Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä tuo Turun sairaalatapaus osoittaa jälleen sen kuinka hoitoalalle hakeutuvat kaikkein sadistisimmat ihmiset

Vierailija
19.02.2016 |

Onhan niillä aloilla myös tutkitusti eniten työpaikkakiusaamistakin, aivan kuten opetusalalla ja seurakunnissakin. On siis periaatteessa erittäin hyvät sosiaaliset taidot, ovat yleensä oikein ulospäinsuuntautuneita ja ympärillään on paljon ihmisiä, mutta osaavat ja kehtaavat olla myös huomattavasti julmempia kuin muut ihmiset, ja tekevät sen todella raukkamaisella tavalla. :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta

Sh

Vierailija
2/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä perustuu vain omiin havaintoihin, mutta olen ollut huomaavinani, että hyvin sosiaaliset ihmiset on helpompia menemään lauman mukana. Olen ollut töissä hoitoalalla ja paikassa, jossa oli melkoista kohtelua osaston kroonikkovanhuksia kohtaan. Itse en epäsosiaalisena, herkkänä introverttina pystynyt hyväksymään sitä vaan sielua ja sydäntä sattui ja ahdisti niin paljon että oli lopetettava työt siellä.

Mutta huomasin, että sosiaalisemmat ihmiset usein pystyivät jotenkin tukeutumaan ja sopeutumaan ryhmän moraaliin, niin että vaikka heistäkin ehkä alussa tuntui karulta talon tavat ja vanhusten kohtelu, niin he jotenkin oli niin vahvasti ryhmässä kiinni, että jos kerran muistakin kohtelu on normaalia, niin ei kai siinä sitten mitään. Ikään kuin heidän mielestään iso joukko "ihan kunnollisia" ihmisiä ei voisi olla väärässä, joten jos heistä tuntuu väärältä niin HE ovat liian herkkiä ja täytyy kovettaa itsensä. Minun kaltaiseni introvertti ei ikinä pystyisi siihen, sillä minä uskon aina, että vaikka 99,9% ihmisistä voi olla väärässä, ja minun moraalini on varsin vähän riippuvainen toisten näkemyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tapaus????

Vierailija
4/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tapaus????

Tuo tapaus missä ovat kiusanneet ja jopa pahoinpidelleet puolustuskyvyttömiä psykiatrisen puolen vanhuksia vuosien ajan, vain koska pystyivät.

Osaavat olla juuri niitä häijyimpiä ja hienovaraisimpiakin ilkimyksiä. Juuri niitä Mean Girls naisia vielä peitellysti aikuisinakin, kun on vahva tuki aina toisista samanmoisista, niin sehän heikentää käsitystä mitä voi toisille tehdä.

Joukossa tyhmyys ja häijyys tiivistyy, se on vanha ja ikävä totuus.

Vierailija
5/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle ne Nykoppit, Pantilat ja Laamaset päätyy. Sosiopaattien suosima ala.

Vierailija
6/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä perustuu vain omiin havaintoihin, mutta olen ollut huomaavinani, että hyvin sosiaaliset ihmiset on helpompia menemään lauman mukana. Olen ollut töissä hoitoalalla ja paikassa, jossa oli melkoista kohtelua osaston kroonikkovanhuksia kohtaan. Itse en epäsosiaalisena, herkkänä introverttina pystynyt hyväksymään sitä vaan sielua ja sydäntä sattui ja ahdisti niin paljon että oli lopetettava työt siellä.

Mutta huomasin, että sosiaalisemmat ihmiset usein pystyivät jotenkin tukeutumaan ja sopeutumaan ryhmän moraaliin, niin että vaikka heistäkin ehkä alussa tuntui karulta talon tavat ja vanhusten kohtelu, niin he jotenkin oli niin vahvasti ryhmässä kiinni, että jos kerran muistakin kohtelu on normaalia, niin ei kai siinä sitten mitään. Ikään kuin heidän mielestään iso joukko "ihan kunnollisia" ihmisiä ei voisi olla väärässä, joten jos heistä tuntuu väärältä niin HE ovat liian herkkiä ja täytyy kovettaa itsensä. Minun kaltaiseni introvertti ei ikinä pystyisi siihen, sillä minä uskon aina, että vaikka 99,9% ihmisistä voi olla väärässä, ja minun moraalini on varsin vähän riippuvainen toisten näkemyksistä.

Jos tuollaisia ihmisiä olisi suurempi prosentti ihmisistä, niin monet isot julmuudet olisivat jääneet maailmassa tapahtumatta. Valitettavasti suurin osa menee yleisen mielipiteen ja toisten arvojen mukaan, niin että ei niin kovin kauan sitten tavalliset saksalaiset saatiin hyvin suurelta osin uskomaan että juutalaiset on uhka ja heidät on puhdistettava pois maailmasta...

Eipä juuri kukaan yksilönä, nähdessään tavallisen juutalaisen yksilön, varmasti itsenäisesti ajattelisi että tuossa on eliminoitava uhka, mutta kun muodostetaan käsitteellinen ryhmä "juutalaiset", johon sitten liitetään inhottavia leimoja ja mielikuvia, niin sellaista persoonatonta mielen käsiteryhmää voi hyvinkin alkaa vihata niin paljon että sanoo että valitettavaa, mutta tuo ryhmä on hävitettävä. Pieni vähemmistö ihmisistä on aina tosin noita, joiden moraalinäkemys on niin itsenäinen, että he näkevät aina ihmisyksilön toisten luomien vihollis- tai ryhmämielikuvien takaa, eivätkä he suostu julmuuksiin. Sotatilanteissa he valitettavan usein joutuvat hävitetyiksi itse, ja taas arkisemmissa käy kuten lainatulle, joutuu poistumaan tilanteesta jossa hänen läsnäolonsa olisi voinut olla hyvinkin tärkeää.

Vierailija
7/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on kahdenlaisia ihmisiä töissä. Niitä joille hoivaaminen ja ihmisten kanssa oleminen on luontaista ja niitä, jotka työstävät omia traumojaan työnsä kautta.

Molemmat ovat valtavan suuren paineen alla työssään, sillä hoitoalalla on henkisesti ja fyysisesti erittäin raskasta.

Ensimmäiseen porukkaan kuuluvat saavat burnoutin, mutta eivät kosta sitä asiakasryhmälleen. Toiseen porukkaan kuuluvat sen sijaan saattavat alkaa kohdistamaan omia rasitteitaan työhönsä ja asiakkaisiinsa.

Sekoituksia on monenlaisia ja näistä erillisinä on vielä päivänselvät sosiopaatit ja psykopaatit. Heitä toki löytyy muistakin ammattiryhmistä.

Vierailija
8/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Koskaan en kärsinyt kiusaamisesta peruskoulussa tai lukiossa. Lähihoitajakoulussa kiusattiin kaikkia ja haukuttiin päin naamaa sekä selän takana. Ja tämä siis aikuisopistossa, luokkani ikäjakauma 28-50 v. Sama jatkui työpaikalla. Onneksi olen itsevarma ja uskallan sanoa takaisin. Mutta kaikki hoitajat eivät uskalla tai osaa pitää omia puoliaan. Ihmettelen, miten jotkut jaksavat jopa 20 vuotta kamalassa työilmapiirissä. Toivon, että hoitoalaltakin löytyy hyviä työyhteisöjä, joissa tuetaan toisia eikä poljeta jo maassa makaavaa.

Nyt opiskelen täysin eri alaa. Opiskelukaverit on aivan ihania ja kannustavia. Ketään ei haukuta, vaan autetaan jos ei itse osaa. Koen tämän olleen elämäni parhaita päätöksiä, "uskalsin" lähteä pois hoitoalalta tavoittelemaan unelmia :)

Vierailija
9/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs leimata ääritapausten takia kaikkia!

Vierailija
10/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh byyh. Toivottavasti et ole ikinä hoidon tarpeessa kerta hoitajat on noin paskoja.

Vierailija
11/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä aloilla myös tutkitusti eniten työpaikkakiusaamistakin, aivan kuten opetusalalla ja seurakunnissakin. On siis periaatteessa erittäin hyvät sosiaaliset taidot, ovat yleensä oikein ulospäinsuuntautuneita ja ympärillään on paljon ihmisiä, mutta osaavat ja kehtaavat olla myös huomattavasti julmempia kuin muut ihmiset, ja tekevät sen todella raukkamaisella tavalla. :(

En ihan yleistäisi. Olen itse hoitaja ja hemmetin hyvä sellainen. Hoitoala oli pikkutytöstä asti unelmani.

Kieltämättä minua ahdistaa joka paikassa olevat muutama työpaikkakiusaaja. Urallani olen tavannut kaksi mielestäni ihan psykopaatti-narsisti-hoitajaa. Lisäksi väärinkäytökset ahdistaa ja se, ettei ylihoitaja ota niihin kantaa, vaan uhkailee niitä, jotka niistä ilmoittaa. Vaikea tilanne, kun leipää pitää kuitenkin tienata itsekin.

Mutta kyllä suurin osa hoitajista on ihan hyviä. Mutta paikkoihin, missä on luuserointi-ilmapiiri ja esimies, joka haluaa nuoleskelijoita ja joka pönkittää vain omaa valtaa, valikoituu juuri ne paskiaiset, koska he saavat siellä puuhailla rauhassa. Ongelmapaikkoja on ihan oikeasti olemassa.

Vierailija
12/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs leimata ääritapausten takia kaikkia!

Ääritapausten? Oletko koskaan ollut psykiatrisella osastolla, hoitajana tai potilaana?

Vierailija
13/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi yleistää. Meidän geriatrian akuuttiosastolla on ainakin töissä aivan ihanat hoitajat jotka todellakin haluavat potilaan parasta. Et kai hauku kaikkia palomiehiä, myyjiä tai juristejakaan muutaman mädän munan takia? Lapsellista ja huomaa, että sulla ei selkeästi ole oikeasti mitään käsitystä hoitoalasta muuten kuin keltaisen lehdistön kautta.

Vierailija
14/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin dementiapuolella kesätöissä. Koko päivän oli pissavaivaiset vessassa, ei menty katsomaan jos joku soitti hälytyskelloa. Kahvilla 6,5 tuntia 8 tunnin päivästä yhtään liioittelematta joka ikinen hoitaja.

Vierailija
15/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/848886/Potilaita+pahoinpideltiin+vuosi… Tässä linkki TS:n juttuun aiheesta.

Aika kovia väitteitä. En voi ymmärtää. Voiko mihinkään enää luottaa. Poliisit pyörittää huumebisnestä ja hoitajat pahoinpitelee potilaita. Maailma päälaellaan.

Vierailija
16/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/848886/Potilaita+pahoinpideltiin+vuosi… Tässä linkki TS:n juttuun aiheesta.

Aika kovia väitteitä. En voi ymmärtää. Voiko mihinkään enää luottaa. Poliisit pyörittää huumebisnestä ja hoitajat pahoinpitelee potilaita. Maailma päälaellaan.

Eiköhän ensin tutkita.

Lähteenä tässä jutussa? Mikä hänen motiivi on?

Vierailija
17/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tapaus????

Tuo tapaus missä ovat kiusanneet ja jopa pahoinpidelleet puolustuskyvyttömiä psykiatrisen puolen vanhuksia vuosien ajan, vain koska pystyivät.

Osaavat olla juuri niitä häijyimpiä ja hienovaraisimpiakin ilkimyksiä. Juuri niitä Mean Girls naisia vielä peitellysti aikuisinakin, kun on vahva tuki aina toisista samanmoisista, niin sehän heikentää käsitystä mitä voi toisille tehdä.

Joukossa tyhmyys ja häijyys tiivistyy, se on vanha ja ikävä totuus.

Muistahan, että psykiatrisilla osastoilla on paljon töissä myös miehiä, joillakin (akuuttipsykiatria) jopa enemmistönä! Itse olen juurikin todistanut potilaita halventavaa käytöstä pelkästään mieshoitajien taholta. Onneksi suurin osa hoitajista on kuitenkin ihan empaattisia tyyppejä.

Vierailija
18/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hoitaja ja hemmetin hyvä sellainen. Hoitoala oli pikkutytöstä asti unelmani.

Kieltämättä minua ahdistaa joka paikassa olevat muutama työpaikkakiusaaja. Urallani olen tavannut kaksi mielestäni ihan psykopaatti-narsisti-hoitajaa. Lisäksi väärinkäytökset ahdistaa ja se, ettei ylihoitaja ota niihin kantaa, vaan uhkailee niitä, jotka niistä ilmoittaa. Vaikea tilanne, kun leipää pitää kuitenkin tienata itsekin.

Mutta kyllä suurin osa hoitajista on ihan hyviä. Mutta paikkoihin, missä on luuserointi-ilmapiiri ja esimies, joka haluaa nuoleskelijoita ja joka pönkittää vain omaa valtaa, valikoituu juuri ne paskiaiset, koska he saavat siellä puuhailla rauhassa. Ongelmapaikkoja on ihan oikeasti olemassa.

Oulun kaupungin entinen terveydenhoitaja, Pisara-hankkeessa projektityöntekijänä työskennellyt henkilö vaatii Oulun kaupungilta yhteensä noin 23 000 euron suuruisia vahingonkorvauksia. Kaupunki kiistää vaatimukset.

Pisara-hankkeessa etsittiin pari vuotta sitten diabeetikoita, jotka käyttävät paljon terveyspalveluita. Projektityöntekijä sai tehtäväkseen poimia terveystietoja sisältävästä rekisteristä tällaisia henkilöitä.

Projektityöntekijä kyseenalaisti syksyllä 2009 tietojen hankintamenettelyn ja tutkimusluvan. Hän katsoo käräjäoikeuteen nostamassaan kanteessa, että hän joutui tämän jälkeen työpaikkakiusatuksi ja syrjityksi. Hän väittää, että häntä muun muassa kiellettiin puuttumasta asiaan, puhuteltiin epäasiallisesti, mustamaalattiin, nöyryytettiin ja uhkailtiin. Hän katsoo, että esimiesasemassa olleet virkamiehet osallistuivat kyseiseen toimintaan. Hän katsoo kaupungin rikkoneen menettelyllään työturvallisuuslakia.

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/oululta-vaaditaan-vahingonkorvauksia-…

Vierailija
19/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala on niin hierarkkinen ala ja paska valuu alaspäin. Kun alimmalla portaalla ei ole enää ketään muuta jota nokkia, nokitaan sitten potilaita.

Vierailija
20/27 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hoitaja ja hemmetin hyvä sellainen. Hoitoala oli pikkutytöstä asti unelmani.

Oulun kaupungin entinen terveydenhoitaja, Pisara-hankkeessa projektityöntekijänä työskennellyt henkilö vaatii Oulun kaupungilta yhteensä noin 23 000 euron suuruisia vahingonkorvauksia. Kaupunki kiistää vaatimukset.

Pisara-hankkeessa etsittiin pari vuotta sitten diabeetikoita, jotka käyttävät paljon terveyspalveluita. Projektityöntekijä sai tehtäväkseen poimia terveystietoja sisältävästä rekisteristä tällaisia henkilöitä.

Projektityöntekijä kyseenalaisti syksyllä 2009 tietojen hankintamenettelyn ja tutkimusluvan. Hän katsoo käräjäoikeuteen nostamassaan kanteessa, että hän joutui tämän jälkeen työpaikkakiusatuksi ja syrjityksi. Hän väittää, että häntä muun muassa kiellettiin puuttumasta asiaan, puhuteltiin epäasiallisesti, mustamaalattiin, nöyryytettiin ja uhkailtiin. Hän katsoo, että esimiesasemassa olleet virkamiehet osallistuivat kyseiseen toimintaan. Hän katsoo kaupungin rikkoneen menettelyllään työturvallisuuslakia.

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/oululta-vaaditaan-vahingonkorvauksia-…

Just tyypillistä. Suurimmalla osalla ei vaan voimat riitä taistella vastaan. 😐