kauanko annatte vauvan huutaa sängyssä jos ei meinaa nukahtaa?
ja vauvan ikä?
meillä ongelmana ettei nukahda päiväunille..ei nukahda siis mihinkään.huutaa vaan kun on niin väsynyt.mietin että koittaisin antaa huutaa vähänaikaa mutta kauanko on sopiva aika?vauva 2kk
Kommentit (40)
Naureskeleva vauva nukahtaa paljon helpommin.
Ja vastauksena kysymykseen 2 lasta, kumpikaan ei ole lohdutusta odottanut vessassa käyntiä pidempää aikaa. Siis heti meet sinne vauvan luo ko se itkee.
kokeiltu
syli,vaunut,koliikkikeinu,vaunut sisällä,sänky oma ja viereen olen yrittänyt nukuttaa,kantoreppu ja mikään näistä ei auta..vauva vaan huutaa!
t:ap
Sillä on joku hätä. Ja vaikka se huutaa esim kantoliinassa niin silti sillä on turvallisempaa olla siinä kuin yksin sängyssä/vaunuissa. Pistä itelle korvatulpat, vauva kantoliinaan ja kävele ympäri asuntoa, jos et jaksa kuunnella. Mutta älä huudata vauvaa yksin.
öisin ei ole mitän ongelmaa nukkumaan menossa.menee ihan kiltisti useimiten nukkumaan klo 21-22 aikaan.
t:ap
ta jos et imetä niin tuttipullon kanssa...meillä likka nimittäin ei nukahda, jollei saa " unimaitoa" . tiedän että teen ehkä väärin, mutta omapa on asiamme, eikä tarvii huudattaa...
huudatus unikoulua ei tosiaan enää suositella. JOs mikään ei auta niin kannattaisi varmaan selvittää ettei vauvaa esim. koske johonkin.
Ei ne vauvat turhaan ja kiusallaan itke.
Esim. tutun vauva huusi tosi paljon pienenä, sitten 6kk selvisi että vauvalla oli paise takamuksessa joka oli tosi kipeä ja ilmeisesti vaivannut aika pitkään. Se poistettiin sairaalassa ja vauva voi nyt hyvin.
sitterissä ylensä senaikaa että syön tai käyn vessassa.mä vaan alan olla aika loppu kun tätä itkemistä 12h päivässä on ollut nyt melkeen koko 2kk:(
oletko kokeillut mennä vauvan kanssa vaunukävelylle? meillä se tpsi ainakin vauvan ollessa pieni, kun raasu oli niin väsyny, että itki ja itki vaan
kyse päiväunista? Meillä on ainakin ollut ihan yliväsymisestä johtuvaa huutoa.
Vierailija:
Ei ne vauvat turhaan ja kiusallaan itke.
Esim. tutun vauva huusi tosi paljon pienenä.
Ei suostunut nukkumaan aikasemmin ja meni sitten yliväsyksi. Huuti vain kurkku suorana, eikä auttanut muu kuin mennä sängylle tytön viereen, pitää ihan lähellä ja lauleskella jotain. Yhtään ei saanut liikahtaa tai huuto alkoi ikäänkuin alusta. Päivänsäde ja menninkäinen toimi meillä rauhotteluun ja usein jo toisella laulukerralla huuto alkoi hiljentyä ja ennen toisen kerran loppua saattoi jo nukahtaa. Joskus kyllä joutui pitämään vieressä kymmenenkin minuuttia ennen kuin rauhottui.
Kannattaa ainakin koittaa. PIdät siis tiukasti itseäsi vasten ja hyräilet jotain. Äläkä missään tapauksessa liiku.
ehdit unikouluttaa myöhemmin.
Olen paraskin neuvoja, kun oma lapseni on vasta 4 kk. Mutta kerron kumminkin. Päikkäreille nukahtaa vaunuihin iisisti. Yöksi ei. Yhtenä yönä, kun lapsi oli 3 kk, huudatin sylissä hiukan. En antanut rintaa, jota oli tottunut aina saamaan. Oli juuri 1 h sitten syönyt paljon. Annoin vaan tuttia puoliväkisin. Ja hyssyttelin ja lauloin. Kiersin pimeetä kämppää, vaihdoin vaipan. Lopulta nukahti tutin kanssa viereeni (tiukasti sylirutistuksessani). Siitä lähin on nukahtaminen ollut helpompaa ja se menee näin:
Iltaisin laitan kylläisen pojan sänkyynsä, soimaan unilaulu-CD:n, vähennämme valoja, lauleskelen, silittelen poskea. Jos alkaa ininä, nostan syliin, tutittelen. Sammutan valot kokonaan. Käytössä tarvittaessa taskulamppu. Jos jatkuu huuto tai kähinä, annan vasta sitten rintaa. Yleensä rauhoittuu ilman sitä (jos suht vähän aikaa sitten on syöty) Kun lapsi on rento, mutta silmät voi vielä liikkua, nostan takaisin sänkyyn ja silittelen, kumarrun laulamaan korvan juuressa. Yleensä tässä vaihessa lapsi on niin rento ja olo turvallinen, että nukahtaa.
Meillä esikoinen oli samanlainen itkijä. Ja se johtui nivustyrästä. Heti kun oli päässyt leikkaukseen, niin rauhoittui. Tarkista kumpikin nivunen, ja jos siellä jossakin tuntuu pieni patti, niin on kyse tyrästä, patti voi olla myös keskemmällä. Tuntuu, kun painelet kevyesti.
olen yrittänyt tehdä jälkipolvestani tervepäistä porukkaa; itse olen kokenut että äitini on jättänyt minuun itseeni hylkäämisen pelon tekemisillään
kyllä vauva muuten nukahtaa jo siihen omaan huutonsa jos on tosiaan vaan väsynyt. Kuulostaa vähän siltä että vauvalla on nyt joku hätä.
Voimia ap, suosittelen että kävisit neuvolassa tai lääkärissä pyytämässä apua.
Ei nukahtanut rinnalle kuin aivan alussa. Keksittiin sitten että nukahtaa liikkuviin vaunuihin. Saatiin poika nukkumaan edes puolen tunnin pätkiä. Hankaluutena vain, että jouduin käymään vaunuttelemassa 3-4 kertaa päivässä ja olin aika heikkona synnytyksen jälkeen. Nukkuipahan sentään, ja pikku hiljaa saatiin rytmiä aikaan. Vasta nyt nukkuu päiväunet sisällä, ikää 2 vuotta.
Tissiä tai tuttipulloa vaan suuhun. Kyllä se siihen jossain vaiheessa nukahtaa. Ja jatkossa sitten anna ruokaa heti vauvan herättyä, ennenkuin vauva sitä itse pyytää.
Aika harva vauva huutaa tuossa iässä mitään muuta kuin nälkäänsä. Unikoulut tosiaan ehtii tehdä sitten lähempänä puolen vuoden ikää.
Tsemppiä! Kyllä se siitä!
Eikö nukahda edes syliin tai vaunuihin?