Olen rakastunut mieheen joka ei halua lapsia
Mitä tehdä? Olin typerä kun suljin silmäni siltä ettei mies halua lapsia. Ajattelin että no ehkä minäkään en halua... Mutta kyllähän minä haluan äidiksi. Haluan kasvattaa tähän maailmaan hyviä ihmisiä. Mutta menin ja rakastuin. Mies on hyvin lapsivastainen, eikä mielestäni edes soveltuisi isäksi. Minulla on nyt siis kaksi vaihtoehtoa... Joko elämä rakastamani miehen kanssa ilman lapsia (ja hieman katkerana?), tai sitten hylkään miehen ja etsin jonkun toisen jonka kanssa perheen perustaminen onnistuu. Kumpikin vaihtoehto tuntuu pahalta...
Kommentit (13)
Muista se että mies saattaa jättää sinut joka tapauksesa, myös silloin kun lasten hankkiminen on jo myöhäistä. Monelle on käynyt niin.
"Haluan kasvattaa tähän maailmaan hyviä ihmisiä"
Tuota noin, miten ajattelit sen tehdä? Psykopaatitkin tulevat yleensä ns. hyvistä perheistä.
Sun täytyy vaan miettiä tarkkaan kumpi sulle on tärkeämpää ja katuisitko päätöstäsi myöhemmin, päättäisitpä nyt kummin vain. Oletko minkä ikäinen? Onko mies tätä lukuunottamatta sitä mitä haluat?
Yksi vaihtoehto on heittää kolikkoa: kruuna - mies, klaava - lapsi.
Eihän sulla ole kuin yksi vaihtoehto. Mä en ymmärrä miksi sä olet edes aloittanut suhteen ihmisen kanssa, jolla ei ole samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat ja arvomaailmat on noin kaukana toisistaan. Saati sitten, että miten voi rakastua ihmiseen joka on täysin epäsopiva itselle. Ilmeisesti olet (ollut) epätoivoinen ja uskonut ja toivonut miehen muuttuvan toiveidesi mukaiseksi ja kuin toiseksi ihmiseksi, lapsirakkaaksi perheenisä-tyypiksi ja nyt sitten vihdoin tajunnut ettei niin tule ikinä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä? Olin typerä kun suljin silmäni siltä ettei mies halua lapsia. Ajattelin että no ehkä minäkään en halua... Mutta kyllähän minä haluan äidiksi. Haluan kasvattaa tähän maailmaan hyviä ihmisiä. Mutta menin ja rakastuin. Mies on hyvin lapsivastainen, eikä mielestäni edes soveltuisi isäksi. Minulla on nyt siis kaksi vaihtoehtoa... Joko elämä rakastamani miehen kanssa ilman lapsia (ja hieman katkerana?), tai sitten hylkään miehen ja etsin jonkun toisen jonka kanssa perheen perustaminen onnistuu. Kumpikin vaihtoehto tuntuu pahalta...
Puhko kortsuun reikiä ja jätä se kustuasi testiin kaksi viivaa? Tai etsi kypsempi ja lapsista pitävä mies ja jätä tommonen keskenkasvuinen turha paska. Mun mielipide, et lisääntymishaluttomat miehet on lapsia haluavalle naisille seurustelukumppaneina täysin turhia. Olen minäkin semmoseen menny rakastumaan, muttei siitä kyllä kauheesti iloa ollut. Nykyisellään onneksi löytynyt henkisesti aikuinen, sympaattinen ja lapsirakas mies. Suosittelen sullekin sellaisen etsintää, kun pääset tosta yli. (Ja juu, kuulostan varmaan itse keskenkasvuiselta mulkerolta alkuheiton perusteella, mut voi voi.. ;D)
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy vaan miettiä tarkkaan kumpi sulle on tärkeämpää ja katuisitko päätöstäsi myöhemmin, päättäisitpä nyt kummin vain. Oletko minkä ikäinen? Onko mies tätä lukuunottamatta sitä mitä haluat?
Miten mies voisi muutenkaan olla toiveiden mukainen? Tai siis jos ne toiveet unelmakumppanille on muutakin kuin ulkoisia. Kyllä tuo ehdoton lapsettomuus ja vielä enemmän se, että mies ei edes olisi sopiva isäksi kertoo ihan kaiken. Tietenkin tuo mies on täysin sopiva oikealle naiselle, mutta ap se ei ole.
Maailman sivu naiset on tehneet ja tekevät vilkooria jos haluavat lapsen. Hmm kerrankos sitä kierukka pettää tai piltsuja kun syö niin tulee kovvvva ripuli. En jaksanut odottaa milloin mies sanoo että nyt pannaan vauva alulle koska lupasi avioliittoa solmittaessa että otan kierukan pois. Pianpa mieli muuttui ja ei halunnut että otan kierukan pois. Minä poistatutin kierukan ja ajattelin että saa tulla jos on tullakseen. Menihän siinä kolmisen vuotta kun tulosta tuli. Ensin oli shokki mutta menihän siinä aikaa kun hyväksyi että oon raskaana. Luinkin madon luvut että ota tai jätä mutta oon onnellinen kun oon raskaana.
Tai mies ei halua lapsia SINUN kanssasi, mutta kyllä uuden tulevan vaimonsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla ole kuin yksi vaihtoehto. Mä en ymmärrä miksi sä olet edes aloittanut suhteen ihmisen kanssa, jolla ei ole samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat ja arvomaailmat on noin kaukana toisistaan. Saati sitten, että miten voi rakastua ihmiseen joka on täysin epäsopiva itselle. Ilmeisesti olet (ollut) epätoivoinen ja uskonut ja toivonut miehen muuttuvan toiveidesi mukaiseksi ja kuin toiseksi ihmiseksi, lapsirakkaaksi perheenisä-tyypiksi ja nyt sitten vihdoin tajunnut ettei niin tule ikinä käymään.
Tämä on niin totta. Naiset usein sortuu tuohon, että kyllä se toinen ajan myötä muuttuu. Sen sijaan pitäisi jo siinä vaiheessa ymmärtää kysyä itseltään, voinko minä muuttua?
Vierailija kirjoitti:
Tai mies ei halua lapsia SINUN kanssasi, mutta kyllä uuden tulevan vaimonsa kanssa.
tuo oli varmaan tuolle aloittelijalle, meillä oli just niin että ei halunnut mun kanssa mutta halusi naimisiin. Onneksi tein avioehdon. Erottiin ja seuraavan kanssa kolme lasta. Onneksi tein oman pääni mukaan ja paljon olisin jäänyt paitsi jos ei olisi lasta.
Kyllä 12. Yritin herättää ap:n, ettei joudu myöhemmin pettymään. Itse seukkasin vähän aikaa miehen kanssa, joka ei ollut koskaan halunnut lapsia ja farmariautoa.... 4 vuotta myöhemmin miehellä kolme lasta ja farmariauto.
Älä ainakaan ole niin k*usipää, että hankkiudut vaikka väkisin raskaaksi. Sellaiset naiset kuvottavat mua! Jos mies ei halua lasta niin hän ei halua, etsi mies joka haluaa!