***MARRASKUISTEN viikonloppupino***
Kommentit (23)
Mies on ollut la-su välisen yön töissä ja lähti taas su aamusti töihin. Joten olen viettänyt vauvan kanssa hela veckan ilman taukoja. Selkä on aika rikki kun tyttö painaa jo ihan kivasti. Pitäisi jumpata iltasella paikkoja vähän auki.
Meidän pieni perhepetiläinen nukkuu nyt jo toista yötä pinniksessä. Aika kivuttomasti tuo muutto on mennyt (**KOP KOP**), mitä nyt tuttia saa käydä laittamassa suuhun kun tyty havahtuu unestaan muutaman kerran kun tutti pullahtaa ulos suusta.
Syömisistä: Sama syöntirytmi tytöllä on öisin vielä eli n. klo 1, 4 ja 7, välillä selvitään kahdella syönnillä mutta päivisin syödään paljon tiheämmin kuin ennen, rinnat rukkasilla :) Vielä kuitenkin maito riittää.
Olen ottanut tytön suihkuun mukaan näin iltasella silloin tällöin niin että itse istun jakkaralla tyttö sylissä ja suihkuttelen häntä siinä. Kovin taas jalkoja ja varpainta ojentelee ja ihmettelee. On se niin hassun näköistä :)
Meillä ollaan vielä sitkeästi perhepetiläisiä. Ensimmäisen kerran kun yritin pojua omaan sänkyyn nukkumaan, alkoi sieltä kuulua niin iloista jutustelua, ettei nukkumisesta sitten tullut mitään. Toinen kerta taasen meni siihen tutin tippumistouhuun ja kun sitä olin jo puoli tuntia suuhun laitellut-luovutin. Miten ihmeessä saan sen oppimaan omaan sänkyyn?! Tosin eipä tuo yhteisnukkuminen mitään haitaa, mutta itselläni on milloin mikäkin paikka puutunut, kun mahd paikoillaan yrittää pysyä.
Meilläkin mies oli koko viikonlopun töissä... tullessaan kysyi oliko meillä ollut kivaa kaksin? No johan toki, kun ei täydy toisen herrrrmoilua kuunnella. Taitavat ne miehet, jotka todella lapsen itkua tajuavat ja kestävät, olla harvinaisia. Joskus pinna nimenomaan palaa tuohon mieheen ja vauvaan ei taas ikinä.
Huomenna on 3kk neuvola. Ei olla vielä vellitouhuihin alettu, omaa maitoa riittää. Poju menee nukkumaan 21.30-22.00 ja kolmen ja puolen tunnin välein heräillään syömään. Olemme tosi aamu-unisia sillä meillä tavallisin ylösnousuaika on siinä 9.30. Yleensä herään siihen kun vieressäni ähistään ja höpötellään... eli äiti taitaa olla unisempi kuin poika:)
Onko muut jo aloitelleet vellin antamista ?
Meillä alkoi öisin olla heräilyä tihemmin, ja aloin laittamaan maissivelliä jonkun verran korvikkeen sekaan. Nyt herää taas vain kerran yöllä syömään. Nuha vaivaa, vaikka kuumetta ei olekaan. Joka päivä pitää imeä limaa nenästä sillä imuletkulla. Onneksi sellainen kapistus on keksitty. Tänään pidin totaalisen vapaapäivän kotitöistä ja alkoi muutenkin kotona olo ottaa kupoliin. Mä en jaksa tota urheilua, kun ukko tuijottaa koko ajan telkkaria. Mä lähdin esikoisen kanssa aamulla pulkkamäkeen ja sit mentiin mummolaan. Vauva jäi iskän kanssa kotiin. Onko ketään muuta, ketä ärsyttää koko Olympialaiset ?
Muutenkin, kun isännänkin pitäisi panostaa esikoiseen mustasukkaisuuden takia, touhuta hänenkin kanssa mahdollisimman paljon viikonloppuisin ja iltaisin, niin eipä juuri tee mitään, kun tuijottaa vaan noita kisoja. Tosin on se aika nihkeesti yleensäkkin tehny mitä, joskus vie hiihtämään ja ulkoilee jonkin verran.
Täytyy ottaa tavaksi toi, että sunnuntaina ei tee mitään kotihommia. Tosi kiva oli käydä esikoisen kanssa eilen uimassa.
Vauva jokeltelee ja kujertelee paljon. Muutaman kerran olen kuullut oikein kikatustakin. vielä ei yritä kääntyä eikä tarttua esineisiin.
ikää vauvalla nyt vajaa 3 kk. Synttärit on 30.11.
Painosta en tiedä vielä, meillä neuvola vasta 02.03.