vanhenee velka ihan oikeasti joskus?
Mulle tuli perintätoimistosta kirje velasta vuodelta 2004. Tuo on käynyt ulosotossa ja perinnässä. Nyt taas perinnässä. Vanhenee tuo velka koskaan vai pallotellaanko sitä edes takas ulosoton ja perinnän välillä?
Kommentit (23)
Samaa olen ihmetellyt itsekin kun availlut miehen kirjeitä. Eikö niissä pitäisi joku aikaraja olla kauan noita perintäkuluja saa kasvattaa?
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt itsekin kun availlut miehen kirjeitä. Eikö niissä pitäisi joku aikaraja olla kauan noita perintäkuluja saa kasvattaa?
Meinaat että velkaa vois ottaa maksamatta sitä ikinä takaisin??!! Tuostahan sossupummit ilahtuis!
Vierailija kirjoitti:
Ohi ketjun, mutta toivottavasti sinulla on miehesi lupa avata hänen kirjeitään, on muuten viestintäsalaisuuden rikos, jos avaa toisen kirjeitä ilman lupaa.
En ymmärrä noista linkeistä mitään...
Niin kauan kun velkoja perii velkaansa uudelleen ja uudelleen niin se ei vanhene, joten voitta unohtaa noi linkit.
Miksi vanhenisi??? Olet sen velan saanut, rahat käyttänyt js nyt odotat, ettei laknsn antaja luopuisi saamisistaan. MIKSI?
Tuota alempaa linkkiä luin ja siinä sanottiin että velkoja on annettava tieto milloin velka vanhenee ym. Tarkoittaako velkoja tässä tapauksessa perintätoimistoa vai alkuperäistä velkojaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhenisi??? Olet sen velan saanut, rahat käyttänyt js nyt odotat, ettei laknsn antaja luopuisi saamisistaan. MIKSI?
Tässä tapauksessa en ole rahaa saanut vaan tavaran. Ja lasku nyt moninkertainen alkuperäiseen. Ja omaa tyhmyyttä, tiedän sen. Velkoja lyhennellyt veronpalautuksista ja joskus mennyt palkasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä noista linkeistä mitään...
no, ei mikään ihme, että perintään olet saanut velkoja tehtyä kun ihan normaalia tekstiä mielestäni ovat nuo kilpailu ja kuluttajaviraston linkin tekstit.
Kannattaa kysyä velkaneuvojalta neuvoja jos menee yli hilseen.
Siis ymmärsin, mutta ei selventänyt tarpeeksi asiaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että velkaa vois ottaa maksamatta sitä ikinä takaisin??!! Tuostahan sossupummit ilahtuis!
En meinaa, itse maksan velkani eikä minulla ole maksuhäiriömerkintöjä. Ihmetyttää vaan, kun kerran jo ulosottoon julkistetut velat taas parin vuoden päästä ilmestyvät perintään, ja taas tulee kirjeitä, että kohta menee ulosottoon. No sieltähän se juuri heille tulikin? Samalla tietenkin perintäkulut ovat jo moninkertaisesti suurempi kuin alkuperäinen velka ikinä olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohi ketjun, mutta toivottavasti sinulla on miehesi lupa avata hänen kirjeitään, on muuten viestintäsalaisuuden rikos, jos avaa toisen kirjeitä ilman lupaa.
Naurattaa nämä viestintäsalaisuuihmiset, jotka löytävät tiensä ketjuun kuin ketjuun. Minä avaan mieheni kirjeitä, saatan lukea jopa hänen tekstiviestejään tai vastata hänen puhelimeensa, samoin kuin hän minun. Käytän jopa hänen verkkopankkiaan silloin tällöin kysymättä etukäteen ja siirrän sieltä rahaa tai maksan laskuja (ilmeisestä syystä, miehellä on ulosotossa vanhoja velkoja, joten ei osaa hoitaa raha-asioitaan), olenko nyt varas? Ai niin, tilaan hänelle verokortitkin hänen verkkopankkitunnuksillaan ja huolehdin ettei tule mätkyjä, olenko tehnyt nyt veropetoksen ja identiteettivarkauden?
Tätä minäkin juuri olen ihmetellyt, ettäkirjeessä lukee että jos et maksa menee ulosotto ja tulee maksuhäiriömerkintä. Nehän on jo tulleet kyseisestä laskusta.
Elinkautinen murhasta on suomessa lyhyempi kuin velkavankeus. Murhaaja voi aloittaa puhtaalta pöydältä mutta velkavanki ei?
Kettutyttöjen velat vanheni...mutta en tiedä sitten näistä yrityksistä.
Ja vanki saa vielä rahaa vankeutensa ajalta, katon pään päälle ja ruokaa vatsaan,,sekä opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä viestintäsalaisuuihmiset, jotka löytävät tiensä ketjuun kuin ketjuun. Minä avaan mieheni kirjeitä, saatan lukea jopa hänen tekstiviestejään tai vastata hänen puhelimeensa, samoin kuin hän minun. Käytän jopa hänen verkkopankkiaan silloin tällöin kysymättä etukäteen ja siirrän sieltä rahaa tai maksan laskuja (ilmeisestä syystä, miehellä on ulosotossa vanhoja velkoja, joten ei osaa hoitaa raha-asioitaan), olenko nyt varas? Ai niin, tilaan hänelle verokortitkin hänen verkkopankkitunnuksillaan ja huolehdin ettei tule mätkyjä, olenko tehnyt nyt veropetoksen ja identiteettivarkauden?
No olet. Olet rikkonut viestisalaisuutta, toisen verkkopankkitunnusten käyttäminen ei ole sallittua...mutta ei tuo nyt taida olla identiteettivarkaus kun et itsellesi saanut hyötyä. Mies on rikkonut pankin kanssa tekemänsä sopimuksen ja pankki voi irtisanoa verkkopankkisopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin juuri olen ihmetellyt, ettäkirjeessä lukee että jos et maksa menee ulosotto ja tulee maksuhäiriömerkintä. Nehän on jo tulleet kyseisestä laskusta.
Onkohan siinä mitään aikarajaa, että kauan yhtä laskua saa pompotella ympäriinsä? Toisena vuonna julistetaan ulosottoon, seuraavana tulee taas perintätoimistosta kirje joka uhkaa velan viemisellä ulosottoon, sitten kun se on vuoden ollut ulosotossa tulee jälleen uhkailuja perintätoimistosta velan viemisellä tuomioistuimeen ja ulosottoon.
Kuinkakohan paljon yhteiskunnan varoja kuluu näihin jokavuotisiin tuomioistuimen istuntoihin, kun yhdestä velasta saatetaan julistaa (ainakin todistetusti tähän mennessä) tuomio jopa viitisen kertaa?
katso sivut http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Maksut-laskut-perinta/velkojen-vanhentuminen/velkojen-lopullinen-vanhentuminen/ tai finlex http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030728
Aika pitkät ajat vanhentumiseen, 15 vuotta vähintään.