Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ärsyynnyn siitä, kun tuntemattomat ihmiset näpräävät älypuhelimiaan?

Vierailija
20.02.2016 |

Loukkaa tietenkin, kun treffikumppani teatterin lämpiössä kaivaa laiskasti puhelimensa esiin ja alkaa selata sellaisten ihmisten päivityksiä, joita ei ole nähnyt sitten päiväkotivuosien. Sen sijaan että olisi minulle läsnä.

Mutta jonkinasteinen ärtymys herää siitäkin, kun bussissa vieressäistuja (Tinderin liikakäyttäjä?) heiluttaa rannettaan ja etusormeaan koko matkan ajan katse ruudussa. Tai kun bussipysäkillä seisojat tuijottavat kädessään olevaa laitetta. Miksihän se ärsyttää?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Etenkin kun Suomessa ei ole muutenkaan tapana jutella tai tutustua tuntemattomiin, joten en ymmärrä miten se puhelimen näpräämättömyys muka tekisi suomalaisista yhtäkkiä koviakin suupaltteja :D

Vierailija
2/2 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi samastua, kun minua eivät lähtökohtaisesti ärsytä muiden tavat, joista ei ole minulle mitään haittaa, mutta voisiko kyseessä olla jonkinlainen ulkopuolisuuden kokemus? Ajattelet, että puhelimen tai tabletin käyttö on jotakin, mikä erottaa sinut muista. Koska haluaisit kuulua joukkoon ja kokea olevasi samanlainen kuin muut, tämä aiheuttaa ärtymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla