Olen tutustunut todella kivaan, ihanaan Nigeriasta kotoisin
olevaan mieheen. Puhuu hyvää englantia, käy töissä (ei mikään arvostettu ala, mutta palkka n. 2000€/kk), on ajokortti ja auto, harrastaa liikuntaa, huomaavainen ja viihdymme yhdessä. Kuitenkin mielessä pieni epävarmuus siitä, uskaltaako tähän lähteä ihan täysillä. Vain siksi, että olen kuullut kaikenlaisia juttuja tuosta maasta kotoisin olevista miehistä. Vaikka tämä ei todellakaan vaikuta sellaiselta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kaikissa kulttuureissa on miehiä, jotka kohtelevat naisia huonosti ja väkivaltaisesti. Suomalaisilla ei ole mitään kehumista, Suomi on aina kuulunut Euroopan huippuun näissä asioissa.
Jokaisen naisen kannattaa olla varovainen oli mies sitten Lagosista, Los Angelesista tai Lapualta.
Olen pohdiskellut tätä suomalaisten miesten parisuhdeväkivaltaa tilastoina.
Voisiko niihin vaikuttaa se, että esim. Somaliassa, Nigeriassa ja monessa muussa maassa naisten hakkaaminen ei ole laitonta tai naiset eivät tee ilmoituksia niistä.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/112920-valtaosa-maahanmuuttaja…
En usko, että ylläolevan linkin tilastoissa maahanmuuttajanaisia olisi suomalaiset miehet hakanneet. Uskoisin heidän olevan ihan heidän maanmiehiään.
Tää kyseinen mies on ihan perusjannu, käy töissä ja tienaa hyvin. Paremmin menee ku monella suomalaisella. Ja mikä tulevaisuudessa vikana? Mies voi mennä opiskelemaan ja opetella suomen kielen, aina voi kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten naiset ovat niin innoissaan miehistä, jotka ovat köyhiä ja tulevaisuuskin valmiiksi romuna. Samanlainen suomimies, niin johan ollaan nokka pystyssä. Enkä tosiaankaan usko, että ovat pelkästään kouvolatukkaisia FAS-yksinhuoltajia, vaan joukossa on ihan varmasti akateemisia, fiksuja ja kauniita naisia myös.
Tätä ihmettelen itsekin. Toitotetaan hyvän käytöksen ja koulutuksen perään, mutta sitten lähdetäänkin väkivaltaisen raiskaajan matkaan. En ymmärrä.
Kaikki nigerialaiset on raiskaajia? Koulutus ja raha merkitsee, mutta ei luonne tai miten viihtyy yhdessä? Ei tunteet?
Luonteestahan tässä on juuri kyse, siitä aggressiivisesta.
Kuka sano et tää tyyppi on agressiivinen?
No, monta ei aggressiivista afrikkalaista tunnet?
Onko tästä tehty joku tutkimus, jonka mukaam KAIKKI nigerialaiset on aggressiivisia? Eiks vaimonhakkaajat, kännissä örvellys ja väkivalta ja perhesurmat oo Suomessa oikein yleinen ilmiö? Mutta ei se tarkota, että kaikki on raivohulluja juoppoja.
Tiedän yhden nigerialaisen miehen, joka opiskeli yliopistossa, ilmeisesti opettajaksi. Hän oli miellyttävä, osasi englantia hyvin. Hän asui soluasunnossa. Ikinä hänellä ei käynyt naisia asunnossa, kämppä oli siisti vessaa myöten. Viikonloppuisin hän oli vaan kämpällä ja katsoi telkkua ja nettiä. Tosi rauhallinen tapaus afrikkalaiseksi. Sitten tiedän ghanalaisia, jotka olivat epäkohteliaita ja epäsiistejä. Mustia on moneen junaan, aivan kuten valkoisia. Jos vaikuttaa hyvältä, voi kokeilla. Ei silti kannata kiiruhtaa avioon ja saada lapsia. Täytyy tuntea toisen luonne mm. riidan aikana.
Osa kommenteista tässä ketjussa on puhtaasti vain rasistisia, mutta mielestäni viesti nro 50 on hyvä. Kulttuurieroja varmasti on, eikä asiaan pidä suhtautua naiivisti. Mielestäni miehen taustan takia ei yksin kannata heittää hanskoja tiskiin, jos hän on kuitenkin sinulle sopiva. Mutta kannattaa varmaan edetä rauhassa ja kuulostella, ja tutustua nigerialaiseen kulttuuriin. Ja keskustella miehen kanssa kulttuurieroista jo varhaisessa vaiheessa. Jos miehen kanssa pystyy keskustelemaan, se on hyvä merkki. Tai ehkä oikeastaan minimiedellytys... (enkä siis väitä, että kaikkien suomalaistenkaan miesten kanssa pystyisi keskustelemaan, todellakaan...)
Minulla on ollut muutama työkaveri länsi-Afrikasta ja olen reissannut itä- ja etelä-Afrikassa. Työkaverini olivat oikeasti todella mukavia eikä heillä tosiaankaan ollut vaikeuksia ottaa ohjeita vastaan minulta, naispuoliselta. Olivat myös ahkeria työntekijöitä, hyväntuulisia ja pitivät ilmapiiriä yllä, mistä yleisesti tykättiin. Tietenkään en voi tietää, millaisia he olivat yksityiselämässään. Ja pitää ottaa huomioon, että he olivat tosiaan koulutettuja ihmisiä. Toisaalta Suomessa moni korkeallekin koulutettu afrikkalainen tekee ihan perusduunia esim. puutteellisen kielitaidon takia.
Reissatessa minulle tuli olo, että Afrikassa on valtavasti erilaisia "kansanluonteita" jotka määrittyvät nimenomaan heimon, eivät valtion perusteella. Ihmisiä oli nauravia, rempseitä, ylpeitä, ujoja ja varautuneita, erilaisia, kuten täälläkin. Tuskin kukaan kieltää, että esim. suomalaisten kohdalla stereotypiat hämäläisistä, karjalaisista ja pohjalaisista ym. eivät pitäisi ollenkaan paikkaansa.
Minusta myös tuntuu, että nämä "kaikki afrikkalaiset sitä ja tätä" -tyypit eivät oikeasti tunne kamalasti afrikkalaisia. Suosittelen vaikka matkustelua ennakkoluulottomin mielin.
That said, ei silti edelleenkään pidä olla naiivi ja vähätellä kulttuurierojen tuomia vaikeuksia. Vaikka en pidäkään itseäni rasistina, minulle on ollut aina aika selvää, että haluan suomalaisen miehen lähtökohtaisesti (ja sellaisen olen myös ottanut) koska asiat vaan ovat niin paljon helpompia. Erityisesti naisen asemaan liittyvät. Globaalisti pohjoismaalaisen naisen elintyyli on, täkäläisistäkin tasa-arvo-ongelmista huolimatta, erityislaatuinen, eikä sen sovittaminen toisenlaiseen kulttuuriin käy aina kivutta. Toinen itselleni tärkeä tekijä on yhteinen tunnekieli.
Joka tapauksessa jos siltä yhtään tuntuu, niin anna ihmeessä miehelle tilaisuus, kunhan pidät pään kylmänä. Pätee toisaalta kaikkiin kakslahkeisiin :D
Toivottavasti ap kuuntelee järkeä ja toimii sen mukaisesti.
Onpa melkoinen sensuuri tässä ketjussa :O Älytöntä! Miksi esim. minun realistinen vaan ei rasistinen kertomus tuttavani avioliitosta kenialaisen miehen kanssa poistettiin? En parjannut siinä ketään, enkä yleistänyt. Kerroin vain yhden esimerkin, minkälaisia ongelmia saattaa tulla. Ajattelevaisena ihmisenä muutin muutaman yksityiskohdan tekstistä niin, että jos jompi kumpi asianosaisista sattuisi lukemaan sen, ajattelisivat vain, että onpa melkein kuin meillä.
Minun supisuomalainen mieheni pahoinpiteli ja raiskasi minut. Hävettää, että moiseen sorruin. On noita Odinin miehiä, surullinen tapaus. Onneksi lähestymiskielto minuun ja lapseemme.
Miks täältä on poistunut täysin asiallisiakin viestejä
Vierailija kirjoitti:
Minun supisuomalainen mieheni pahoinpiteli ja raiskasi minut. Hävettää, että moiseen sorruin. On noita Odinin miehiä, surullinen tapaus. Onneksi lähestymiskielto minuun ja lapseemme.
Hanki kunnollinen Suomalainen mies,kiellän sinua seurustelemast afrikkalais tai rabimiehen kanssa
ja taas poistui tilasto maahanmuuttajanaisten turvakotimääristä :)
Miksi siitä ei saa puhua. Mutta jos puhutaan suomalaisten naisten turvakotipaikoista, se saa säilyä :)
Sinulta pitäisi leikata tukka ja ajaa pois. Olet heimosi pettäjä. Sinun ja kaltaisiesi takia Eurooppa tuhoutuu. Seuraavan kolmenkymmenen vuoden aikana Eurooppa tulee ajautumaan sotiin ja yhteenottoihin. Silloin teikäläiset miettii kaksi kertaa vähä-älyisen siittäjän raahaamista tänne.
Tulee
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden nigerialaisen miehen, joka opiskeli yliopistossa, ilmeisesti opettajaksi. Hän oli miellyttävä, osasi englantia hyvin. Hän asui soluasunnossa. Ikinä hänellä ei käynyt naisia asunnossa, kämppä oli siisti vessaa myöten. Viikonloppuisin hän oli vaan kämpällä ja katsoi telkkua ja nettiä. Tosi rauhallinen tapaus afrikkalaiseksi. Sitten tiedän ghanalaisia, jotka olivat epäkohteliaita ja epäsiistejä. Mustia on moneen junaan, aivan kuten valkoisia. Jos vaikuttaa hyvältä, voi kokeilla. Ei silti kannata kiiruhtaa avioon ja saada lapsia. Täytyy tuntea toisen luonne mm. riidan aikana.
Tulee oksennusrefleksi kun pelkästän ajattelen sinua.
Vierailija kirjoitti:
Sinulta pitäisi leikata tukka ja ajaa pois. Olet heimosi pettäjä. Sinun ja kaltaisiesi takia Eurooppa tuhoutuu. Seuraavan kolmenkymmenen vuoden aikana Eurooppa tulee ajautumaan sotiin ja yhteenottoihin. Silloin teikäläiset miettii kaksi kertaa vähä-älyisen siittäjän raahaamista tänne.
Ranska,Saksa ja Ruotsi on jo menetetty
Mamupatjat ilmiantaa totuuden sisältäviä viestejä
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä ei saa puhua. Mutta jos puhutaan suomalaisten naisten turvakotipaikoista, se saa säilyä :)
Samalla tavalla täällä saa säilyä pitkiä suomalaisten miesten haukkumisketjuja, mutta jos kirjoitat jostain muusta vähänkin kriittisen kokemuksen, bannit läsähtää.
Olen alkanut toivomaan, että suomalaiset miehet ymmärtäisivät, että Suomi ja suomalainen nainen ei heitä halua ja muuttaisivat muualle. Jäisi Suomi suomalaisille naisille ja muille. Tulisi se tuottavuusloikka tätä kautta, kun suomalainen mies ei olisi pilaamassa armasta kotimaatamme.
Mitenhän joku maahanmuuttajanaisten määrä turvakodissa liittyy tähän asiaan? Ellei aloittajan nigerialainen poikaystäväehdokas ole pahoinpidellyt kaikki ne naiset turvakotiin?
Itselläni on venäläinen mies, joka ei ole koskaan lyönyt minua tai lapsiamme, kun taas suomalainen isäni on väkivaltainen viinaan menevä sovinisti. Venäläinen mieheni taas on tasa-arvoinen, ja osallistuu täysillä perhe-elämään. Eikä muuten koske alkoholiin. Että ihan mahtuu kaikenlaista joka kansaan.
Aloittajan suosittelisin olla afrikkalaisuuden vaikuttamatta negatiivisesti päätökseen. Naisen kannatta aina tarkkaan valita miehensä, oli hän kotoisin sitten mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla täällä saa säilyä pitkiä suomalaisten miesten haukkumisketjuja, mutta jos kirjoitat jostain muusta vähänkin kriittisen kokemuksen, bannit läsähtää.
Olen alkanut toivomaan, että suomalaiset miehet ymmärtäisivät, että Suomi ja suomalainen nainen ei heitä halua ja muuttaisivat muualle. Jäisi Suomi suomalaisille naisille ja muille. Tulisi se tuottavuusloikka tätä kautta, kun suomalainen mies ei olisi pilaamassa armasta kotimaatamme.
Ei se käy että afrikkalainen asuu suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdella tuttavallani on nigerialaiset miehet. Vaikka muuten olen roturealisti, niin nuo miehet ovat kyllä olleet hyviä perheenisiä ja vaimojaan kunnioittavia :)
"Roturealisti"? Olisit lähtömaarealisti tuon sijaan, kuulostaa nimittäin hyvinkin rasistiselta. Kenialaisilla oli ainakin 2010 jopa parempi työllisyystilanne kuin suomalaisilla. https://vaestotiede.files.wordpress.com/2015/01/nepal1.jpg
Ai Keniassa vai Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä naisia, joilla onnellinen suhde Afrikka-miehen kanssa? Oliko muilla samanlaista epävarmuutta? Mun kaverit hyvin neutraaleja, jos kysyn mielipidettä.
Käy katsomassa Myexploration.bellablogit.fi. Onnellisesti afrikkalaisen miehen kanssa. Mutta paljon vaikuttaa se, onko mies kristitty vai ei. Jos ei, voi kulttuurierot olla liian suuret.
Valitettavasti kaikissa kulttuureissa on miehiä, jotka kohtelevat naisia huonosti ja väkivaltaisesti. Suomalaisilla ei ole mitään kehumista, Suomi on aina kuulunut Euroopan huippuun näissä asioissa.
Jokaisen naisen kannattaa olla varovainen oli mies sitten Lagosista, Los Angelesista tai Lapualta.