Miten opitte leikkimään lasten kanssa?
Itselläni ei ole lapsia ja vaikken millään lailla vihaa lapsia niin en oikein ole ikinä ollut lasten kanssa. Hävettää olla täysin kädetön kun käyn lapsellisten [sic] ystävieni luona kylässä. Ei leikki-ikäisten kanssa touhuamisen luulisi mitään salatiedettä olevan mutta en vain osaa. Kiusallista ja noloa. Miten tuota voisi oppia? Olen mies, mikäli se tähän mitenkään liittyy.
Kommentit (25)
Kerran kun jonkun lapsen kanssa leikkii, niin saa olla leikittajatati/seta vuosikausia.
Tervehdin tietenkin ja juttelen, jos lapsi tulee puhumaan. Sanon, etta onpa hieno auto, jos 1v tulee nayttamaan autoa. Mutta en todellakaan istu lattialle kavelyttamaan legoja. Virhe.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat leikki-ikäiset tykkäävät, kun aikuinen "riehuu" niiden kanssa. Eli kanna niitä, roikota niitä, heitä ilmaan, pyöritä käsistä, juokse ja hypi kilpaa jne.
Tätä minäkin olin ehdottamassa, varsinkin kun ap sanoi, että lapset tulevat roikkumaan hihaan kiinni. Totta kai pitää ensin varmistaa, että perheen vanhemmille sopii "riehuminen". Toisaalta on niinkin, että jos otat lapset pari kertaa reppuselkään, niin et ikinä pääse heistä eroon sen vierailun aikana :). Pyytävät vaan lisää ja lisää.
Kiitos kommenteista. En minä tuohon heittelyyn uskalla ruveta. Isänsä hoitaa sen puolen. Tottumattomana kuitenkin pudotan yhden ja sitten niitä pudotettuja saa piilotella mattojen alle ja ennemmin tai myöhemmin joku huomaa että yksi puuttuu ja sitten on kiusallista selitellä ;)
Eilinen meni jonkinlaista Lasse ja Leevi -tyyppistä palloa pelatessa jossa ainoa sääntö on että sitä ei ikinä pelata kahdesti samalla lailla. Eli yksi roikkuu jalassa, toisen kanssa pelataan yhdellä kädellä jotain koripallon tapaista, kolmannen kanssa toisella kädellä jotain tenniksen tapaista ja vielä on yksi jalka vapaana jos pitää pelata futista neljännen kanssa.
Taisi vieras olla illalla väsyneempi kuin lapset :)
Kai harva lasten vanhemmista on niin dementikko , ettei muista omia leikkejään. Minulla lapset rakastavat kaikkia vanhoja kivoja juttuja.- Laiva on lastattu, ; ei, juu , vaarinhousut, nurkkajussi, polttopallo, hippa, piiloleikit, 12 tikkua laudalla, naurisvaras ym,ym. MIKÄ teitä vaivaa???
Kyselet kauempaa ensin mikä on hienoimmat lelut, meillä ainakin niin puheliaita että ei tarvitse hiljaa olla