paljonko pitää olla ylinopeutta että kortti lähtee?
Jouduin eilen käymään kuopiossa muijalta salaa, vähän raskas päivä oli kun sain ensin 350€ "sakon" ja sitten kiireellä kotiin koska olinhan aamulla lähtenyt töihin ja eksynyt "vahingossa" 250km päähän, josta muija ei saa tietää. Siilissä sitten ajoin vahingossa kameraan ja ainakin 105 oli nopeutta 80 alueella ja sehän otti kuvan... kuinka helvetisti tuosta vielä voi tulla sakkoa tai lähteekö vielä korttikin? Ja kuinka pitkän ajan päästä sakkoa voi odotella? Nyt kyllä vituttaa ihan kunnolla... jeppis85
Kommentit (10)
Itse olen ajanut 134 satasen alueella eikä vielä mainittu edes kortin ottamisesta pois. 60 kolmenkympin alueella sanottiin, että tästä voisi jo kortin pistää kuivumaan, mutta ei nyt pistetä.
Sulla on nyt sitten ainakin kaksi sakkoa vuoden sisään. Jos ei ole eikä tule kolmatta vuodessa (tai neljää kahdessa vuodessa), niin ei kortin pitäis lähteä.
Kirjettä voi odottaa 2-4 viikon kuluessa, uskoisin.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole varma tuosta korttihommasta, mutta se kiinnostaa, että miksi lähdit muijaltasi salaa 250km päähän?
Pakko oli omia sotkuja käydä sovittelemassa.
Vituttaa tuo ylinopeus niin paljon... jeppis85
Vierailija kirjoitti:
30km/h ylitys vie kortin.
Ehkä jossain kaupungin keskustassa jos ajat ihmisten keskellä pimeällä tuon verran yli rajoituksen.
Jossain keskellä metsää -ei todellakaan lähde kortti vielä noin vähästä.
Ja autoahan ei kortilla ajeta...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ajanut 134 satasen alueella eikä vielä mainittu edes kortin ottamisesta pois. 60 kolmenkympin alueella sanottiin, että tästä voisi jo kortin pistää kuivumaan, mutta ei nyt pistetä.
Sulla on nyt sitten ainakin kaksi sakkoa vuoden sisään. Jos ei ole eikä tule kolmatta vuodessa (tai neljää kahdessa vuodessa), niin ei kortin pitäis lähteä.
Kirjettä voi odottaa 2-4 viikon kuluessa, uskoisin.
Mulla räpsähti lauantaina ja seuraavana tiistaina tuli toruva kirje ylinopeuden vaarallisuudesta (80 alueella 83, eli riskillä menin, myönnän).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30km/h ylitys vie kortin.
Ehkä jossain kaupungin keskustassa jos ajat ihmisten keskellä pimeällä tuon verran yli rajoituksen.
Jossain keskellä metsää -ei todellakaan lähde kortti vielä noin vähästä.
Ja autoahan ei kortilla ajeta...
Kyllä 30 ylityksestä ainakin lähtee ja ei kaukana tuosta ollu. Aikoinaan ajoin 80 alueella 136 ja kortti lähti 2 kuukaudeksi ja käräjille, eihän sitä kortilla kyllä ajettu vaan autolla... jeppis85
Vierailija kirjoitti:
Jouduin eilen käymään kuopiossa muijalta salaa, vähän raskas päivä oli kun sain ensin 350€ "sakon" ja sitten kiireellä kotiin koska olinhan aamulla lähtenyt töihin ja eksynyt "vahingossa" 250km päähän, josta muija ei saa tietää. Siilissä sitten ajoin vahingossa kameraan ja ainakin 105 oli nopeutta 80 alueella ja sehän otti kuvan... kuinka helvetisti tuosta vielä voi tulla sakkoa tai lähteekö vielä korttikin? Ja kuinka pitkän ajan päästä sakkoa voi odotella? Nyt kyllä vituttaa ihan kunnolla... jeppis85
Ei lähde kortti tuosta vielä.
Ratikkakuski
30-50 ylitys riippuen rajoituksesta, olosuhteista ja poliisista.
Jos 80 rajoituksella auton nopeusmittari näytti 105 niin tuskin lähtee.
Vierailija kirjoitti:
30-50 ylitys riippuen rajoituksesta, olosuhteista ja poliisista.
Jos 80 rajoituksella auton nopeusmittari näytti 105 niin tuskin lähtee.
Eli kannattaa ajaa reilusti lujempaa.
ratikkakuski
Enpä ole varma tuosta korttihommasta, mutta se kiinnostaa, että miksi lähdit muijaltasi salaa 250km päähän?