16 - vuotias ei halua lähteä mökille
Kommentit (52)
Miksi pitäisi raahata melkein aikuisia lapsia mukaan jos eivät tahdo.
Itse olin kotona tuossa iässä ja jo 15-vuotiaana viikkoja itsekseni kun vanhemmat oli ulkomailla. Oli henkilö joka piti huolta puhelimitse ja halutessani olisin voinut mennä yöksikin. Kaikki meni aina hyvin. Nautin yksinolosta. Kavereita tietysti oli, mutta en pitänyt bileitä kotonani tietenkään. Muiden bileisiin kyllä osallistuin. Jättäisin kotiin jos nuoreen voi luottaa.
Muistakaa jos jätätte teinin reissusta, puhukaa ehkäisystä.
16-vuotiaan kyn jättää juhannuksena kotiin vapaaksi, seuraavana keväänä sitä ollaankin sitten mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin pois kotoa peruskoulun jälkeen, kun koulua ei ollut enää kotipaikkakunnalla. Kummasti sitä olen pärjännyt. Anna jäädä kotiin, miksi pitää tulla mukaan jos ei halua?
Teinin voi jättää teinin omaan kotiin, mutta perheen koti ja 16v teini viikon verran yksinään ovat yhdistelmä, joka ei yleensä lupaa hyvää.
Jos teini ei lähde mökille, teinille pitää löytää muu sijoituspaikka kuin perheen koti!
Kyseessä on liki aikuinen?
Että mitä nämä jutut ovat, 16-vuotias hoitoon naapuriin :D
Tuhannet tuon ikäiset asuvat jo omillaan ja normaalikodissa saavat tosiaan viettää kesänsä kuten haluavat (tietysti kesätöitä voi edellyttää, mutta se on toinen juttu).
On tosiaan tuo riski että tapahtuu huolettomia yhtymisiä. Tarkkana!
Kuka sitten huolehtii että syövät ajallaan, petaavat pedin ja pesevät hampit jos ovat itsekseen. Ei voi jättää alaikäisiä valvomatta.
Niin ja kuka laittaa jääkiekkovarusteet valmiiksi harkkoja varten ja keittää kaakkaota, ei teini voi tuollaisia itse osata.
Miksi ei voi jäädä kotiin? Minä olin kesätöissä jo 15-vuotiaasta lähtien ja tein myös vuoroja viikonloppuisin.
Ei mitään mahiksiä lähteä mökille vaikka olisin halunnut.
Siinä on hyvin äkkiä lasu kimpussa ja uhkaavat huostaanotolla jos hylätään lapset viikonlopuksi yksinään.
En pakottaisi mukaan ellei teini ole sitä sorttia, että ryyppää viikon kavereidensa kanssa kotonanne.
Kokeilkaa itse viettää juhannus nuorisotalolla niin ymmärrätte miksi ei pidä pakottaa.