Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkavereilla häiritsevä suhde, mies pettää vaimoaan.

Sivullinen
19.02.2016 |

Kahdella työkaverillani on ilmiselvä suhde meneillään, eivätkä kauheasti sitä töissä peittele. Ei nyt varsinaista fyysistä suhdetta (tätä harrastavat tosin työporukan bileissä ja varmaan vapaa-ajallaan), mutta näyttävät olevan korviaan myöten rakastuneita toisiinsa. Monia (itseni mukaan lukien) suhde ärsyttää, koska se vaikuttaa vahvasti myös työn sujuvuuteen, työilmapiiriin ja ryhmädynamiikkaan. Tehdään haastavaa tiimityötä, mutta kaikkien keskittyminen kärsii kun nämä kaksi kuhertelevat ja lässyttävät kuin teinit jopa asiakkaan edessä. Molemmat ovat sinänsä kivoja tyyppejä, mutta nyt kaksikkona jotenkin sietämättömiä. Mies on lisäksi naimisissa oleva isä ja nainen on\off-suhteilee miehensä kanssa. Jotenkin tekisi mieli ravistella näitä ihmisiä, että ettekö tajua häiritsevänne kaikkien työntekoa ja pettävänne puolisoitanne. Mutta toisaalta en koe voivani puuttua, kun en ole heidän läheinen ystävänsä. Nainen on lisäksi todella flirtti muutenkin ja rakastaa esittää pientä viatonta bimboa, jotta saa miehiltä huomiota. Lisäksi luuleen, että jos kysyisin suoraan heidän suhteestaan, molemmat sanoisivat olevansa vain hyviä kavereita tms. Mutta eivät ole ja en tajua, miten uskaltavat olla niin avoimesti yhdessä vai eivätkö vaan tajua muiden huomaavan? Eli kysyisin vaan, että voiko työkaverina tälläiseen puuttua vai nolaako vaan itsensä puuttumalla toisten asioihin? Pelkään vaan että meidän jo valmiiksi "herkkä" työilmapiiri räjähtää käsiin, jos nämä sitten eroavat tai draamailevat muuten vaan. Ja ennen kaikkea en koe, että he keskittyvät työhönsö, jos sattuvat olemaan yhdessä. Lisäksi miehen vaimoa käy sääliksi, koska hän on hyvin herttainen nainen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta työpaikkaromanssit on ihania.. jos meidän työpaikalla olisi vastaava romanssi, ottaisin sen sivusta seuraamisen ihan vain viihteen kannalta. Oon niin romantikko :) työkaveri kun ei voi tietää mikä on näidenkin ihmisten parisuhteiden todellinen tila, ja miksi suhde on syntynyt, tietääkö kumppanit yms. Syitä voi olla monenlaisia taustalla, jopa kumppanin lupa joissain tapauksissa.  Mitä et tunne tai tiedä täysin, älä tuomitse.. Pääasia että työnsä hoitavat kuitenkin asiallisesti?

Vierailija
2/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossahan nyt vähän oli sitäkin, ettei hoideta sitä työtä asiallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteilleen ei oikein voi mitään.

Mutta vielä pahempaa kuin työpaikkaromanssi on se, kun kyyhkyläiset eroavat. Sitten ei suju enää mikään, kun ei mahduta samaan huoneeseen ja muut kävelee munankuorilla siinä ympärillä.

Että yrittäkää jotenkin selvittää.

Vierailija
4/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä, pettävätkö he puolisoitaan. Jos et ole kummankaan läheinen ystävä, he eivät varmaan ole kertoneet sinulle, mitä ovat sopineet yhteiselostaan puolisoidensa kanssa? Älä ainakaan siitä asiasta mene avautumaan kenellekään ja nolaamaan itseäsi...

Työnteon tason laskeminen on toki eri juttu.  Varsinkin jos kyseessä esimies ja alainen, työyhteisössä on ongelma ja esimies ei luultavasti kykene olemaan tasapuolinen kaikille alaisilleen.

Vierailija
5/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen vai miksi se sun napaa kaivaa?

Vierailija
6/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän siinä just onkin, kun en heidän omia suhteitaan tunne kunnolla. Ollaan siis kaikki kolme tunnettu jo lähemmäs kymmenen vuotta ja tunnetaan sinänsä toisemme, mutta en ole ainakaan miehen kanssa koskaan keskustellut mitään kovin syvällisiä. Ja pointtina oli just tämä negatiivinen vaikutus heidän työntekoon ja työilmapapiiriin. Koen että voisin ainakin tämän naisen kanssa asiasta jutella, mutta olen luonteeltani ujo ja koen ettei asia sinänsä mulle kuulu. Mutta kun tätä säätöä on katseltu jo yli vuosi, niin tulee vaan olo, et jonkun on läpsittävä tämä pariskunta hereille sieltä vaaleanpunaisesta pilvestään. Se pettäminen tässä on surullista, mutta työnteon kärsiminen oleellista.

"Ap on vaan kateellinen kuiva kurppa, joka ei saa kyrpää. Ja jonka mies luultavasti panee jotain herkkupersettä ap:n selän takana."

Ja tämä! Niin hauskaa. En ole tänne ennen avauksia tehnyt ja odotinkin, et millon eka tällainen tulee. Mut vaikka suuri osa kommentoijista ovat täysin epäasiallisia, niin olen joskus huomannut myös järkeviä vastauksia tuleen. Sinänsä tiedän, että miten itse toimisin, mutta kiinnostaa, miten muut toimivat.

Vierailija
7/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa oikein tiedä, miten siinä pitäisi toimia.

Koska ihan ykkössääntönä pitäisi olla, että työkaveriin ei sekaannuta. Ja tämän allekirjoitan täysin, koska olen itsekin langennut syömään kuormasta, eli rakastunut työkaveriin. Me oltiin tosin molemmat sinkkuja silloin, mutta ei se homma pidemmän päälle sitten vaan toiminut - ja minä olin se, jolla toipuminen vei tosi pitkään.

Joo, on kivaa jonkun aikaa, kun odotat työaamuja ja sitä, että näet ihastuksesi. On ihanaa, kun esität käytävällä, ettette ole viettäneet juuri yötä yhdessä ja hän on jättänyt sut autosta kulman takana, ettei vaan jäädä kiinni.

Ja sitten, kun niitä yhteisiä öitä ei enää ole ja kyräilet, kuka on se seuraava toimistoharjoittelija, johon hän iskee kyntensä...

Vierailija
8/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa oikein tiedä, miten siinä pitäisi toimia.

Koska ihan ykkössääntönä pitäisi olla, että työkaveriin ei sekaannuta. Ja tämän allekirjoitan täysin, koska olen itsekin langennut syömään kuormasta, eli rakastunut työkaveriin.

Mikä sääntö sellainen on?

Mä olen löytänyt aarteeni nimenomaan töistä.

Jos sulla ei homma natsaa, niin ei se tarkoita, et muilla olis samoin.

Tykätään edelleen olla samassa työpaikassa, joskin se työpaikka on vaihtunut. Ihan parasta olla samassa duunissa.

Vierailija
9/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sen miehen vaimolle. Minä ainakin haluaisin tietää jos mieheni pelaisi jotain peliä työaikana. Olis sen jälkeen ex mies. Raivostuttaa lukea tämmöistä ja työkaverit vaan vierestä katsoo ns. Hyväksyvät pettämisen!! Sanokaa suoraan niille.

Vierailija
10/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vähän samoin, kun tarinan miehelle. Erosta sovimme kyllä, ennenkuin varsinainen pettäminen tapahtui.

Niistä ajoista on kohta 19v ja edelleen olen petoksen kohteen kanssa yhdessä. Ja työkavereina.

Vierailija
11/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sen miehen vaimolle. Minä ainakin haluaisin tietää jos mieheni pelaisi jotain peliä työaikana. Olis sen jälkeen ex mies. Raivostuttaa lukea tämmöistä ja työkaverit vaan vierestä katsoo ns. Hyväksyvät pettämisen!! Sanokaa suoraan niille.

En nyt oikein ymmartanyt, mika tuossa ap:n kuvaamassa tilanteessa on pettamista?! Itse ymmarsin sen niin, etta tyokaverit flirttailevat keskenaan, tulevat hyvin juttuun ja tama on ikava kylla vaikuttanut myos heidan tyonlaatuunsa. Ja ap epailee myos varsinaista pettamista.

Olen itsekin ollut todella hyvissa valeissa miesten kanssa eri tyopaikoissa. Ja tama silloin, kun kotona on ollut poikaystava ja miehella vaimo. On kayty kahdestaan lounaalla ja kahvilla, naureskeltu omille vitseillemme yms. Mutta mita sitten? Kun siihen ei koskaan kuulunut mitaan seksuaalista tai fyysista.

Vierailija
12/12 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ei kuulu sinulle millään tavalla. Et saa puuttumalla aikaan mitään hyvää. Opettele itse hallitsemaan tunteitasi, se on paljon helpompaa kuin toisten tunteisiin ja käytökseen puuttuminen.