Hyväksyyköhän lastenhoitoalan ammattilaiset koskaan lasten moderneja ulkovaatteita
Yksi on päiväkodissa, yksi eskarissa ja yksi käy koulun jälkeen puolipäivähoidossa. Kaikissa näissä vaativat/toivovat, että lapsilla on tavalliset kuravaatteet. Ei se nyt minulle ole ongelma niitä hankkia, mutta naurattaa vaan, että vaikka maailma muuten kehittyy, niin nuo vaan on ainoat vaatteet jotka hoitotädeille kelpaa.
nimimerkki
kolmia kurahaalareita, sadetakkeja ja kurarukkasia juuri pesemässä
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Yksikään lapsistani ei ole halunnut istua kuralätäkössä enää 2v täytettyään, mutta päiväkotiin on pakko olla kurahaalarit siltä varalta, että lapsi niin tahtoo tehdä. Ei riitä vedenpitävät tai vettä hyljeksivät asut, pitää olla se kurahaalari, jonka ansiosta lapsi liikkuu tönkösti.
No, kyllähän housut märällä säällä kastuu ja kuraantuu, vaikka ei varsinaisesti kuralätäkössä istuisikaan.
Ne kurahaalarit voi suihkauttaa puhtaaksi ulkoilun jälkeen, tavallisia haalareita ei.
No, kyllähän hyvät haalarit pitää vettä eikä tarvitse päälleen erillisiä kurahousuja.
Meillä on myös aina ollut vääntöä siitä, kun en ole koskaan älynnyt miksi vedenpitävien haalareiden päälle pitäisi ängetä muoviset kuravaatteet. Siksi olen ostanut vedenpitävät vaatteet, että ei tartte laittaa niitä kerveleen kuriksia lisäksi.
Kyllä ne kurikset ihan työn helpottamiseksi pyydetään. Auta armias jos se kurainen ja vedenpitävä haalari huuhdellaan pilalle. Kyllä siellä on kädet täynnä hommia ilman että miettii jokaisen puvun pesuohjeita.
Näitä hienoja teknisiä pukuja ei voi huuhtoa hanan alla ja laittaa kuivauskaappiin.
Niitä ei uskalla harjata kunnolla hiekattomiksi, koska sitten vanhemmat valittavat kun niitä on pilatti.
Näillä keleillä se hiekka tarttuu joka vaatteeseen, ei päiväkotiin voi tuoda puolet hiekkalaatikon sisällöstä joka ulkoilun jälkeen.
4 lisää: myös vedenpitävät haalarit voi suihkuttaa käytön jälkeen puhtaaksi.
Ap, hyvä ,että olet pinnallisuudessa pysynyt mukana, se toimii myös hyvänä "naamiona" omaan epävarmuuteen.
Miksi puolipäiväinen tarvii kurikset? Eikö ne ulkoile niin että kuraiset vaatteet jää hakemaan tulevien vanhempien murheeksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi puolipäiväinen tarvii kurikset? Eikö ne ulkoile niin että kuraiset vaatteet jää hakemaan tulevien vanhempien murheeksi?
Jos koulu loppuu aikaisin, on ensin ulkoilua ja sitten vasta välipala sisällä.
Meillä hyväksytään kyllä. Yksityisessä jyväskyläläisessä päiväkodissa.
Lastenhoitoalan ammattilaiset tekevät paljon muutakin vanhanaikaista, kuten pitävät tiukkaa kuria ottamatta huomioon sitä mitä se tekee lasten itsetunnolle.
Meidän päiväkodissa vanhempien luvalla ja vastuulla lapset voi ulkoilla ilman kuriksia.
Ilman kuriksia on kolme kahdestatoista lapsesta :)
Miksi pitää ostaa vedenpitävät vaatteet jos laittaa kuravaatteet kuitenkin siihen päällle?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kurikset ihan työn helpottamiseksi pyydetään. Auta armias jos se kurainen ja vedenpitävä haalari huuhdellaan pilalle. Kyllä siellä on kädet täynnä hommia ilman että miettii jokaisen puvun pesuohjeita.
Ja mitenhän sen haalarin voi huuhdella pilalle? Tuskin sitä huuhtelua varten tarvii mitään pesuohjeita miettiä, kotona meillä ainakin on haalarit pesty ei päiväkodissa.
Tilat päiväkodeissa ovat todella pienet. Kurahousujen kuivatus vie huomattavasti vähemmän tilaa kuin 21 toppahaalarin. Kurahousuja käyttämällä lapset pääsevät hyvällä tuurilla iltapäivällä ulos kuivissa vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ostaa vedenpitävät vaatteet jos laittaa kuravaatteet kuitenkin siihen päällle?
Luultavasti sen takia et tädit eivät osaa pukea lapsille kuravaatteita. Tädit voisivat itse kokeilla miltä tuntuu laittaa toppavaatteiden päälle kuravaatteet ja mennä ulos leikkimään. Työtä ei helpota se, et puetaan lapselle toppavaatteiden päälle kuravaatteet. Lapsille tulee kuuma ja ahdistaa olla. Luulisi olevan paljon helpompaa pukea kuravaatteet kevyempien vaatteiden päälle, eikä lapsille tule kuuma. Hoitoalalla on vain ammattitaidottomia jotka eivät osaa pukea lapsille kuravaatteita.
Mua taasen välillä ärsyttää, kun ei ole päiväkodissa puettu kuravaatteita, ja ne tekniset haalarit on ihan kuraiset. Olisi kotonakin helpompi, kun ne haalarit pysyis pitempään puhtaina ja vaan kuravaatteita tarttis huuhdella. Kun noissa tekniset haalarit kuitenkin kuluvat enemmän jos joutuu jatkuvasti pesemään. Mutta en oo viittinyt tuosta sanoa kuitenkaan, kun ehkä se kaksien vaatteiden pukeminen on työlästä, ja henkilökunta on muutenkin kuormitettua.
Vierailija kirjoitti:
Ne kurahaalarit voi suihkauttaa puhtaaksi ulkoilun jälkeen, tavallisia haalareita ei.
Kyllä minä ainakin olen onnistunut suihkuttamaan ne vedenpitävät haalarit puhtaiksi. Kotona. Eskarissa niitä ei huuhtele kukaan, eikä kurahousujakaan, joten kyse ei ole päivähoidon henkilöstön viitsimisestä lainkaan, vain minun vaivannäöstäni. Silti ne haluaa hoidossa erikseen kurahaalarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti sen takia et tädit eivät osaa pukea lapsille kuravaatteita. Tädit voisivat itse kokeilla miltä tuntuu laittaa toppavaatteiden päälle kuravaatteet ja mennä ulos leikkimään. Työtä ei helpota se, et puetaan lapselle toppavaatteiden päälle kuravaatteet. Lapsille tulee kuuma ja ahdistaa olla. Luulisi olevan paljon helpompaa pukea kuravaatteet kevyempien vaatteiden päälle, eikä lapsille tule kuuma. Hoitoalalla on vain ammattitaidottomia jotka eivät osaa pukea lapsille kuravaatteita.
Ei kai ne hoitotädit sitä päätä miten paksussa haalarissa sen pentusi aamulla päiväkotiin viet. Mitä jos kotona jo laitat kevyemmät vaatteet päälle, kun kerta tiedät että kurakelit on menossa. Ei sinne sitä superpaksua haalaria tarvitse nollakeleillä laittaa. Ja useimmiten ne epämukavat kurikset on vähintään pari numeroa liian pienet. Lahkeenrenksut kun yrität kuroa kengän alle, niin penska on ku mikäkin pingotettu pingviini. Eli osta kevyemmät ulkovaatteet ja sopivat/reilut kurikset nollakeleille, niin mitään ongelmaa ei ole.
Samaa olen ihmetellyt. Yksikään lapsistani ei ole halunnut istua kuralätäkössä enää 2v täytettyään, mutta päiväkotiin on pakko olla kurahaalarit siltä varalta, että lapsi niin tahtoo tehdä. Ei riitä vedenpitävät tai vettä hyljeksivät asut, pitää olla se kurahaalari, jonka ansiosta lapsi liikkuu tönkösti.