Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mulla on niska hirvittävän kipeä, mikä hoito auttaa?

Vierailija
18.02.2016 |

Pitäis saada apua mutta kun käyn yhdessä paikassa ( huomenna) , siellä se hieroja ei osaa tai viitsi koskea niskan alueeseen vaan hieroo muualta.
Olen monta kertaa sanonut että niska on kipeä.
Nyt se on niin kipeä että se on äärimmilleen jännittynyt myös.
Mikä hoito auttaa eli henkilö joka osaa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaatti. Ota buranaa.

Vierailija
2/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osteopaatti. Ota buranaa.

Täytys kokeilla. Ja nyt tuli mieleen myös stressiniskan hoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieroja auttaa. Vaihda hierojaa, jos ei usko sua. Itsellä niskakipuja tulee kiireistä hartianseudun lihaksista, joten aiheellista hieroa ne, sekä kallonpohja niskan lisäksi. Mulla kivut jää hierojan pöydälle. Muistat varmaan myös liikkua, venytellä jne.

Vierailija
4/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieroja auttaa. Vaihda hierojaa, jos ei usko sua. Itsellä niskakipuja tulee kiireistä hartianseudun lihaksista, joten aiheellista hieroa ne, sekä kallonpohja niskan lisäksi. Mulla kivut jää hierojan pöydälle. Muistat varmaan myös liikkua, venytellä jne.

Kunpa tietäisinkin mulle sopivan hierojan!

Se kallonpohja olis hyvä alue ja olen sanonut sille että kaikki päänkannattajalihakset ovat kireät.

Silti se ei tajua.

Vierailija
5/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt edelleen hierojalla jonka tiedät huonoksi? Miksi maksat sille yhtään mitään? Ota riski ja kokeile jotakuta muuta.

Vierailija
6/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehtuneita lihaksia ei saa hieroa. Hoida kuntoon buranakuurilla, jyväpussilla, kipugeelillä ja varovasti venyttelemällä.

Vierailija
7/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin hierojan sijasta fysioterapeutilla, joka hieroo ja osaa myös antaa kotihoito- eli jumppaohjeet. Ei tuollaiselle hierojalle kannata rahojaan kantaa. 

Vierailija
8/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä roikota päätä eteenpäin. Pään asento on tärkeä tarkistaa tietokoneella ollessa. Hieroja on vain hetken apu, jos pään asento on niskoja rasittava.

Vierailija
9/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyt edelleen hierojalla jonka tiedät huonoksi? Miksi maksat sille yhtään mitään? Ota riski ja kokeile jotakuta muuta.

No ei se mahdottoman huono ole. Muuten ihan ok, mutta hieroo aina samoista kohdista eikä koske aluetta joka on niskan lähellä.

Kun siinäkin on lihaksia nimittäin.

Ja lankean käymään siellä koska se on halpa.

Riski pitäisi ottaa, olet oikeassa.

Vierailija
10/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kipulääkettä, vaikkapa 600 mg buranaa. Instrusta saa semmoisia vaahtomuovikaulureita, jotka auttavat todella hyvin siihen, kun niska niin kipeä, ettet saa päätä käännettyä. Kauluri pitää pään paikoillaan niin, ettei tarvitse jännittää niskaa - lihasjännitys vetää lihakset vaan yhä pahemmin kramppiin.

Minulla on niska jumissa about kerran puolessa vuodessa, otan silloin kaulurin käyttöön heti, ja jumitus lakkaa 1-2 vuorokaudessa.

Tarkoitan siis tällaista kauluria, joka laitetaan tarralla kiinni kaulan ympärille.

https://www.google.fi/search?q=vaahtomuovikauluri&rlz=1C9BKJA_enFI610FI…

Vierailija
11/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöveli on ainoo joka voi auttaa.

Ikävä kyllä.

Vierailija
12/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä roikota päätä eteenpäin. Pään asento on tärkeä tarkistaa tietokoneella ollessa. Hieroja on vain hetken apu, jos pään asento on niskoja rasittava.

En saa pään asentoa kovinkaan paljon muutettua koska ne lihakset on niin kipeät ettei ne anna periksi.

Kiristävät vaan.

Jos olisin itse hieroja, tietäisin mistä käsitellä omaa kroppaa.

Vierailija
13/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöveli on ainoo joka voi auttaa.

Ikävä kyllä.

No se on vielä kokeilematta. Haluatko tehdä pyövelin homman?

Vierailija
14/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy noita tukikauluksia olevan myös netissä myynnissä, ainakin täällä:

http://www.fysioline.fi/collections/fysioshop

Aika alaosassa listaa, kelaa. Itse ostaisin sen paksumman, 8 cm, että tukee kunnolla.

T.10

Vierailija
15/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kai on selvitettävä niskakivun syy. Onko syynä jännitysniska, retkahdus, välilevyn prolapsi, rannekanavaoireyhtymä, TOS-oireyhtymä, kuluma yms...

Vierailija
16/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kipulääkettä, vaikkapa 600 mg buranaa. Instrusta saa semmoisia vaahtomuovikaulureita, jotka auttavat todella hyvin siihen, kun niska niin kipeä, ettet saa päätä käännettyä. Kauluri pitää pään paikoillaan niin, ettei tarvitse jännittää niskaa - lihasjännitys vetää lihakset vaan yhä pahemmin kramppiin.

Minulla on niska jumissa about kerran puolessa vuodessa, otan silloin kaulurin käyttöön heti, ja jumitus lakkaa 1-2 vuorokaudessa.

Tarkoitan siis tällaista kauluria, joka laitetaan tarralla kiinni kaulan ympärille.

Joo. Kuljenko kylällä panta ympärillä?

Vierailija
17/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kai on selvitettävä niskakivun syy. Onko syynä jännitysniska, retkahdus, välilevyn prolapsi, rannekanavaoireyhtymä, TOS-oireyhtymä, kuluma yms...

Mulla on paha jännitystila ollut lapsuudesta saakka.

Kerran jo leikattu.

Pää on vielä tallella.

Vierailija
18/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on jatkuvasti niskat ja lapaluut jumissa. Relaksanttien lisäksi parhain apu on jooga ja apteekista saatavat thermocare-lämpötyynyt. Nuo tyynyt on ihanat ja lievittää hyvin pahimpia niskajumeja

Vierailija
19/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kuljenko kylällä panta ympärillä?

Siitä vaan. Onko sillä hitonkaan väliä, jos päivässä-parissa pääset tuon avulla särystä eroon?

Homma nimittäin aivan oikeasti toimii. Pysyy pää paikoillaan, ja kun se ei liiku, et tunne kipua ja lihasspasmi laukeaa.

Mulle on ekan kerran tuon määrännyt työterveys-fysioterapeutti, lainasin työterveyshuollon kauluria. Sitten, kun iski kesälomalla seuraavan kerran, ostin oman. Kätevää, kun se on kotona, koska mitä nopeammin otat sen oireiden alkaessa käyttöön, sitä nopeammin se tehoaa. Viimeksi mulla oli tuo viime viikolla, panin sen heti aamusta kaulaan ja illalla oli jo särky veks.

Mutta hei, jos sulle on ulkonäkö tärkeämpää, niin kärsi ihan rauhassa. Oma on valintasi.

Vierailija
20/24 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paha jännitystila ollut lapsuudesta saakka.

Kerran jo leikattu.

Pää on vielä tallella.

Minunkin niska on leikattu, syynä välikevytyrä. Nyt oli niska ha lapa kipeä, mutta syynä olikin rannekanava, lasta ranteeseen ja kipu häipyi niskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä