiteenne alkulähteelle, eli vuokranantajille tai menkää vielä korkeammalle eduskuntaan/hallituksen puheille. Noissa se valta on muuttaa vuokratasoja, jos vain haluja olisi, mutta kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen sairaseläkkeellä vaikka olenkin nuori- ja vaikka mun köyhyys johtuisi tyhmyydestä niin minkäs minä sille voin jos olen saanut huonot geenit. Haluan silti tyhmyydestäni huolimatta elää joten jos kaikki tuet poistetaan niin alkaisin varastaa ja tehdä muita rikoksia. Jos rikkaat kerran nytkin maksaa mun tuet niin eihän tilanne muuttuisi heilläkään miksikään. Saattaisivat joutua pelkäämään enemmän omaisuutensa ja henkensä puolesta mutta kaikkea ei voi saada.
Miksi haluat elää? miksi yhteiskunnan pitää elättää turhaa ihmistä?
Olet ihan yhtä turha kuin minäkin. Se elää kuka haluaa ja pystyy elämään.
Jokaisen kuuluu tulla toimeen omillaan ilman yhteiskunnan apua. Onneksi pian kaikki tuet loppuu.
Ja jos ei saa töitä niin sitten voi viedä niiltä joilla on jo jotain. Jos yhteiskuntaa (muita ihmisiä) ei kiinnosta huolehtia heikommista niin ei heikompienkaan tarvitse välittää mistään tai kenestäkään; ei ole mitään menetettävää joten kaikenlainen moraali ja toisten ihmisten koskemattomuus on täysin turhaa.
Ainahan köyhät uhoavat mutta mitään he eivät tosiasiassa uskalla tehdä.
En olisi niinkään varma. Täytyy muistaa että vähä-älyisyys tutkitusti on yhteydessä rikolliseen elämäntyyliin. Ja tietysti tuo Minulla on oikeus muiden rahoihin -asenne.
Enpä usko että se rikosten selvittämisprosentti pysyy kovin korkeana kun poliisilaitoksia lakkautetaan ja työvoimaa vähennetään. Eihän se työllistyminen vain omista tekemisistä ole kiinni muutenkaan, mutta onhan se nyt helpompi pölliä vaikka tavaraa kaupasta kuin lukea lääkäriksi jos siihen ei ole minkäänlaisia kykyjä. Ja jos kaikki tuet poistettaisiin niin eiköhän järjestäytynyt rikollisuus lisääntyisi joten ei tarvitsisi itse tietää kaikkea mitä rikosten tekemiseen tulee. Eihän sitä mitään omalle vähä-älyisyydelleen voi, jos se äly tai terveys ei riitä kunnon töihin niin sitten täytyy tehdä jotain muuta. Jos joku on sitä mieltä että kaikkien "kuuluu" tehdä töitä tai sitten tappaa itsensä niin miksi tällaista ihmistä pitäisi totella. Naurettava ajatus. Jos ei pysty puolustamaan henkeään ja omaisuuttaan niin sittenhän tällainen ihminen joutaa kuolla yhtä paljon kuin se tyhmempikin.
Joo elän Kelan tuilla, oon työkyvyttämyyseläkkeellä, koska en fyysisestä vammastani johtuen pysty töitä tekemään. Oon ilmeisesti turha ihminen, mutta enpä omaa tilaani ole itse aiheuttanut. Onnettomuuksia voi sattua kenelle vaan ja tänään terve voi olla huomenna pyörätuolissa.
Kuten sarjamurhaaja Ted Bundy on sanonut: "What's one less person on the face of the Earth anyway?". Köyhä tai rikas.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki loppuu sinä päivänä, kun vuokrat saadaan kohtuulliselle tasolle, eli todennäköisesti ei koskaan. Vuokria EI TULLA koskaan alentamaan niin paljon, jotta pienemmälläkin palkalla voisi asuntonsa vuokran maksaa.
Turha sitten tulla lässyttämään, että menkää parempi palkkaisiin töihin. Kuulkaas ei se maailma niin toimi, että me kaikki pystyttäisiin istumaan "johtajan" pallilla ja maksamaan riistovuokria jostain 30 neliön luukusta pelkällä palkalla. Turha myöskään lässyttää, että muuttakaa halvemmalle alueelle... ei sekään toimi, koska siellä halvemmalla alueella ei varmastikaan löydy töitä kaikille, joten ollaan lähtöpisteessä, eli asumistukea tarvitaan sen halvemmankin asunnon vuokraan, koska eihän taas työttömyyspäiväraha siihenkään riitä.Turha asumistuen saajia on hyökyttää, vaan kertokaa mielipiteenne alkulähteelle, eli vuokranantajille tai menkää vielä korkeammalle eduskuntaan/hallituksen puheille. Noissa se valta on muuttaa vuokratasoja, jos vain haluja olisi, mutta kun ei ole.
Oletko koskaan kuullut kysynnän ja tarjonnan laista? Markkinataloudesta?
Samahan ne ois lakkauttaa. Poistetaan samalla kaikki mahdolliset tuet. Sen jälkeen minäkin kävelen vaan ruokakauppaan ja otan sieltä mitä huvittaa, estäkööt jos pystyvät.
Asumistuki pitäisi muuttaa siten, että sitä saisi vain valtion, kunnan tai yleishyödyllisen säätiön omistamaan asuntoon. Näin raha kiertäisi valtion taloudessa eikä valuisi jo valmiiksi varakkaiden kiinteistönomistajien taskuun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kutsuisi kateudeksi ihmisen halua käyttää itse tienaamansa rahat.
Kai tiesit, että veroillasi kustannetaan KAIKKI mitä valtiollamme on tarjota: infrastruktuuri, terveyspalvelut, koulutus, lapsiperheiden palvelut yms. Tuo mainitsemasi asumistuki on pieni kala isossa meressä.
Otetaan sinultakin sitten pois sairausajan palkka, sairastat omilla säästöilläsi vaan. Otetaan lapsilisät pois, mitä ihmettä sinä niitä edes kehtaat nostaa???