Mistä rohkeutta päättää toimimaton suhde?
Suhdetta pari vuotta takana, ja koko tämän ajan on ollut paljon ongelmia. Olemme hyvin erilaisia ihmisiä, emmekä ole kovin onnellisia yhdessä tällä hetkellä. Tai ainakaan minä en ole onnellinen.
Olen masentunut, enkä saa mieheltä kaipaamaani ja tarvitsemaani tukea. Koen, että tämänhetkinen tilanteeni tekee minusta takertuvan ja huomiota kaipaavan, eikä mies kykene antamaan tarvitsemaani huomiota. Tämän takia haluaisin erota, koska tuntuu kohtuuttomalta vaatia toiselta liikoja ja samalla itsellä on koko ajan paha olla, kun tuntuu että on yksinäinen ja onneton eikä oma kumppani välitä tarpeeksi.
Tunteita toista kohtaan kuitenkin on, joten jättäminen tuntuu vaikealta ja ahdistavalta. En kuitenkaan usko, että nykyinen tilanne on kummallekaan hyväksi. Miten ja mistä saisin siis voimia ja rohkeutta tämän suhteen päättämiseen?
Kommentit (4)
Oletko siis oikeasti masentunut? Älä tee masentuneena isoja ratkaisuja. Pariterapia voisi auttaa.
Kirjoittamalla ylös kaiken tuon ja lukemalla sen aina uudelleen jos ero tuntuu jälkeenpäin virheeltä...
Vierailija kirjoitti:
Pyydä mieheltä apua. Ehkä hänkin haluaa erota, mutta ei saa otettua asiaa puheeksi.
Olen jo kerran ottanut asian puheeksi. Siinä vaiheessa mies itki ja oli sitä mieltä, että haluaa tehdä kaikkensa että suhteemme toimisi. Asiat ovat kuitenkin ihan niin kuin ennenkin.
Ap
Pyydä mieheltä apua. Ehkä hänkin haluaa erota, mutta ei saa otettua asiaa puheeksi.