Lapsellani ensimmäinen "pikkueukka" maanantaina
Ehkä vähän tyhmää kysyä mitä siellä tapahtuu, koska saan vastauksen joka tapauksessa silloin maanantaina häneltä itseltään, mutta haluaisin tietää millainen sessio on kyseessä? Annetaanko siellä joku yksilöllinen harjoituspaketti? Lapsi ei ollut kysynyt muilta luokkakavereilta millaista siellä oli ollut.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Steinerkoulu
www.kotipetripaavola.com/steinerilaisuus.html
Steiner oli muuten korkeimman asteen vapaamuurari. Kuten Walt Disneykin. Kiva, että heillä on ollut niin suuri rakkaus lapsiin - vai sittenkin halu päästä manipuloimaan mieliä silloin kun maaperä on otollisimmillaan.
Mitä pahaa vapaamuurariudessa? Onhan esim. Aake Kallialakin sellainen.
EU huomispäivän super-Neuvostoliitto on Dr Karl Steinhauserin paljastava tutkielma vapaamuurarien vallankäytön salaisista menetelmistä.
Karprint Ky
1994 Huhmari
Valtiotieteen tohtori Karl Steinhauser on tutkinut vapaamuurariutta yli 20 vuotta ja kirjoittanut aiheesta neljä kirjaa, joista tämä on uusin. Kirja on ainutlaatuinen siksi, että se paljastaa vapaamuurarien vallankäytön salaiset menetelmät. Näistä ei tähän päivään mennessä ole ollut kirjoitettua tietoa suuren yleisön saatavilla. Teoksessa ei kuvata vapaamuurarien symboleja, loosi-istuntoja tai rituaaleja, koska nämä ovat kirjoittajan mielestä epäolennaista. Olennaista kirjoittajan mielestä on se, että vapaamuurarit ovat poliittinen puolue, jopa maailman ensimmäinen, vanhin ja voimakkain puolue, joka ei ole hävinnyt yhtään taistelua ja jonka valta on huipussaan juuri tänä päivänä.
Kirjoittaja paljastaa vapaamuurarien vallan perustuvan pankkitoimintaan. Hän mm. osoittaa, että vapaamuurarien hallussa oleva maailman suurin pankki eli USA:n yksityinen keskuspankki Federal Reserve System perustuu kaikkien aikojen suurimpaan rahapetokseen, jossa amerikkalaisten verovaroja on ryöstetty tähtitieteellisiä summia. Hän osoittaa, että vapaamuurarien hallussa oleva oikeus painaa dollareita mahdollistaa jättiläismäisen lahjonnan, joka on vapaamuurarien vallankäytön kulmakivi.
Karl Steinhauser esittää myös Euroopan Unionin salaisen puolen, jota julkisuudessa ei ole uskallettu käsitellä. Hän väittää, että Euroopan Unionista kehittyy byrokraattinen, demokraattisen valvonnan ulottumattomissa oleva super-Neuvostoliitto, mitä vapaamuurarien salapuolue diktatorisesti hallitsee. Steinhauser vakuuttaa, että EU:sta on tarkoitus kehittää useiden eri ihmisrotujen sulatus-uuni, ja tämä saadaan aikaan massiivisilla pakolaisvirroilla. Näin toteutuisi vapaamuurarien unelma uudesta ihmisrodusta. Esim. Itävallan uskomattoman vapaa siirtolaispolitiikka selittyy vain tästä näkökulmasta.
Tohtori Steinhauser paljastaa vapaamuurarien osuuden myös moniin Euroopan historian tapahtumiin, mm. Ranskan ja Venäjän vallankumouksiin, ja tarjoaa aivan ällistyttävän uuden näkökulman. Kirjassa on Joakim Boorin kirjoittama laaja suomalainen johdanto. Kirjaa voi suositella kaikille politiikan taustavoimista kiinnostuneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Steiner oli muuten korkeimman asteen vapaamuurari. Kuten Walt Disneykin. Kiva, että heillä on ollut niin suuri rakkaus lapsiin - vai sittenkin halu päästä manipuloimaan mieliä silloin kun maaperä on otollisimmillaan.
Jos sua ei haittaa se, että maailmaan tuotetaan sotia ja katastrofeja, jotta voidaan yhdistää maailman resurssit yhdeksi palvelemaan korkeinta eliittiä ja siinä sivussa eliminoida osa väestöstä niin ei kai sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ei haittaa se, että maailmaan tuotetaan sotia ja katastrofeja, jotta voidaan yhdistää maailman resurssit yhdeksi palvelemaan korkeinta eliittiä ja siinä sivussa eliminoida osa väestöstä niin ei kai sitten mitään.
No joo. Jos jotkut George Bushit ym. kuuluu johonkin "vapaamuurareihin", niin en usko sen olevan toiminnaltaan samanlaista kuin tämän teosofisen vapaamuurariuden. Sori nyt vaan jos totuus ei ole ihan yhtä jännittävä.
En laittaisi lastani Steiner-kouluun tai -päiväkotiin.
http://www.kotipetripaavola.com/steinerilaisuus.html
Olimme opiskelijoiden kanssa tutustumassa paikalliseen Steiner-päiväkotiin ja siellä hämärällä ullakolla opettaja tms. sytytti kynttilän sanoen "valon hengettären" tulevan paikalle. Minä ja muut uskovat tunsimme hengessämme pimeyden saapuvan valon sijasta. Karmea kokemus.
Moi! Itse olen ollut useampiakin kertoja seuraamassa pikkueukkaa ja itse asiassa myös mukana tekemässä sitä. Ei siinä mitään hämäräperäistä harjoiteta. Erilaisia tilanhahmotus-, symmetria-, tasapaino- ja keskittymisharjoituksia yhdessä eurytmistin kanssa, ja eurytmistilla on harjoituksia varten erilaisia loruja ja runoja, joiden avulla voi rytmittää liikkumista. Pikkueukaksi tuota kutsutaan siksi, että siellä on yksi oppilas kerrallaan ja kullakin on omat, omien tarpeidensa mukaan laaditut tavoitteensa. Ja ei, en ole steinerpedagogi enkä antroposofi.
Vierailija kirjoitti:
Olimme opiskelijoiden kanssa tutustumassa paikalliseen Steiner-päiväkotiin ja siellä hämärällä ullakolla opettaja tms. sytytti kynttilän sanoen "valon hengettären" tulevan paikalle. Minä ja muut uskovat tunsimme hengessämme pimeyden saapuvan valon sijasta. Karmea kokemus.
Kuule ihan yhtä hämärää touhua se sinun uskontosi on :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo. Jos jotkut George Bushit ym. kuuluu johonkin "vapaamuurareihin", niin en usko sen olevan toiminnaltaan samanlaista kuin tämän teosofisen vapaamuurariuden. Sori nyt vaan jos totuus ei ole ihan yhtä jännittävä.
En silti halua olla mikään hang-around-jäsen myöskään ja tukemassa aatetta ja imemässä sen vaikutteita. Ideahan on irrottaa lapset uskonnosta ja saada heidät seesteisiksi maailmankansalaisiksi suvaitsemaan kaiken ja ottamaan yhdistyneen maailman avosylin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Moi! Itse olen ollut useampiakin kertoja seuraamassa pikkueukkaa ja itse asiassa myös mukana tekemässä sitä. Ei siinä mitään hämäräperäistä harjoiteta. Erilaisia tilanhahmotus-, symmetria-, tasapaino- ja keskittymisharjoituksia yhdessä eurytmistin kanssa, ja eurytmistilla on harjoituksia varten erilaisia loruja ja runoja, joiden avulla voi rytmittää liikkumista. Pikkueukaksi tuota kutsutaan siksi, että siellä on yksi oppilas kerrallaan ja kullakin on omat, omien tarpeidensa mukaan laaditut tavoitteensa. Ja ei, en ole steinerpedagogi enkä antroposofi.
Miksi ihmeessä olet sitten ollut sitä seuraamassa? Miksi niin intiimiin tilanteeseen päästetään ulkopuolinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan yhtä hämärää touhua se sinun uskontosi on :)
Valinnan vapaus on kaikilla. Olisi vaan hyvä tietää, mitä valitsee.
Jotain Steinerpaskaa siis.
Jätämme väliin.
Siksi että olen töissä kyseistä pedagogiikkaa toteuttavassa paikassa, mutta en opettajan ominaisuudessa. Tunnen hyvin pedagogiikan käytännöt, teorioihin en ole tutustunut sen syvällisemmin kuin mitä työskentelyni vaatii. En siis ole siinä mielessä ulkopuolinen.
Vierailija kirjoitti:
"Eurytmia. Eurytmia on liikuntataidetta, jossa musiikki ja lausunta muunnetaan liikkeen ja eleen taiteeksi. Sitä on luonnehdittu myös näkyväksi puheeksi tai lauluksi. Eurytmiassa on samankaltaisia elementtejä kuin modernissa tanssissa. Sitä opiskellaan ensimmäiseltä luokalta kahdenteentoista luokkaan saakka."
"Terapiat. Tavoitteena on, että kaikki steinerkoulua käyvät lapset käyvät maalaus- tai eurytmiaterapiassa neljänteen luokkaan mennessä. Jokainen lapsi käy myös puheterapeutin juttusilla. Terapiat ovat lasten oikeus – eivät osoitus oppimis- tai muista vaikeuksista."
Ei kerrota tarkemmin mitä tuo eurytmiaterapia on.
Lähde: http://www.rudolfsteinerkoulu.fi/koulun-erityispiirteet/avainsanoja/
Anteeksi. Ymmärsi tuosta "kaikki käyvät puheterapeutin juttusilla", että puheterapia jotenkin liittyy steinerkoulujen. Ja kun joku sitten sanoi, että verovaroin tätäkin opetusta kustannetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eurytmia. Eurytmia on liikuntataidetta, jossa musiikki ja lausunta muunnetaan liikkeen ja eleen taiteeksi. Sitä on luonnehdittu myös näkyväksi puheeksi tai lauluksi. Eurytmiassa on samankaltaisia elementtejä kuin modernissa tanssissa. Sitä opiskellaan ensimmäiseltä luokalta kahdenteentoista luokkaan saakka."
"Terapiat. Tavoitteena on, että kaikki steinerkoulua käyvät lapset käyvät maalaus- tai eurytmiaterapiassa neljänteen luokkaan mennessä. Jokainen lapsi käy myös puheterapeutin juttusilla. Terapiat ovat lasten oikeus – eivät osoitus oppimis- tai muista vaikeuksista."
Anteeksi. Ymmärsi tuosta "kaikki käyvät puheterapeutin juttusilla", että puheterapia jotenkin liittyy steinerkoulujen. Ja kun joku sitten sanoi, että verovaroin tätäkin opetusta kustannetaan.
Kyllähän jokainen lapsi peruskoulussakin käy puheterapeutin "juttusilla". Eri asia on, alkaako sen jutustelun jälkeen saada säännöllistä puheterapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jokainen lapsi peruskoulussakin käy puheterapeutin "juttusilla". Eri asia on, alkaako sen jutustelun jälkeen saada säännöllistä puheterapiaa.
Mutta annetaanko puheopetusta herkemmin steinerkoululaisille? Miksi he ovat erityisasemassa?
Vierailija kirjoitti:
Go ap! Älä välitä näistä ilkiöistä, jotka tuomitsevat faktoja tietämättä :)
Pysy aina sinuina itsesi ja toisten kanssa, monet eivät siihen tunnu pystyvän.. !
Itse inhosin eurytmiaa pienenä, eipä tuo kummempaa ollut kuitenkaan.
Rentoutti kyllä :)
Kiitos :) -aloittaja
Keskieukka kirjoitti:
Eipä mitään hätää, kolmas "isoeukka" saattaa jo kirpaista.
Kaadoin teekuppini tämän vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet sitten ollut sitä seuraamassa? Miksi niin intiimiin tilanteeseen päästetään ulkopuolinen?
Itse olen aina ollut lapseni terapioissa mukana. En noissa steinerjutuissa mutta puheterapiassa ja hahmottamistesteissä. Olen mielestäni aivan jalatmaassaelävä , mutta näen steinerissä paljon hyviä juttuja ja vähän ylilyöntejä. En ymmärrä mikä saa ihmiset niin ärsyyntyvään sellaisesta jota ei itse ole pakko harrastaa. Ilmeisesti jotkut ennakoluulot ja delogiavastaisuudet.
Todella vakuuttavaa käyttää lähteenä jotain helluntailaisten nettisivua :D