Miksi liikunnan jälkeen tulee usein repivä päänsärky?
Luulen juoneeni tarpeeksi, ehkä en sittenkään? En tiedä. Kävin tunnin verran hiihtämässä ja nyt makaan pääkivussa. Olen juonut vettä ennen hiihdon ja jälkeen ..
Mitä voisin jatkossa kokeilla ehkäistääkseni tämän?
Kommentit (11)
Jos juot pelkkää vettä, niin voi olla että menetät liikaa suoloja. Kokeile auttaako Vichyveden juominen tai syöt jotain suolaista.
Niin kuinka paljon juot sitä vettä? Peini lasillinen ennen ja jälkeen hikisen hiihtolenkin ei ihan riitä, vaan vettä tulisi juoda runsaasti pitkin päivää.
Kiitos vinkeistä. En mittaa sykkeitä, joten en tiedä siitä.
Tai sitten onko ongelmia selkärangan kanssa? Itselläni vastaavaa ja avun sain manipuloinnista
Mulla tulee päänsärky jopa pariksi päiväksi, jos teen "repivää" liikettä hartioilla/niskalla (=liikutan käsiä urheilullisesti). Niska/hartiaseutu on lysyssä istumisesta muutenkin niin jumissa, että siihen päälle rasitus, kuten kantaminen, nostaminen, kahvakuulatreeni tai vaikka mainitsemasi hiihto aiheuttavat kamalat päänsäryt. Luulen säryn johtuvan siitä, että niskasta ei enää kierrä veri päähän kunnolla. Tähän särkyyn auttaa minulla saunominen ja kunnon verryttely+venyttely.
Eikö olisi kumminkin parempi mennä esittämään noita kysymyksiä lääkärille. Ihan vaan varmuuden vuoksi...
Käy hierojalla ja kerro tuo hänelle. Veikkaan että sulla on niskahartian jumi.
Minulla myös sama juttu. Johtuu verenpaineen noususta. Minulla on alhainen verenpaine, ja rasituksessa korkealle nouseva syke ja verenpaineen nousu aiheuttaa samanlaista päänsärkyä kuin jos päässä laukeaisi pienimuotoinen pommi. Jomotus kestää pari päivää. Niskajumeja ei ole, olen käynyt hierojalla. Johtuu ihan vaan noista em. asioista.
Juo olutta ja rentoudu niin ei tule pää kipeäksi. Jätä se hiihtäminen hemohessuille ja hormonihirviöille. Ei se ole normaali ihmisten hommaa.
Mulla liittyy verenpaineen nousuun. Jos syke on yli 160 tarpeeksi pitkään, tulee järkyttävä päänsärky. Sama saunoessa.