Onko kukaan synnyttänyt flunssassa?
Kun lapsemme hoitaja on kamalassa räkätaudissa meillä kylässä pari päivää ja minulla laskettuaika huomenna:( Mietin että miten synnytys edes onnistuu jos kaikki kipeänä ja eikö vauvallakin ole suuri riski saada tämä helvetin tauti?
Kommentit (8)
Inhottavaa synnyttää flunssaisena. Olet itse herkempi infektioille, kun olet flunssassa, vauvasi saattaa saada tartunnan, vaikka vasta-aineesi vähän suojaisivatkin ja vielä muut äidit osastolla inhoavat sinua vauvansa ja itsensä tartunnan pelossa. Olet kävelevä basillipesä vastasyntyneitään ihailevista vanhemmista.
Ei mun huoneessa, mutta meidän osastolla oli synnyttänyt, jolla oli flunssa. Sille oli annettu hengityssuojain, muttei se sitä jaksanut koko ajan pitää, eikä tuon tasoinen suojain edes pidättele tarpeeksi flunssaa. Nainen oli saanut flunssan mieheltään, sillä tapasin nämä viikkoa aikaisemmin ja silloin isä oli sairas ja äiti terve. Ajattelin, että saakohan sen vaimo flunssan juuri kun synnyttää ja niin juuri kävi. Hyi olkoon, olisi pitänyt eristää.
Me nyt ei kyllä voida sanoa tälle vieraalle että mene kotiin kun asuu 500km päässä ja on tullut meille eilen varta vasten esikoista hoitamaan.Jätti vain mainitsematta taudista....Niin ja onhan tämä joka tapauksessa jo tarttunut.V***ttaa jo ihan tarpeeksi muutenkin kun kaikki lähellä olevat hoitopaikat petti!Että olisiko kenelläkään mitään kannustavaa sanottavaa siitä että joutuu synnyttämään sairaana?
kyllä se flunssa siinä synnytyksen hetkellä vähiten mietityttää/vaivaa;).
että siinä jotain positiivista
totesi vielä, että " voin kuvitella ettei ponnistaminen pää tukossa oo välttämättä kovin kivaa" .
Kyllä sen kehtaa hyvin ajaa pois, kun oleellisen tiedon salasi. Aivan ymmärrettävää, että kaihdatte nyt tartuntaa. Minä en hyväksy lapselleni mitään flunssaisia hoitajia. Ehkä ette ole vielä saaneet tartuntaa tai ehkä sinä et ole vielä saanut. Tällöin kannattaisi se pois käskeä ja ottaa mannerheimin lastensuojeluliitosta joku muu. Saakohan sieltä enää ketään.
Sinun kannattaa pyytää ehkä suojaksesi antibiootti synnytyksen ajaksi.
Etukäteen oli karmeaa, kun ei saanut mm. nukuttua, mutta ei siitä synnytyksessä mitään huomannut. Kyllä siinä nokka aukesi ponnistellessa ja pinnistellessä.
Käytä suojainta, jottei lapsesi saa tartuntaa ja syö antibioottia. Muuta et kai voi enää tehdä. Käske se hoitaja sinne, missä pippuri kasvaa.
Minä synnytin kuumeessa, en tiedä mistä johtui kun ei ollut flunssaa, nuhaa yms. Kuumetta kuitenkin huomasivat synnytyksen jälkeen heti kun mittasivat. Poitsu oli nielassut lapsivettä ja tulehduksen sai, oli teholla viikon.