Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä pitkistä sääristä ja hiuksista naisilla pitävä mies

Vierailija
22.02.2016 |

Miksi pidät näistä, vaikka näilä ei ole mitään sukupuolista merkitystä? Mikään vietti ei vedä miestä näiden perään, vaan se on omaa keksintöä. Kertoisitko omat syysi?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväkuntoiset hiukset ovat esteettisesti miellyttävät, antavat terveellisen vaikutelman ja kertovat hyvistä geeneistä.

Olisiko linkkkiä tuohon väitteeseen, että kertovat hyvistä geeneistä.

Minusta esimerkiksi pitkät hiukset ovat oikeastaan rumat ja epäterveet.

t. mies

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3328920/Men-women-longer-hair-s…

Viitannee tuohon:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26565731

Hyväkuntoiset hiukset kertovat terveydestä ja hyvät geenit omaavat henkilöt ovat yleensä terveempiä. Eiköstäjuu?

Pitäisi siis uskoa yhtä (1) erittäin keinotekoista testiä ja pelkästään konditionaalissa kirjoitettua Dailymailin (kai tiedät lehden tason) artikkelia.

Vierailija
22/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidät näistä, vaikka näilä ei ole mitään sukupuolista merkitystä? Mikään vietti ei vedä miestä näiden perään, vaan se on omaa keksintöä. Kertoisitko omat syysi?

Onko koulutuksesi elämänkoulu kun kysyt tällaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän pitkistä sääristä ja hiuksista. Minua ei kiinnosta se onko naismakuni jotenkin väärä tai ei-hyväksyttävä, tai jopa evoluution vastainen.

Ihmisillä on erilaisia makuja erilaisiin asioihin ja se on mielestäni hyväksyttävää ja normaalia.

Vaimoni on pitkä, pitkäsäärinen ja hänellä on myös pitkät hiukset. Hän on myös järkevä, kaunis ja luonteeltaan tasapainoinen.

Olenko tehnyt rikoksen ihmiskuntaa vastaan, kun olen mennyt lisääntymään hänen kanssaan?

Mitä minun nyt pitäisi tehdä korjatakseni tämän vääryyden?

Ap ei käsittääkseni syyttänyt ketään mistään vaan halusi perusteluja, miksi jotkut näkevät nämä asiat esteettisinä/seksuaalisesti kiinnostavina, kun niillä ei ole mitään funktiota lisääntymisen kannalta.

Vierailija
24/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta huomaa, että ihmiset yrittävät etsiä kaikkeen lisääntymiseen liittyviä evoluutiopsykologisia selityksiä. Kauneudentajukin olisi vain lisääntymisevoluutiota. Asia ei liene noin yksinkertainen. Miten tämän ajattelutavan mukaan selitettäisiin se juttu, että vaikka olen vankasti heteronainen, ihailen ehkä enemmän kuin mitään muuta naisten kauniita pitkiä sääriä. Itse selitän sen sillä, että ne vain näyttävät niin kauniilta. En aio lisääntyä näiden naisten kanssa. Kauneus siis auttaa ihmisyksilöä lisääntymään, mutta ihminen ei pariudu kauniin kanssa siksi, että hän olisi hyvä lisääntymään, vaan koska haluaa elämäänsä kauneutta.

Vierailija
25/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko koulutuksesi elämänkoulu kun kysyt tällaisia?

Etkö osaa vastata kysymykseen? Kannattaa mennä sitten johonkin muuhun ketjuun. -ap

Vierailija
26/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-M36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kouvolatukka ja "minä haluan puhua sun pomolle" -kampaus ei ole kampauksia vaan mielenvikoja, lyhyt malli sopii harvoille ja keijumalli vielä harvemmille. 

Täm-än kit-joi-ti- jon-ne 12-v

Vierailija
27/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväkuntoiset hiukset ovat esteettisesti miellyttävät, antavat terveellisen vaikutelman ja kertovat hyvistä geeneistä.

Olisiko linkkkiä tuohon väitteeseen, että kertovat hyvistä geeneistä.

Minusta esimerkiksi pitkät hiukset ovat oikeastaan rumat ja epäterveet.

t. mies

En jaksa etsiä linkkiä tai tutkimusta vaan pyrin selittämään sinulle sanoin. Ensinnäkin jos yksi mies 1083628 miehestä pitää pitkiä hiuksia rumina se ei kumoa mitään. Yleisesti ottaen jos ihminen on terve ja voi hyvin, hiukset kasvavat ja kiiltävät jolloin se näyttää kauniilta, koska terveyttä kannattaa suosia. Hyvät geenit on aika laaja käsite, mutta itse terveys on pariutumisvalinnassa aika isossa osassa. Sitten on tietysti erilaisia mieltymyksiä, mutta ne ei eivät muuta valtavirran mieltymyksiä.

Hyväksyisitkö sen, että nainen hakisi tulevien lastensa isäksi miehen, jolla on mahdollisimman hyvät geenit eli jonka kanssa saisi myös mahdollisimman kauniita lapsia? Olisiko sinusta ok, jos nainen pyrkisi esimerkiksi saamaan lapselle isän, joka on pitkä, tumma, paksutukkainen, raamikas? Mitä lyhyempi nainen itse on, sitä tärkeämpää lapsen kannalta olisi isän pituus etenkin tulevien poikalasten kannalta mutta myös pitkäsääristen tyttöjen saamiseksi.

En koskaan tietoisesti hakenut lapsille isäksi erilaista miestä kuin mitä yleensä nuorena tapailin, mutta näin jälkeen päin huomaan aika mielenkiintoisen asian: lasteni isä on pitkä (190 cm), tumma, hyväihoinen ja leveäharteinen. Oli sm-tason urheilija siihen aikaan eräässä sellaisessa lajissa, joka vaatii rohkeutta ja jossa tapahtuu joskus pahojakin onnettomuuksia, siis kilpailut olivat erittäin jännittäviä.

Muut elämäni miehet ovat olleet lyhyitä (+/- 175 cm), "maantienvärisiä" ja muutenkin kaikin puolin tavallisia.

En oikeasti usko siihen, että olisin edes alitajuisesti etsinyt lapsille mahdollisimman hyviä geenejä, mutta olihan tuo ihan mielenkiintoinen huomio. Ja aivan oikean isän heille valitsin, lapset ovat terveitä, pitkiä, tummatukkaisia, komeita nuorukaisia.

Vierailija
28/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio selittää: pitkät sääret naisella kertovat sukukypsyydestä ja siksi sytyttävät miehiä. Naisten uimapuvuissa on lantion nostettu ylös juuri tästä syystä.

Olisiko sinulla lähdettä tähän?

Pitkien hiusten muotia tuskin voi selittää evoluutiolla.

Voipa. Naisella voi olla pitkät hiukset vain, jos hän on jo pitkään ollut suunnilleen terve. Terveen kanssa kannattaa yrittää lisääntymistä, ei sairaalloisen.

Vierailija
29/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin ketjusta huomaa, että ihmiset yrittävät etsiä kaikkeen lisääntymiseen liittyviä evoluutiopsykologisia selityksiä. Kauneudentajukin olisi vain lisääntymisevoluutiota. Asia ei liene noin yksinkertainen. Miten tämän ajattelutavan mukaan selitettäisiin se juttu, että vaikka olen vankasti heteronainen, ihailen ehkä enemmän kuin mitään muuta naisten kauniita pitkiä sääriä. Itse selitän sen sillä, että ne vain näyttävät niin kauniilta. En aio lisääntyä näiden naisten kanssa. Kauneus siis auttaa ihmisyksilöä lisääntymään, mutta ihminen ei pariudu kauniin kanssa siksi, että hän olisi hyvä lisääntymään, vaan koska haluaa elämäänsä kauneutta.

Kasvojen symmetria ja kauneus nimenomaan kertovat hyvistä geeneistä ja heidän kanssaan pariudutaan siksi.

Vierailija
30/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-M36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kouvolatukka ja "minä haluan puhua sun pomolle" -kampaus ei ole kampauksia vaan mielenvikoja, lyhyt malli sopii harvoille ja keijumalli vielä harvemmille. 

Mobiili. Kielioppi ja stilisointi menee täysin ketjujen tason mukaan. Tämä ei ansaitse tätä enempää.

Vierailija
31/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-M36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-M36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mobiili. Kielioppi ja stilisointi menee täysin ketjujen tason mukaan. Tämä ei ansaitse tätä enempää.

Kerro terveiset Ylilaudalla!

Vierailija
32/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio selittää: pitkät sääret naisella kertovat sukukypsyydestä ja siksi sytyttävät miehiä. Naisten uimapuvuissa on lantion nostettu ylös juuri tästä syystä.

Olisiko sinulla lähdettä tähän?

Pitkien hiusten muotia tuskin voi selittää evoluutiolla.

Desmond Morris: "Alaston apina"

Vierailija
33/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säärimiehenä pidän sääristä jotka ovat hyvässä suhteessa muuhun kroppaan. Hiusmallin sopivuuskin riippuu ihan naisesta yksilönä, joillekin voi lyhyetkin sopia ihan hyvin. M22

Vierailija
34/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-M36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Oikeesti, jotkut naiset on tosi tosikkomaisia ja suorittajia esim. just töissä.

Vierailija
35/35 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs taiot sääriin pituutta!?

Onneksi oma mies rakastaa mua just näin, eikä tarvetta muita miehiä miellyttääkään! Repikää siitä! :)

Ja tukkakin on kaunis polkka. Kaupungin parhaassa kampaamossa taidolla raidoitettu ja leikattu ja näyttää todella hyvälle. Miehenkin mielestä.. ;)