Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä tuo Turun sairaalatapaus osoittaa jälleen sen kuinka hoitoalalle hakeutuvat kaikkein sadistisimmat ihmiset

Vierailija
19.02.2016 |

Onhan niillä aloilla myös tutkitusti eniten työpaikkakiusaamistakin, aivan kuten opetusalalla ja seurakunnissakin. On siis periaatteessa erittäin hyvät sosiaaliset taidot, ovat yleensä oikein ulospäinsuuntautuneita ja ympärillään on paljon ihmisiä, mutta osaavat ja kehtaavat olla myös huomattavasti julmempia kuin muut ihmiset, ja tekevät sen todella raukkamaisella tavalla. :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa se, että hoitajia haukutaan niin paljon. Ei kaikki meistä oo paskoja, jotkut voi haluta ihan oikeasti auttaa. Mä yritän töissä aina parhaani ja potilas menee mulla aina kaiken edelle, joten tuntuu pahalta että joka paikassa hoitajat haukutaan alimpaan maanrakoon. Ei kaikki meistä ole psykopaatteja, ei edes useimmat. Mä ihan vilpittömästi haluan potilaan parasta ja pyrin antamaan parhainta mahdollista hoitoa. Se, että jotkut hoitajat ei halua samaa, ei tarkoita että me kaikki henkisesti (tai fyysisesti) pahoinpideltäs potilaita. 

T: hematologisen vuodeosaston hoitaja.

Vierailija
22/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin dementiapuolella kesätöissä. Koko päivän oli pissavaivaiset vessassa, ei menty katsomaan jos joku soitti hälytyskelloa. Kahvilla 6,5 tuntia 8 tunnin päivästä yhtään liioittelematta joka ikinen hoitaja.

Ja sinä lammas mukana. Mutta kerro nyt tärkein, se paikan nimi, niin teen nettivinkin poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementiaosastolla vanhemmat hoitjat kiusasivat ja nöyryyttivät nuorempia, että nämä itkivät. Yksi dementikko ärähti asiasta, hänen mukaansa on väärin kiusata heikompiaan.Että silleen.

Vierailija
24/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psykiatrinen sairaanhoitaja ja hämmentynyt tästä koko ammattikuntaa leimaavasta asenteesta.  Minä ja suurin osa kollegoistani olemme ammattitaitoisia hoitajia, tiedämme mitä teemme ja pyrimme toimimaan potilaan parhaaksi. Ei muutaman mätämunan takia voi leimata tuhansia ja taas tuhansia hoitajia samanlaisiksi törttöilijöiksi. Uutinen itsessään järkytti minuakin. En ole ikinä nähnyt vastaavaa toimintaa missään psykiatrisessa yksikössä.

Vierailija
25/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä perustuu vain omiin havaintoihin, mutta olen ollut huomaavinani, että hyvin sosiaaliset ihmiset on helpompia menemään lauman mukana. Olen ollut töissä hoitoalalla ja paikassa, jossa oli melkoista kohtelua osaston kroonikkovanhuksia kohtaan. Itse en epäsosiaalisena, herkkänä introverttina pystynyt hyväksymään sitä vaan sielua ja sydäntä sattui ja ahdisti niin paljon että oli lopetettava työt siellä.

Mutta huomasin, että sosiaalisemmat ihmiset usein pystyivät jotenkin tukeutumaan ja sopeutumaan ryhmän moraaliin, niin että vaikka heistäkin ehkä alussa tuntui karulta talon tavat ja vanhusten kohtelu, niin he jotenkin oli niin vahvasti ryhmässä kiinni, että jos kerran muistakin kohtelu on normaalia, niin ei kai siinä sitten mitään. Ikään kuin heidän mielestään iso joukko "ihan kunnollisia" ihmisiä ei voisi olla väärässä, joten jos heistä tuntuu väärältä niin HE ovat liian herkkiä ja täytyy kovettaa itsensä. Minun kaltaiseni introvertti ei ikinä pystyisi siihen, sillä minä uskon aina, että vaikka 99,9% ihmisistä voi olla väärässä, ja minun moraalini on varsin vähän riippuvainen toisten näkemyksistä.

Tämä on niin totta. Tunnistan tuon laumakäyttäytymisen myös nuoruudesta, silloin tuli hölmöiltyä vain sen takia kun tahtoi olla osa porukkaa. Ehkä silloinkin olin enemmän itrovertti, joten luulen myös epävarmuuden ja ujouden johtavan tuohon käyttäytymiseen, että tahtoo vaan sulautua massaan.

Vierailija
26/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viesti 24 on saanut alapeukkuja? :D

Vierailija
27/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa se, että hoitajia haukutaan niin paljon. Ei kaikki meistä oo paskoja, jotkut voi haluta ihan oikeasti auttaa. Mä yritän töissä aina parhaani ja potilas menee mulla aina kaiken edelle, joten tuntuu pahalta että joka paikassa hoitajat haukutaan alimpaan maanrakoon. Ei kaikki meistä ole psykopaatteja, ei edes useimmat. Mä ihan vilpittömästi haluan potilaan parasta ja pyrin antamaan parhainta mahdollista hoitoa. Se, että jotkut hoitajat ei halua samaa, ei tarkoita että me kaikki henkisesti (tai fyysisesti) pahoinpideltäs potilaita. 

T: hematologisen vuodeosaston hoitaja.

Kyllä se tiedetään, että jotkut ovat paskoja ja toiset ovat hyviä, ihania, välittäjiä sekä osaajia. Arvostus ammattitaitoisille ja inhimillisille hoitajille. Tuo ilmitullut vanhusten kohtelu on alkanut tulemaan median kauttakin enemmän julki ja uutinen Turun tapahtumista ylitti jo järkytyskynnyksen. Ihmiset ovat ihmeissään miten tuollaista voi todellisuudessa olla, vihaisia, huolissaan paskasta kohtelusta vanhuksia kohtaan. Eikä näköjään Turun näillä kyseisillä hoitajilla ole asenneongelmia, on se tuossa toisessa ketjussa joillakin muillakin alan hoitajilla. Sympatia kaltaisillesi hoitajille, joilla saattaa olla työpaikalla melkoisen ahdistavat oltavat seuratessa vanhusten kaltoinkohtelua by psykopaatit. Enkä tarkoita, että sinun työpaikallasi sellaista olisi. Kiitos sinulle, että olet hoitoalalla.