Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalkitos - muistatko lapsuudesta?

Vierailija
19.02.2016 |

Sellaiset raaputettavat siirtokuvat, joita oli eri teemoista :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä raaputin aina kuulakärkikynällä tai siis väritin päälle. En muista mitään raaputinta.

Meillä oli niitä yksi seinä täynnä. Olivat ihan parhautta ❤️

Vierailija
22/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kalkitos -joulukalenterit! Muistaako kukaan? En muista oliko joka luukussa raaputettavaa, vai vain joka toisessa, mutta kalenterin takapuolella oli maisema, johon sai raaputtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, joo :D ! Mulla oli Muppets- ja Hämähäkkimies- Kalkitoksia. Ja sitten oli Barbie Uni-Set :D

Smurffi-kalkitokseja raaputettiin täällä

Vierailija
24/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kalkitos -joulukalenterit! Muistaako kukaan? En muista oliko joka luukussa raaputettavaa, vai vain joka toisessa, mutta kalenterin takapuolella oli maisema, johon sai raaputtaa.

Minulla oli yhtenä jouluna kalkitos-joulukalenteri ja se oli elämäni paras joulukalenteri!

Muistelen, että joka luukusta tuli raaputettavaa ja kun aatto lähestyi oli maisema jo niin täynnä, että oli tosi hankala saada viimeisiä kuvia mahtumaan nätisti mihinkään järjelliseen paikkaan :)

Vierailija
25/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan ne Kalkitokset jotenkin erityisen edullisia? Nimittäin minäkään en saanut juuri mitään koskaan, en esim. tavallisia tarroja mutta Kalkitoksia sain silloin tällöin.

Minulla on kyllä se käsitys, että kalkitokset olivat halpoja, koska olimme köyhä perhe enkä saanut "mitään" -paitsi kalkitoksia. Tarroja tosiaan ei ostettu koskaan. Ne tarrat mitä minulla oli, oli saatu pankista ilmaiseksi. Joku lastenkerho oli siellä.

Vierailija
26/32 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on. Tajusin jossain vaiheessa, että ne kuvat tarttuu muuallekin kuin siihen taustapahviin, joten siirsin niitä esimerkiksi pöytälamppuun ja tuoliin.

Vierailija
27/32 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kuvia pystynyt enään siirtämään kun kerran oli liimannut?

Vierailija
28/32 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

viv010 kirjoitti:

MAHTAVAA!! Olin kokonaan unohtanut! Miten voi tällä lailla hävitä muistista - ja nyt muistan elävästi, kun raaputin niitä siirtokuvia ihan transsissa.

Olin vähän liian pieni, aina jäi jostain hevosesta jalka puuttumaan.

Ja Piiruslevyt oli toinen.

Joo!

Ihania!

Molemmat!

Vierailija
29/32 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli yhtenä jouluna kalkitos-joulukalenteri ja se oli elämäni paras joulukalenteri!

Muistelen, että joka luukusta tuli raaputettavaa ja kun aatto lähestyi oli maisema jo niin täynnä, että oli tosi hankala saada viimeisiä kuvia mahtumaan nätisti mihinkään järjelliseen paikkaan :)

Ei vitsi 😍 Tästä en ole edes tiennytkään! Toi ois ollut niiiin ihQu! ❤️😄😅✌️😆

Vierailija
30/32 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni mulla oli jokin aavikko-dino-maisema. Ihan täpöllä raaputin niitä pienenä tyttönä, vaikken ”fanittanut” hirmuliskoja. Kivoja olivat!

Vierailija
31/32 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan :) Ne oli tosi kivoja. Ei ole näkynyt lapsuuteni jälkeen myynnissä. Miksiköhän kaikki kiva poistuu myynnistä.

Ostin niitä noin vuosi sitten ihan Suomesta.

32/32 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 80-luvulta. Minulle ja siskolleni ostettiin niitä joskus kioskilta. Raaputimme kuvat teelusikan reunalla. Kutsuimme raaputtamista "kalkittamiseksi". Olimme varmaan alle kouluikäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi