Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaamani mies kertoi olevansa uskontotieteilijä - mitä mieltä?

Vierailija
19.02.2016 |

Tapasin hiljattain erään tosi mukavan ja muutamaa vuotta itseäni vanhemman miehen. Tulimme hyvin juttuun, ja taidan olla vähän ihastunutkin.

Jäi vain mietityttämään, kun mies kertoi olevansa uskontotieteilijä, kun kysyin, mitä hän tekee. Itse en ole yhtään uskonnollinen, joten olisikohan mitään järkeä edetä hänen kanssaan. Jotenkin vierastan ajastusta. Mitä mieltä av-mammat?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään tuntemistani uskontotieteilijöistä ei ole uskonnollinen.

Vierailija
2/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me sitä miestä tapailla. Eikö pitäisi olla enemmän merkitystä sillä, mitä itse ajattelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Minulla on sama kokemus. Teologit ovat uskovaisia, uskontotieteilijät tuskin juuri koskaan, hehän tutkivat kaikkia uskontoja.

Vierailija
4/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskontotieteilijä ole välttämättä uskovainen. Tod. näk. Tutkii erilaisia uskontoja ja on ateisti.

Vierailija
5/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapaamani mies on lääketieteen lisensiaatti ja vielä urologiaan suuntautuva. Itse en ole ollenkaan pippelillinen, mitäköhän tästä nyt tulee?

Vierailija
6/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
7/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 80-luvulla vähän aikaa kämppiksenä uskontotieteilijä. Sen kovempaa bilettäjää ja viinankittaajaa en ole sittemmin tavannut.

Vierailija
8/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Minulla on sama kokemus. Teologit ovat uskovaisia, uskontotieteilijät tuskin juuri koskaan, hehän tutkivat kaikkia uskontoja.

Teologian laitokseltakin valmistuu yhtälailla uskontotieteilijää ja muuta risupartaa. Papiksi opiskelevat ovat todennäköisesti uskovaisia, mutta ei edes se teologian laitoksella opiskelu ole mikään merkki uskonnollisuudesta.

Vierailija
9/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tapaamani mies on lääketieteen lisensiaatti ja vielä urologiaan suuntautuva. Itse en ole ollenkaan pippelillinen, mitäköhän tästä nyt tulee?

Nyt pelottaa. Vaimo on gynekologi. Vituiks män tämäkin liitto nyt.

Vierailija
10/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida itse olla akateeminen?

Vierailija
11/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida itse olla akateeminen?

Luultavasti hän on akateemikko.

Vierailija
12/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on uskis niin jättäisin väliin, en uskaltaisi sillaisen kanssa seurustella jonka tietäisi olevan täysin moraaliton ja empatiakyvytön. Jos ei ole uskis vaan vaikka esimerkiksi tutkija ja normaaliälyinen niin miksei.

Vierailija
13/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen sitä mieltä, että sinun on annettava mies minulle.

No ei, kunhan vitsailen :D Minusta olisi kiintoisaa tapailla uskontotieteilijää.

Vierailija
14/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ei sitten tullut mieleen kysäistä ihan itse tuolta mieheltä, että onko hänellä jotain uskonnollista vakaumusta? Veikkaan ammatin perusteella, että ei sen kummempaa kuin esimerkiksi sinulla itselläsi...

Ei millään pahalla, mutta minusta kuulostat aika yksinkertaiselta tapaukselta, kun tulet tänne kyselemään tällaisesta asiasta. 

Vierailija
15/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on uskis niin jättäisin väliin, en uskaltaisi sillaisen kanssa seurustella jonka tietäisi olevan täysin moraaliton ja empatiakyvytön. Jos ei ole uskis vaan vaikka esimerkiksi tutkija ja normaaliälyinen niin miksei.

Perustele miksi uskovaiset olisivat täysin moraalittomia ja empatiakyvyttömiä? Tunnen mon ia uskovaisia ja ovat todella lämpimiä, empaattisia ja rehellisiä sekä moraalisia ihmisiä.

Vierailija
16/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö kysynyt mitä se uskontotieteily on?

Vierailija
17/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto ja tiedehän nimenomaan eivät kulje käsikädessä.

Vierailija
18/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto ja tiedehän nimenomaan eivät kulje käsikädessä.

Ja tämä liittyi mihin?

Vierailija
19/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomieheni on uskontotieteilijä, eivätpä nuo paljon yleensäkään muista kulttuurintutkijoista erotu. Uskontotieteilijät ovat humanisteja, joilla on erilaisia maailmankatsomuksia kuten ihmisillä yleensäkin, ovat toki tavallisesti kiinnostuneita filosofisista ja kulttuureista. Heitä valmistuu myös teologisessa tiedekunnasta. En ymmärrä yhtään äimistelyäsi tieteenalaan suhteen.

Vierailija
20/46 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ontuva vertaus. Kyllähän kusilääkärit naisiakin hoitavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan