Miksi steinerkouluissa esiintyy niin paljon kiusaamista??
Kertokaa. Muksei siellä saada kiusaamista kuriin?
Lähipiirissä on 3 tapausta jossa kiusaamisen vuoksi lapsi joutui vaihtamaan koulua. Kaikki steinerissa.
??
Kommentit (25)
Ideologia on se, että lapset hakevat itse hierarkiansa.
Siksi aikuiset eivät puutu rajuunkaan kiusaamiseen. Jokainen on ikään kuin kohtalonsa vanki.
Tää poistetaan täältä, koska täällä ei saa keskustella steinerkoulujen ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Siksi aikuiset eivät puutu rajuunkaan kiusaamiseen. Jokainen on ikään kuin kohtalonsa vanki.
Kai keksit päästäsi?
Helsingistä tiedän tapauksen, jossa köyhän yh:n lapsi joutui kiusatuksi merkkivaatteissa kulkevien "parempien" perheiden muksujen toimesta. Ehkä steinerissa on liikaa lapsia, joiden n vanhemmille lapsen koulu on jonkinlainen statusjuttu. Tavisten lapset ei kuulu joukkoon siellä.
Kiitos jo etukäteen alapeukuista, steinermammat.
Vierailija kirjoitti:
Seurauksena tosin vaan on että kiltit vaihtavat koulua ja sekopäät jäävät luokkaan keskenään.
:(
Sope
Suomalaiset ovat vittumaista kansaa ja kiusaamista on joka puolella. Äly ei riitä sovussa elämiseen.
t. ulkosuomalainen
Meillä lapsi Steiner-koulussa ja oma kokemus on se, että koulussa puututaan kiusaamiseen. Siitä keskustellaan, se tuodaan esille, siihen puututaan.
Lapset kiusaavat ja koska se asia on esillä peittelemättä, voi tuntua kiusaamisen olevan jollain luokilla yleisempää. Steiner-koulussa myös vanhemmat pitävät yhtä useammin joten kiusaamistapauksissa myös aikuiset keskustelevat toistensa kanssa (ei vain open johdolla). Toki kaikissa kouluissa, myös Steiner-koulussa, on vanhempia & aikuisia jotka eivät halua / jaksa / osaa välittää.
Koska suurimmalla osalla vanhemmat on sellasia narsistisia hippejä ja heidän lapsellaan on oikeus ja vapaus tehdä mitä haluaa. Heidän lastaan ei voi pakottaa mihinkään muotteihin, eikä heidän lastaan voi kieltää kiusaamasta toista sillä he itse ja heidän lapsensa ovat maailman napa. He ovat erikoisia. He ovat parempia kuin muut. He hyväksyvät erilaisuutta, kunhan se on samassa linjassa heidän kanssaan. Eli lyhyesti: paskoja vanhempia, itsekeskeisiä lapsia.
Makunsamenettäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai keksit päästäsi?
Tuo on totta, mulle on kertonut saman steineropettaja, tuo on se niiden linja kiusauksen suhteen.
Ne ei puutu edes esim. fyysiseen hakkaamisen.
Veikkaan, että johtuu eurytmia-nimisestä oppiaineesta. Eukkatunnin jälkeen veetuttaa niin, että pakkohan se on johonkin purkaa.
Meidän kaupungissa menevät steinerkouluun sellaiset jotka eivät pärjää tavallisessa koulussa, häiriintyneet ja psyykkisesti oireilevat lapset. Muissa kaupungeissa ei varmaan näin ole.
Ei ole koulua jossa ei kiusattaisi, oli se sitten steiner tai normaali. M22
Vierailija kirjoitti:
Makunsamenettäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai keksit päästäsi?
Tuo on totta, mulle on kertonut saman steineropettaja, tuo on se niiden linja kiusauksen suhteen.
Ne ei puutu edes esim. fyysiseen hakkaamisen.
Ei puutukkaan, ellei se kohdistu opettajaan. Sillon heilahtaa kuppi nurin ja oppilas erotetaan. Tiedän kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi Steiner-koulussa ja oma kokemus on se, että koulussa puututaan kiusaamiseen. Siitä keskustellaan, se tuodaan esille, siihen puututaan.
Lapset kiusaavat ja koska se asia on esillä peittelemättä, voi tuntua kiusaamisen olevan jollain luokilla yleisempää. Steiner-koulussa myös vanhemmat pitävät yhtä useammin joten kiusaamistapauksissa myös aikuiset keskustelevat toistensa kanssa (ei vain open johdolla). Toki kaikissa kouluissa, myös Steiner-koulussa, on vanhempia & aikuisia jotka eivät halua / jaksa / osaa välittää.
Sama kokemus minulla. Se ei sovi palstan todellisuuteen.
Aloitan avustajana Steinerkoulussa ja varmaa on että puutun kaikkeen kiusaamiseen mitä näen ja "nostan kiusaajan seinälle".Eivät tienneet minkä palkkasivat.Toisaalta,taitaa meikäläisen ura jäädä lyhykäiseksi siinä koulussa....mut sittenpä jää.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa menevät steinerkouluun sellaiset jotka eivät pärjää tavallisessa koulussa, häiriintyneet ja psyykkisesti oireilevat lapset. Muissa kaupungeissa ei varmaan näin ole.
Ei ole. Valitettavasti meillä ainakin Steiner-koulu valitsee oppilaansa. Koulu ei ole koskaan ottanut oppilaita, jotka vaikuttavat haastavilta. Tulijoita on paljon enemmän kuin kouluun pääsijöitä. En tiedä mikä ihmeen kaupunki teillä oikein on.
Vierailija kirjoitti:
Aloitan avustajana Steinerkoulussa ja varmaa on että puutun kaikkeen kiusaamiseen mitä näen ja "nostan kiusaajan seinälle".Eivät tienneet minkä palkkasivat.Toisaalta,taitaa meikäläisen ura jäädä lyhykäiseksi siinä koulussa....mut sittenpä jää.
Kyllä sullekkin vielä paikka osoitetaan.
Steinerkoulussa ei kiusata. Joka muuta väittää, panettelee ja valehtelee. Asiasta ei pidä keskustella.
Terveisin kaikki palstan steiner-mammat.