mulla on niska hirvittävän kipeä, mikä hoito auttaa?
Pitäis saada apua mutta kun käyn yhdessä paikassa ( huomenna) , siellä se hieroja ei osaa tai viitsi koskea niskan alueeseen vaan hieroo muualta.
Olen monta kertaa sanonut että niska on kipeä.
Nyt se on niin kipeä että se on äärimmilleen jännittynyt myös.
Mikä hoito auttaa eli henkilö joka osaa?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on jatkuvasti niskat ja lapaluut jumissa. Relaksanttien lisäksi parhain apu on jooga ja apteekista saatavat thermocare-lämpötyynyt. Nuo tyynyt on ihanat ja lievittää hyvin pahimpia niskajumeja
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kipulääkettä, vaikkapa 600 mg buranaa. Instrusta saa semmoisia vaahtomuovikaulureita, jotka auttavat todella hyvin siihen, kun niska niin kipeä, ettet saa päätä käännettyä. Kauluri pitää pään paikoillaan niin, ettei tarvitse jännittää niskaa - lihasjännitys vetää lihakset vaan yhä pahemmin kramppiin.
Minulla on niska jumissa about kerran puolessa vuodessa, otan silloin kaulurin käyttöön heti, ja jumitus lakkaa 1-2 vuorokaudessa.
Tarkoitan siis tällaista kauluria, joka laitetaan tarralla kiinni kaulan ympärille.https://www.google.fi/search?q=vaahtomuovikauluri&rlz=1C9BKJA_enFI610FI…
Joo. Kuljenko kylällä panta ympärillä?
Siitä vaan. Onko sillä hitonkaan väliä, jos päivässä-parissa pääset tuon avulla särystä eroon?
Homma nimittäin aivan oikeasti toimii. Pysyy pää paikoillaan, ja kun se ei liiku, et tunne kipua ja lihasspasmi laukeaa.
Mulle on ekan kerran tuon määrännyt työterveys-fysioterapeutti, lainasin työterveyshuollon kauluria. Sitten, kun iski kesälomalla seuraavan kerran, ostin oman. Kätevää, kun se on kotona, koska mitä nopeammin otat sen oireiden alkaessa käyttöön, sitä nopeammin se tehoaa. Viimeksi mulla oli tuo viime viikolla, panin sen heti aamusta kaulaan ja illalla oli jo särky veks.Mutta hei, jos sulle on ulkonäkö tärkeämpää, niin kärsi ihan rauhassa. Oma on valintasi.
Se oli huumoria....
Joopa joo, aika huonoa huumoria.
Onko sulla magnesiumia, rentouttaa.
Suola vois auttaa myös. Kostuta ja taputtele kipeälle alueelle. Ei, jos on haavoja!
Se oli huumoria....