Saako puolisoa häiritä, jos mies juo alkoholia joka viikonloppu suurehkoja määriä ja
viikollakin jonkun verran, mutta ei ole paha juotuaan ja hoitaa työnsä? Saako se asia häiritä puolisoa ja miksi sinä et tykkäisi jos mies joisi säännöllisesti?
Kommentit (27)
Miksi ihmeessä pitäisi pyytää lupa omille tunteilleen ja mielipiteilleen? Jos sinua häiritsee miehesi juominen, niin sinulla on täysi oikeus tuntea itsesi tyytymättömäksi.
Miten tollaisen puolison kanssa voi edes keskustella ja viettää aikaa normaalisti, kun aina jurrissa vapaa-ajalla? Lapsia en ainakaan laskisi tuollaisen kontolle, jos vaikka esim. viikonloppuna lähtisin käymään jossain
Puhumattakaan alkoholin aiheuttamista terveyshaitoista ja rahanmenosta.
Jos haluaa elää alkoholistin kanssa, on se ihan oma valinta. Oman valinnan ollessa kyseessä on ihan turha alkaa spekuloida mitään. Joko elää tai ei.
Kokemuksella voin kertoa, että kannattaa arvostaa itseään ja tehdä elämästään elämisen arvoista, mitä se todellakaan ei juopon kanssa voi olla! Samalla kun olisin huolissani kumppanin ylettömästä juomisesta, olisin yhtälailla mietteissäni omasta mielenterveydestäni. Siis siitä, miksi haluan (vai haluanko todella?) kärsiä noin. Pitäisikö hoitaa myös minua. Ikävä yhdistelmä, kaksi rampaa nojaa toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi pyytää lupa omille tunteilleen ja mielipiteilleen? Jos sinua häiritsee miehesi juominen, niin sinulla on täysi oikeus tuntea itsesi tyytymättömäksi.
Tässä on yks asia, jota naiset vaatii mieheltä eli ajatusten lukua. Voihan se olla, että tolle miehelle ei niillä sanomisilla ole vaikutusta, että alkoholi on ottanu selvän voiton parisuhteesta. Ei miehet aina tajua kysyä ja huomata, jos jokin asia naista vaivaa. Monesti naiset vielä pyrkii peittelemään tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten tollaisen puolison kanssa voi edes keskustella ja viettää aikaa normaalisti, kun aina jurrissa vapaa-ajalla? Lapsia en ainakaan laskisi tuollaisen kontolle, jos vaikka esim. viikonloppuna lähtisin käymään jossain
Puhumattakaan alkoholin aiheuttamista terveyshaitoista ja rahanmenosta.
Minä olen jurrissa tehnyt paljon asioita. Enemmän kuin moni kotona kököttävä palstalainen selvinpäin. Käynyt ulkomailla, tehnyt metsätöitä, käynyt lapissa, metsästämässä, sienestämässä, kalassa ja juttukin luistaa.
t. rapis
Minun mieheni juo kohtuullisen paljon, ei nyt suurkulutukseen yllä, mutta kuitenkin 2-4 päivänä viikossa. Lisäksi hän 120 kg painoisena voi juoda paljonkin, eikä tunnu miltään. On kerran puhaltanut alkometriin kahden tuopin jälkeen, ja se näytti 0,1 promillea.
Minua ei häiritse, koska
- mikään asia ei jää hoitamatta alkoholin vuoksi, oli kyse työstä tai muusta
- hän ei juo iltapäivästä, vaan avaa viinipullon vasta yhdeksältä
- sietokyky on korkea, mitään humaltumista ei huomaa yhden viinipullollisen jälkeen
- humaltuessaan tulee leppoisemmaksi ja puheliaammaksi
- pulloa ei tarvitse juoda loppuun, ja kaapissa säilyy oluet
- koska itsekin tykkään viinistä, vaikka määräni ovat puolet pienemmät
Kaikki suurkuluttajat eivät ole alkoholisteja, ja absolutistikin voi olla alkoholisti. Toista olisi, jos hänestä tulisi ärsyttävä tai juominen Olisi tärkeämpää kuin muut asiat. Ja tärkeintä on, että itse en ole alkoholivastainen. Sittenhän tästä ei mitään tulisi.
Mua häiritsi. Mies kuulemma pystyy koska vaan olemaan juomatta, joten ei ole ongelmaa. Mulle kuitenkin oli ongelma, koska hän ei koskaan ollut juomatta, vaikka olisi voinut olla.
Lakkasin hakkaamasta päätäni seinään ja lähdin.
Miksi se ei saisi häiritä puolisoa? Onko parisuhteen kannalta edes merkitystä sillä hoitaako puoliso työnsä alkoholin käytöstä huolimatta? Eikö enemmän merkitystä ole sillä mitä sen käyttö vaikuttaa esim. yhdessä vietettyyn aikaan tai vaikka se miten sen käyttö vaikuttaa lapsiin?
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni juo kohtuullisen paljon, ei nyt suurkulutukseen yllä, mutta kuitenkin 2-4 päivänä viikossa. Lisäksi hän 120 kg painoisena voi juoda paljonkin, eikä tunnu miltään. On kerran puhaltanut alkometriin kahden tuopin jälkeen, ja se näytti 0,1 promillea.
Minua ei häiritse, koska
- sietokyky on korkea, mitään humaltumista ei huomaa yhden viinipullollisen jälkeen
- koska itsekin tykkään viinistä, vaikka määräni ovat puolet pienemmätKaikki suurkuluttajat eivät ole alkoholisteja, ja absolutistikin voi olla alkoholisti. Toista olisi, jos hänestä tulisi ärsyttävä tai juominen Olisi tärkeämpää kuin muut asiat. Ja tärkeintä on, että itse en ole alkoholivastainen. Sittenhän tästä ei mitään tulisi.
Tunnut hyväksyvän tilanteen? Ennemmin mua huolettais ihan aluksi tuo ilmeisesti aika kova ylipaino. Siihen kun yhdistää tuon reippaan juomisen, niin on kai teillä raha-asiat kunnossa ja omaisuudesta sovittu mahdollisen leskeksi jäämisen varalta? Kova on tahti, minusta jo joka viikonloppuinen ryystäminen on paha.
Tunnen jonkin verran lähipiiristä mm. yrittäjiä, jotka juovat alkoholia joka viikonloppu parina päivänä ja välillä kunnolla perseet olalle.
Työt hoituu ja menestyvät niissä, rahaa tulee talon mukavasti ja kaikki asiat hoituu.
Siis, missä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse, koska
- koska itsekin tykkään viinistä, vaikka määräni ovat puolet pienemmätKaikki suurkuluttajat eivät ole alkoholisteja, ja absolutistikin voi olla alkoholisti. Toista olisi, jos hänestä tulisi ärsyttävä tai juominen Olisi tärkeämpää kuin muut asiat. Ja tärkeintä on, että itse en ole alkoholivastainen. Sittenhän tästä ei mitään tulisi.
Tunnut hyväksyvän tilanteen? Ennemmin mua huolettais ihan aluksi tuo ilmeisesti aika kova ylipaino. Siihen kun yhdistää tuon reippaan juomisen, niin on kai teillä raha-asiat kunnossa ja omaisuudesta sovittu mahdollisen leskeksi jäämisen varalta? Kova on tahti, minusta jo joka viikonloppuinen ryystäminen on paha.
Mies ei ole ylipainoinen, vaan lihaksikas. Vanha bodari, ei tosin enää.
On avioehto ja 100 000 euron henkivakuutus :-))
Mitä sinä oikein tarkoitat kysymyksellä "saako"?
Että pitääkö miehen saada juoda mielin määrin, vai? No tietenkin pitää saada juoda ja sellainen nainen, jota se häiritsee, siirtyy muualle.
Ei se pelkkä juominen vaan juomisen seuraukset ovat ne pahemmat, eli se kun alkaa pää pehmetä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen jonkin verran lähipiiristä mm. yrittäjiä, jotka juovat alkoholia joka viikonloppu parina päivänä ja välillä kunnolla perseet olalle.
Työt hoituu ja menestyvät niissä, rahaa tulee talon mukavasti ja kaikki asiat hoituu.
Siis, missä on ongelma?
Ongelma on se, että liiallinen alkoholinkäyttö vie järjen ja terveyden.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsi. Mies kuulemma pystyy koska vaan olemaan juomatta, joten ei ole ongelmaa. Mulle kuitenkin oli ongelma, koska hän ei koskaan ollut juomatta, vaikka olisi voinut olla.
Lakkasin hakkaamasta päätäni seinään ja lähdin.
Oon kuullut monta kertaa tuon saman, koskien myös tupakointia. Parin viikon lopetuksen jälkeen tupakointi alkaa uudelleen, mutta kyse ei ole tahdonvoiman puutteesta, vaan siitä että tupakointi on vain niin kivaa ettei sitä halua lopettaa. Aina siihen pystyisi koska tahansa, mutta ei vain halua. Riippuvuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Olutta kuulemma menee vain ja ainoastaan maun takia, koska onhan olut hyvää. Vaikka sitä pelkästään maun takia litkitäänkin, niin alkoholiton olut on kirosana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse, koska
Mies ei ole ylipainoinen, vaan lihaksikas. Vanha bodari, ei tosin enää.
On avioehto ja 100 000 euron henkivakuutus :-))
No ei sitten muuta kuin lutkuttamaan vaan :D Toivottavasti myös rapautuva elimistö kuuluu vakuutuksen piiriin :D
Vierailija kirjoitti:
viikollakin jonkun verran, mutta ei ole paha juotuaan ja hoitaa työnsä? Saako se asia häiritä puolisoa ja miksi sinä et tykkäisi jos mies joisi säännöllisesti?
Kyllä häiritsisi. Sillä kyseessä on selvästi alkoholiriippuvuus ja ongelma. Hällä olisi kaksi vaihtoehtoa. Joko lopettaa tai pakata tavaransa ja muuttaa muualle. En kattosi ollenkaan moista menoa.
M39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yks asia, jota naiset vaatii mieheltä eli ajatusten lukua. Voihan se olla, että tolle miehelle ei niillä sanomisilla ole vaikutusta, että alkoholi on ottanu selvän voiton parisuhteesta. Ei miehet aina tajua kysyä ja huomata, jos jokin asia naista vaivaa. Monesti naiset vielä pyrkii peittelemään tilanteen.
1) kaikilla on täysi oikeus tunteisiinsa
2) kaikilla on velvollisuus, etenkin parisuhteessa, kommunikoida näistä tunteistaan, riitaa haastamatta
3) suhde vetelee viimeisiään kun tunteista puhuminen nähdään nalkuttamisena
Lue kohta kolme ja mietipä miksi jotkut naiset eivät puhu tunteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, missä on ongelma?
Ongelma on se, että liiallinen alkoholinkäyttö vie järjen ja terveyden.
Mahdollisesti, mutta ei läheskään kaikilta.
Saako miestä häiritä, jos vaimo juo siideriä lähes joka päivä? Määrää enemmän minua häiritsee se, että siitä on tullut tapa rentoutua päivän päätteeksi. Varsinkin kun toinen vanhemmistaan on alkoholisti.
Ei tuo määrä myöskään auta painon hallinnassa. Vaikeaksi tekee laihduttamisen jos viikossa juo ainakin six-packin siideriä. Mutta huomauttaahan ei voi, koska ei ole mitään ongelmaa.
Ei tietenkään saa häiritä! Miehen täytyy tehdä mitä miehen täytyy tehdä! Suu suppuun ja kotitöitä tekemään sieltä!