Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asetin yhteisen elämän ehdoksi miehen laihtumisen - kivittäkää pois

Vierailija
21.02.2016 |

No niin kanssamammat, tuomitkaa:
Olen seurustellut jonkin aikaa miehen kanssa, joka on reilusti ylipainoinen. Oli ylipainoinen jo seurustelun alkuvaiheessa, nyt lihonnut lisää ja BMI jo yli 40...

Painostaan huolimatta hän on kiltti ja kultainen ihminen, ja haluaisi kovasti vakiintua. Minä olen ilmaissut, etten halua naimisiin tai lapsia, ennen kun mies tiputtaa kiloja edes sen verran, ettei ole enää sairaalloisen ylipainoinen. Mies on tästä loukkaantunut.

Omasta mielestäni en ole kamalan kohtuuton: miehen paino on viime aikoina huolettavasti noussut, on uniapneaa ja muutenkin mielestäni normaali-ihmistä heikompaa jaksamista. Ei tällaiseen kuvioon ainakaan lapsia halua hankkia, kun toisen terveydentila ei ole paras mahdollinen eikä jaksaminenkaan sellainen, että uskaltaisin perherumbaan lähteä. Ja en haluaisi itseäni nähdä nelikymppisenä leskenä, että ihan yhteisen tulevaisuudenkin takia toivoisin hänen ottavan terveytensä vakavammin.

Mies on loukkaantunut siitä, että haluaisin hänen aloittavan elämäntaparemonttia. On kuulemma aiemmin yrittänyt ja epäonnistunut, "ei pysty". Olisin tietenkin valmis tukemaan ja auttamaan (itse ole normaalipainoinen ja haluaisin mm. liikkua vielä nykyistä enemmän, eli sopisi omiin suunnitelmiin kanssa), mutta hän ei vaan usko laihduttamisen mahdollisuuteen. Eikä se minun tavoitetilani hänelle ole mikään sellainen, että nyt laihdut normaalipainoon tai ei tule jatkoa tälle suhteelle. Tavoittelen lähinnä lihoamisen pysähtymistä, hidastakin painonpudotusta ja jotain muutosta tähän tilanteeseen.

Olenko nyt kamala paskiainen kuten mies vihjailee? Kaipaan oikeasti ulkopuolisen mielipidettä, kun olen nyt jo epävarma, mitä toiselta voi pyytää. :(

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi vaan vihjailla ja kierrellä ja kaarrella, ja sitten ilmoittaa että sorry, tää oli kynnyskysymys ja mulle tuli mitta täyteen.

- Ap

Minusta sinä juuri kiertelet ja kaartelet että annan selvää vastausta mistä ja etenkään sitä milloin mittasi mahtaa tulla täyteen.

Mittani tulee täyteen, jos suunta ei muutu. Nykytahdilla miehelle tulee kilo-pari kuussa lisää, eli sen pysäyttämisestä voisi lähteä liikkelle. Nykypainon ylläpitämisestä. Liikunnan lisäämisestä. Mielellään tulevaisuudessa myös painon lähdöstä laskuun. 

- Ap

Vierailija
42/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kamala paskiainen. Välität miehestä, hänen terveydestään ja yhteisestä tulevaisuudestanne. Eri asia olisi, jos yhtäkkiä ilmoittaisit vaikkapa, että miehesi on ruma läski ja et halua jatkaa suhdetta pelkästään ulkonäöllisten seikkojen vuoksi. Toivottavasti miehesi laihduttaa, sillä sairaalloinen ylipaino on vakava asia. Itse olen menettänyt läheiseni veritulppaan. Hän oli alle nelikymppinen mutta lihava ja lihavuutta pidettiin tulppaa edesauttaneena tekijänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi vaan vihjailla ja kierrellä ja kaarrella, ja sitten ilmoittaa että sorry, tää oli kynnyskysymys ja mulle tuli mitta täyteen.

- Ap

Minusta sinä juuri kiertelet ja kaartelet että annan selvää vastausta mistä ja etenkään sitä milloin mittasi mahtaa tulla täyteen.

Mittani tulee täyteen, jos suunta ei muutu. Nykytahdilla miehelle tulee kilo-pari kuussa lisää, eli sen pysäyttämisestä voisi lähteä liikkelle. Nykypainon ylläpitämisestä. Liikunnan lisäämisestä. Mielellään tulevaisuudessa myös painon lähdöstä laskuun. 

- Ap

Jos suunta ei muutu... viikossa, kahdessa... kuukaudessa, kolmessa kuukaudessa... vuodessa, kahdessa, kymmenessä?

Vierailija
44/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

- Ap

Jos suunta ei muutu... viikossa, kahdessa... kuukaudessa, kolmessa kuukaudessa... vuodessa, kahdessa, kymmenessä?

Ei elämänmuutoksen tuloksia näe viikossa tai kahdessa, ei välttämättä edes kuukaudessa. Ja vuodessa ehtiväisimmät retkahtaa jo toiseenkin suuntaan. Eli ei tässä nyt vuosia jäädä odottamaan, mutta mielestäni on reilua katsella edes kesän loppuun. Olen ajatellut, että syksyllä olemme viisaampia. Keväämmällä on niin paljon kivempi urheillakin... :)

- Ap

Vierailija
45/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin saisin hirveästi motivaatiota, jos tietäisin kelpaavani laihempana jollekin naiselle

Eikös toi oo itsestäänselvä?

Ei ollenkaan. Ennen lihomista en kelvannut, vaikka silloin olin normaalipainoinen

Itsestäänselvää on se, että lihavana kelpaat vielä paljon vähemmän. Se asia ei väistelemällä katoa mihinkään.

Vierailija
46/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kamala paskiainen. Välität miehestä, hänen terveydestään ja yhteisestä tulevaisuudestanne. Eri asia olisi, jos yhtäkkiä ilmoittaisit vaikkapa, että miehesi on ruma läski ja et halua jatkaa suhdetta pelkästään ulkonäöllisten seikkojen vuoksi. Toivottavasti miehesi laihduttaa, sillä sairaalloinen ylipaino on vakava asia. Itse olen menettänyt läheiseni veritulppaan. Hän oli alle nelikymppinen mutta lihava ja lihavuutta pidettiin tulppaa edesauttaneena tekijänä.

Kiitos kommentista. Minäkin olen menettänyt läheisiä nuorena, ja seurannut sivusta kymmeniä vuosia sairasta miestään hoitanutta isoäitiäni. Se on kohtalo, jota ei toivo kenellekään.

- Ap

Vierailija
47/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

- Ap

Ei elämänmuutoksen tuloksia näe viikossa tai kahdessa, ei välttämättä edes kuukaudessa. Ja vuodessa ehtiväisimmät retkahtaa jo toiseenkin suuntaan. Eli ei tässä nyt vuosia jäädä odottamaan, mutta mielestäni on reilua katsella edes kesän loppuun. Olen ajatellut, että syksyllä olemme viisaampia. Keväämmällä on niin paljon kivempi urheillakin... :)

- Ap

Syksyllä teet johtopäätöksesi asian suhteen? Oletko kertonut sen myös kumppanille?

Vierailija
48/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä teet johtopäätöksesi asian suhteen? Oletko kertonut sen myös kumppanille?

Kyllä, näin olen ajatellut. Hän ei tällä hetkellä halua puhua asiasta, joten emme ole keskustelleet mistään aikamääreistä. Sen vuoro on kai sitten, kun käymme tätä keskustelua uudelleen - toivottavasti lähipäivinä. On vaikea luovia asian läpikäymisen ja painostamisen välimaastossa ja miettiä, milloin keskustelua voi taas rauhoittuneena jatkaa.

- Ap

Vierailija
49/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikea luovia asian läpikäymisen ja painostamisen välimaastossa ja miettiä, milloin keskustelua voi taas rauhoittuneena jatkaa.

- Ap

Minä ajattelen että painostusta pitäisi välttää kokonaan. Siksi tavoitteiden ja määreiden pitäisi olla selkeitä. Jos muutosta ei tapahdu syksyyn mennessä ei sitä synny vaikka painostaisit kuinka. Jos puoliso tietää ehtosi ja sen koska ne tulee viimeistään toteutua hän saa itse asettaa omat tavoitteensa. Voit tietenkin kertoa että tarvittaessa tuet häntä ja hän voi halutessaan keskustella esim. ruokavaliosta kanssasi tai pyytää sinua lenkille jos hän kokee hankalaksi lähteä yksin jne.

Vierailija
50/51 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen että painostusta pitäisi välttää kokonaan. Siksi tavoitteiden ja määreiden pitäisi olla selkeitä. Jos muutosta ei tapahdu syksyyn mennessä ei sitä synny vaikka painostaisit kuinka. Jos puoliso tietää ehtosi ja sen koska ne tulee viimeistään toteutua hän saa itse asettaa omat tavoitteensa. Voit tietenkin kertoa että tarvittaessa tuet häntä ja hän voi halutessaan keskustella esim. ruokavaliosta kanssasi tai pyytää sinua lenkille jos hän kokee hankalaksi lähteä yksin jne.

Näin minäkin sen mielelläni näkisin.

Kiitos kaikista viesteistä, lähden nyt hoitamaan muita asioita ja palaan varmaan myöhemmin tänne.

- Ap

Vierailija
51/51 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi