Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirarotu jota et ikinä ottaisi?

Vierailija
18.02.2016 |

Miksi?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että pitbulleilla on noin huono maine. Ne "tappajakoirat" on kyllä tappajia ihan omistajansa toiminnan vuoksi, samanlaista yleistystä kuin kaikissa muissakin asioissa - muutama pitbull tai vastaava on aggressiivinen niin leimataan koko rotu vaikka miljoonat samanlaiset röhnöttää tyytyväisinä sohvannurkassa isännän kainalossa.

Kysymykseen vastaan että esim bernhardilaista, liian iso ja kuolaa, muutenkaan en ole ihan kaikista isoimpien rotujen ystävä. Itsellä pikku podenco-rescue, eli en ole pitbullin omistaja.

Vierailija
42/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian isokokoisia koiria minulle. Vaikka olisi kuinka tottelevainen koira, niin mun pitää tietää että jos se saa hepulin niin pystyn pitämään sen aisoissa.

Tästä tuli mieleen että itse istuin haja reisin nöffini päällä lenkillä kun riehui ja rempoi uhmaiässä lenkillä. Itse painoin saman verran kun koira niin ei muu tehonnut. Nöffi on niin hössö vielä 1-2vuotiaana että ei tajua omaa kokoaan vaan hyppii ja riekkuu miten vaan. Tosin oli mun eka koira ja oli koulutuksessa paranemista aika lailla. Siinä minä siis istun penkalla koiran päällä ja vilkutan ohi ajavalle naapurille:) vähän hävetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottweiler, dobermanni, kaikki bullterrierit ja kaukasian paimenkoira (suden tappaja)

Tällaiset koirat eivät kuulu nykyihmisen elämän piiriin. Tai jos saan kulkea koko ajan pistooli taskussa, kun koira hyökkää jonkun kimppuun.

Vierailija
44/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopsi ja muut lyttykuonot, sekä chihuahua sen pään takia.

Lähtisin kriteereissä terveydestä.

Vierailija
45/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa jää ottamatta:

Ranskan buldoggi, mopsi, cavalier terveystilanteen takia

terrierit, mäykyt + kaikki muut pikkuräksyt luonteen takia

Metsästyskoirat (paitsi ehkä noutajat) käyttötarkoituksen vuoksi, en metsästä enkä pysty mielestäni tarjoamaan koiralle sen kaipaamaa toimintaa.

PK Collie, Afgaani, Bologneesi,  Havaneesi, samojedi + moni muu turkin takia, ei vaan jaksa.

Eli rauhallinen sopivan kokoinen kiva koira saa paikan. Koulutettavuus plussaa mutta ei välttämättömyys. On mulla kaks tällä hetkellä, mutta ne alkaa olla vanhoja ja uusi rotu on harkinnassa.

Vierailija
46/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

chihuahua!

Ruma, tulee mieleen uitettu rotta. Räksyttää, dominoi tai sitten nynny.

Tuo mikään koira edes ole..kaukana siitä miltä koiran tulis näyttää. Ihme mulkosilmä..kuin sammakko ja rotta risteytetty. Kuvo!👎

Vierailija
47/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Ja kaikillahan on samanlainen hankala luonne? Yksilöitähän koiratkin on, itsellä oli aikoinaan 2 pikkuterrieriä jotka oli ihan erilaisia luonteeltaan, eikä edes räksyttäneet "turhan päiten", toinen haukku hulluna oravia mutta sehän on normaalia.

Vierailija
48/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukoirien vihaajat on niiiin tyypillisiä epäluuloisia suomalaisia jotka tietää kaikesta kaiken. Omilla sedälläkin aina kauheasti valtavia koiria joita se kehuu ja patistaa meitä ottamaan samanlaisia terveitä koiria meidän pikkuisten tilalle. No joo. Ja aina sen valtavilla otuksilla on jaloissa tai lonkassa vikaa, ripuli, ja keskielinikä joku 8 vuotta. Meidän pikkukoirat porskuttaneet jo 13 vuotta vammoitta ja sairauksitta ja ovat edelleen sympaattisia ja ihmisakkaita kuin pennut. En minä isoja koiria karsasta, väite vaan siitä että ne ovat muka terveempia ja vähemmän jalostettuja on vaan niin typerää.

Vierailija
49/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne "tappajakoirat" on kyllä tappajia ihan omistajansa toiminnan vuoksi

No kun ei. On lukemattomia traagisia tapauksia joissa omistajansa suuresti rakastamat ja hyvinkäyttäytyvät pitbullit on tappaneet ihmisiä, joskus oman omistajansakin. Joskus noita tapauksia lueskelin ja yksi tapaus oli sellainen jossa koiraihmisellä oli neljä koiraa, kaksi pitbullia ja kaksi muuta rotua, ja jollen väärin muista nämä kaksi muutakaan eivät olleet ihan helpoimpia rotuja. Kun noi pitbullit sitten tappoivat jonkun ihmisen, niin nää kaksi samassa tilassa vapaina olevaa muuta koiraa eivät osallistuneet, vain pitbullit. Saman omistajan varmasti samalla lailla kasvattamat koirat.

Vierailija
50/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääpiövillakoiraa en ottaisi jos niillä kaikilla on yhtä kova ja kimeä haukku kuin tällä yksilöllä johon olen tutustunut. Silloinkin kun se ei hauku ahdistaa odottaa seuraavaa kertaa.

Vierailija
51/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään

- pitkäkarvaista ja takkuista

- liian isoa

- lyttykuonoista

Vierailija
52/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyempi lista olisi että minkä rotuisen koiran ottaisin.

Ehkä eniten ei-listalla on terrierit ja snautserit (rasittavia räksyttäjiä)

Yleisesti vaativat rodut kuten rotikat, saksanpaimenkoirat, koirasudet yms (koska yhden keskikokoisen helpon miellyttämishaluisen koiran omistajana en osaisi yhtään kouluttaa tuommoisia, roduissa sisänsä ei vikaa, en vaan pärjäisi)

Bulldogit ja spanielit ja muut pilalle jalostetut (terveyssyyt)

Bullterrierit (koska ne on rumia)

Huskyt ja malamuutit yms (tahtoisin kovasti, upeita eläimiä, mutta realistina tiedän että kaupungissa asuvana en voisi näille tarjota sellaista elämää jonka ansaitsevat)

Vierailija
53/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa jää ottamatta:

Ranskan buldoggi, mopsi, cavalier terveystilanteen takia

Metsästyskoirat (paitsi ehkä noutajat) käyttötarkoituksen vuoksi, en metsästä enkä pysty mielestäni tarjoamaan koiralle sen kaipaamaa toimintaa.

PK Collie, Afgaani, Bologneesi,  Havaneesi, samojedi + moni muu turkin takia, ei vaan jaksa.

Eli rauhallinen sopivan kokoinen kiva koira saa paikan. Koulutettavuus plussaa mutta ei välttämättömyys. On mulla kaks tällä hetkellä, mutta ne alkaa olla vanhoja ja uusi rotu on harkinnassa.

Järkevä koiranomistaja! Vähän hassua kun monet ensimmäiseksi käyvät läpi ulkonäköä. Käytännössä koiran terveys ja luontaiset taipumukset on niitä tärkeimpiä arkeen vaikuttavia juttuja. Haukkumaan jalostettu koira kerrostaloon, taistelukoira/ laumanvartija lapsiperheeseen yksin päivisin koululaisten kanssa, siinä saa haastetta omaan ja ympäristön elämään...

Vierailija
54/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi koiraa, jolla on jalostuksen vuoksi paljon sairauksia/vaivoja (shar pei, kiinanpalatsikoira, mopsi ym). En halua tukea tämän kaltaista jalostustoimintaa, enkä mahdollisesti pystyisi hoitamaan vaivaista koiraa niin, ettei sillä olisi ikävä olla.

En myöskään ottaisi itselleni liian dominointitaipuista ja miellyttämishalutonta, koska omat kyvyt eivät varmaan riittäisi kouluttamaan jääräpäisestä hauvasra ns. "yhteiskuntakelpoista".

Vierailija
55/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos minkään rotuista koiraa. Mitä suurempia ovat, sen vaikeammin hallittavia ja pelottavia. Mitä pienempiä, sen ärsyttävämpiä rakkeja.

Vierailija
56/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chihu tms. "rätti".

En tykkää pikkukoirista, jos haluan pienen elukan jota käyttää valjaissa kävelyllä niin otan kissan tai kanin. Ovat vähemmän ärsyttäviäkin.

Ylipätään tykkään elukoissa "isompi parempi".

Isot Kylmäveriset hevosissa, irlis koirissa ja kissoissa räkkäri. Sellasia möllejä, rauhallinen perusluonne ja huippuja tyyppejä.

Shetlanninlammaskoiran omistajana tulee usein mieleen tuosta pikkurotujen parjauksesta, että lasketteko sheltin näiksi vihatuiksi pikkukoiriksi?:D

En. Eikös se ole jo lähellä keskikokoista koiraa? Ja rauhallisia luonteeltaan. Eivät tutun tuollaiset ainakaan raivoa kaikille vastaantulijoille.

En lähtökohtaisesti inhoa pikkukoiria, mutta niistä vaan löytyy todella paljon todella hionosti koulutettuja yksilöitä.

Vierailija
57/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään spanielia tai noutajaa. Eivät ole mun tyyppisiä koiria, mä tykkään, että niillä on aivot, joita ne osaa käyttää. Terve itsepäisyys ja mitätön miellyttämishalu on jees :)

Mun nykyiset koirat ja tulevatkin tulevat melko varmasti olemaan kolmosryhmästä, poikkeuksena irlanninsusikoira kymppiryhmästä. Enkä kolmosryhmästäkään ottaisi pikkuterriereitä, kuten jackrusselia. Ne on toki itsepäisiä jne jne, mutta joku niissä ärsyttää.

t: terrieri-ihminen

Meillä on kultainennoutaja ja kyllä sillä aivot on ja fiksu poika :) Toki hyväntahtoinen ja kuuntelee ihmistä, mutta osaa käyttää päätään sekä harrastuksissa että jekuttaa muuten vaan (mökillä esim. menee piiloon kun pakataan autoa, koska ei halua lähteä kaupunkiin) :)

Vierailija
58/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vakavia terveysongelmia omaavat väärään suuntaan jalostetut rodut (esim. mopsit ja muut ruttunaamat, cavalierit..)

- Pienet rodut

- Todella isot ja raskaat rodut, koska niillä on paljon terveysongelmia, polvet ym. ei kestä

- Trimmattavat rodut sekä muut joiden turkki vaatii paljon huoltoa, en jaksa töheltää turkin kanssa

- Metsästyskoirat, arktiset vetokoirat, laumanvartijat, työlinjaiset palveluskoirat jne. rodut, joille en pysty tarjoamaan niiden vaatimaa aktiviteettia tai työlinjaisten palveluskoirien tapauksessa en vain jaksa :D

Vierailija
59/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleinpitch ja muut saman rodin kokomuunnokset....ärsyttäviä räksyttäjiä kaikki yksilöt, jotka tunnen

Vierailija
60/99 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi mopsia, englanninbuldoggia enkä ranskanbuldoggia pään epäterveen rakenteen takia. Enkä varmaan bostoninterrieriä samasta syystä.

Westietä en ottaisi, sillä olen tavannut niin monta ihosairasta (atooppista?) yksilöä edellisessä työssä. Kasvattajat silmät kirkkaina vakuuttaa että "kaikki koirat on nykyään niin allergisia, enhän minä nyt sairaita koiria risteytä..."

Nämä nyt tulee ekana mieleen, vaikka onhan niitä muitakin rotuja, joilla on pahoja ulkonäkökeskeiseen jalostukseen liittyviä ongelmia. Käytännössä pystyisin ja osaisin toimia varmaan melkein minkä tahansa rodun kanssa, jos ympäristö on oikea. Esimerkiksi kerrostaloon en ottaisi vartioivaa koiraa, vaikka muuten sopisi mulle.

Jatkossakin aion suosia niitä tiettyjä rotuja, joiden luonne sopii mun luonteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi