Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ja ärsyttävä työ muuttui hauskemmaksi, kun keksin itselleni ajatusleikin!

Vierailija
21.02.2016 |

Työni on minulle melkoista pakkopullaa, teen sitä opintojen ohessa mutta valitettavasti taloustilanteeni on sellainen, että työ on tällä hetkellä ykkösprioriteetti ja opiskelu vasta kakkonen... Noh, työ sisältää paljon vaihtelevaa asiakaspalvelua, monesti aika haastavissa tilanteissa: asiakkaani eivät tahtoisi olla asiakkaitani tai ovat jotenkin päästään vialla. Lisäksi olen sellainen koko talon pompoteltavissa oleva työmyyrä, joka yritetään nakittaa tekemään milloin mitäkin paskoista paskinta duunia.

Koska työn ärsyttävyys alkoi käydä henkisen jaksamisen päälle, piti asialle tehdä jotain. Aloin ottaa työpäivät hauskana leikkinä, joina pelaan itse keksimääni peliä! Suosittelen sitä muillekin vastaavien asioiden kanssa kamppaileville. Homma menee niin, että töihin mennessäni päätän itselleni yhden asian, jonka esiintyvyyttä asiakkaissa/työkavereissa/työyhteisössä tarkkailen. Kun bongaan sen asian, "saan pisteen" ja keksin uuden. Asiat voivat olla millaisia tahansa, esimerkiksi seuraavia: minulle puhuu joku jolla on puhevika. Joku asiakas tervehtii heittämällä huonon vitsin nimestäni (joka ei ole edes mitenkään hauska saati harvinainen, mutta hulluilla on halvat huvit jne.). Joku työkaveri kysyy mitä minulle kuuluu ja vaikuttaa oikeasti kiinnostuneelta vastauksestani. Saan eteeni paperin, joka on niin käsittämätöntä kirjoitusvirheiden sekametelisoppaa, että epäilen kirjoittajan keskeyttäneen kansakoulun. Joku tytöttelee. Tunnistan jonkun asiakkaan vaatteen ostopaikan.

Suosittelen! Parhaina päivinä saan viidestä kymmeneen pistettä, välillä voi mennä päivä ilman yhtään pistettä. Joka päivälle on kuitenkin uusi tehtävä, jotta mielenkiinto pysyisi yllä. En jaksaisi metsästää jotain tiettyä laukkumallia X viikkotolkulla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, josko tästä olisi iloa muillekin uuden työviikon kynnyksellä!

Vierailija
2/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et päätä jo aamulla ennen töitä niitä viittä asiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hauskalle! Itse myös asiakaspalvelutehtävissä jotka tuntuvat ajoittain pakkopullalta (työskentelen siis myös opiskelujen ohella). Täytyy ottaa tämä kokeiluun. Tätähän voisi kehittää vielä asteen ja tehdä euroviisubingon tapaan bingoruudukon näistä ja katsoa saako esim viikon aikana bingoa :D

Vierailija
4/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et päätä jo aamulla ennen töitä niitä viittä asiaa?

Koska en voi miettiä pelkästään näitä, pitää töitäkin tehdä :P Yksi asia pysyy helposti muistissa, mutta viisi voisi jo viedä liikaa huomiota. 

Vierailija
5/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vähänkö hyvä! Vaikutat todella kekseliäältä, en olisi varmaan itse keksinyt :D

Vierailija
6/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarpeeksi monta kun löytyy voi keksiä itselleen palkinnon, ostaa uuden paidan tai käy pizzalla...

Vierailija
7/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuosikaudet viihdyttänyt itseäni "kirjoittamalla" tarinoita päässäni. Useimmiten juuri töissä tai nukahtamista odotellessa. Pisimmät tarinat ovat edenneet jo useamman sukupolven ja ovat alkaneet elää omaa elämäänsä ilman että pystyn itse tietoisesti aina vaikuttamaan tarinan kulkuun.

Mielikuvitus on aina ollut iso osa elämääni ja myös se yksityisin. Oma maailmani johon kellään muulla ei ole pääsyä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä