Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sosiaalisesti kömpelö ja arka aikuinen voisi muuttua ja "tsempata"?

Vierailija
21.02.2016 |

Ikää alkaa jo olla, opinnot kesken, parisuhteesta ei tietoakaan. Yksinäisyys on kulkenut mukana lapsuudesta asti. Turhauttaa, kun haaveilen niin monesta asiasta, mutta arka ja kömpelö luonne estää ne. Kovasti oon yrittänyt erilaisia asioita tehdä, mutta jännityksen vuoksi koen niistä usein enemmän ahdistusta kuin mielihyvää.
Miten muuttaa itseni toisenlaiseksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. haaveilen siis töiden teosta sekä parisuhteesta. CV on yksinäisten kotivuosien jälkeen aika huono joten on tosi vaikea rohkaistua hakemaan töitä, ja nettitreffeille meno ahdistaa, koska pelkään miesten reaktioita itseeni.

Vierailija
2/10 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittäminen ei ole paha asia. Ei edes halvaannuttava jännittäminen jota itsekin koen välillä. Ei sinun tarvitse yrittää "tsempata". Ole vain rauhallinen oma itsesi, monet pitävät rauhallisista ihmisistä. Jos haluat tutustua ihmisiin, niin netti voi olla yksi vaihtoehto.

T. Yksinäinen ja hiljainen jännittäjä, josta ihmiset kuitenkin pitävät

Vierailija
4/10 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä miespuolinen henkilö, joka samastui kaikkiin kohtiin viestissäsi.

Vierailija
5/10 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpottaa kun ajattelen maailmankautta ja sen suuruutta. Tajuan kuinka pieni olen ja kuinka merkityksettömiä murheeni on. Mitä sitten jos mokaan? Hetken päästä puff vaan ei mitään ihmiskuntaa ollut olemassakaan. Tällaisia ajatuksia pyörittelen mielessäni ennen sosiaalisia tilanteita. 

Vierailija
6/10 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia asioita olet jo kokeillut, kuinka kauan? Harrastatko jotain tällä hetkellä? Oletko löytänyt jotain "omaa juttuasi" vielä?

Itselläni on aivan sama tausta ja en kyllä voi samastua viestiin 3 - en ole pidetty. Persoonani pääsisi vasta piiitkän ajan päästä esille, mutta suurin osa on luovuttanut (yllättäen!) leikistä jo aikaa ennen kuin se tapahtuisi - annan itsestäni töksähtävän ja sosiaalisesti kömpelön kuvan. 

Vierailija
7/10 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä muuttaa itseäsi, vaan kehitä persoonaasi monipuolisemmaksi. Ei sinun tarvitse irrottautua ujoudesta, se on upea piirre. Mutta voit hieman koulia itseäsi. Aloita vaikkapa sanomalla kaupan kassalle yksi lause hyvästä palvelusta, hienosta tai huonosta ilmasta. Juttele hieman enemmän vaikka kirjastonhoitajalle, kysy vaikka suosituksia hyvistä (jonkin alan) kirjoista. Mene jonnekin tapahtumaan ja sano jotain tapahtumasta tai esittäjästä vieressä istuvalle, ei sen enempää tarvitse alkaa aluksi puhua. Riko näin sitä yksinäisyyden kuplaa, jossa olet. Keskity toiseen, älä itsesi. Muista, että kommunikointia on myös hymy, sekä niinkin yksinkertaiset sanat kuin kiitos ja päivää. Yritä katsoa silmiin toista.

Usein juuri ujot ovat empaattisia, he tietävät miltä toisista tuntuu. He ovat myös tarkkaavaisempia. Kun rohkeat tuovat itseään hälinällä esiin, tarvitaan esim. työryhmissä myös niitä hiljaisia tasapainottamaan ilmapiiriä, ja antamaan mallia maltillisuudesta. 

Hio siis hieman itseäsi, jotta hieno luonteesi  ja persoonasi pääsee paremmin esiin.

Ja voithan sanoa joskus, että "näinkin ujolle ihmiselle kuin minulle...(sattui jotain, ei sattunut, huomasin jotain jne.)" Voi olla, että toinen sanoo jotain mielenkiintoista takaisin omasta ujoudestaan. Erään tutkimuksen mukaan jopa huippujohtajista kokee melkoinen osa itsensä ujoksi.

Ja mokailemisen määrittää jokainen itse. Samanlaisen mokan toinen kokee hauskana tapahtumana, josta on heti kerrottava kaikille,  ja toinen haluaisi mennä maan sisään. Miksi näin? Siksi että joskus joku on saanut sinut uskomaan, että joku asia on ns.  moka. Mutta tuota määritelmää voit itse muuttaa.

Vierailija
8/10 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana keskustelu! Kerrankin keskustelu, jossa kaikki oikeasti vaan tsemppaa ja peukuttaa toisiaan, eikä kukaan ainakaan vielä ole ehtinyt provoilemaan mitään. Tuli hyvä mieli. :)

T. Ujo, joka on viime aikoina rohkaistunut kummasti jostain syystä

Vierailija
9/10 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää alkaa jo olla, opinnot kesken, parisuhteesta ei tietoakaan. Yksinäisyys on kulkenut mukana lapsuudesta asti. Turhauttaa, kun haaveilen niin monesta asiasta, mutta arka ja kömpelö luonne estää ne. Kovasti oon yrittänyt erilaisia asioita tehdä, mutta jännityksen vuoksi koen niistä usein enemmän ahdistusta kuin mielihyvää.

Hanki mukava harrastus, jossa tapaat ihmisiä. Naisena ei häiritse ujous, luultavasti useimmat pitää sitä herttaisena piirteenä.

Vierailija
10/10 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rtefk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki mukava harrastus, jossa tapaat ihmisiä. Naisena ei häiritse ujous, luultavasti useimmat pitää sitä herttaisena piirteenä.

Todellakin haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän