Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantai huomenet KESÄKERTUT!

17.02.2006 |

Täällä sitä ollaan ylhäällä ennen ylösnousua. Yhdeksältä pitää olla sairaalassa ja täältä kestää tolktuttoman kauan bussilla sinne ehtiä. Nyt se sitten alkaa tänään. Se insuliini. Aina olenkin niin pitänyt itseni pistämisestä : ( No onneksi nuo nykyajan välineet taitaa tehdä sen melko kivuttomaksi.

MasuVauvalle mukava rv 25 lahja tuo äidinpiikitys... Enää siis ei ole kuin loput jäljellä, ja seraava neuvolakin on viikolla 30 tai jotain, kun välissä on toinen TAYSsin visiitti. No nyt hampaiden pesuun, etten jää tästäkin bussista...

nukuksissa oleva Jamesiina ja MasuVauveli rv 25 tasan

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]eilen tuntu olevan niin paljon keskustelun aiheita ettei millään kerennyt kaikkeen vastailemaan, joten yritän pistää jotain tän päivän pinkkaan :)

oottekos kaikki muuten käyneet vilkaisemassa tuota meidän karttaa?

linkki löytyy tuolta esittely pinon lopusta. sinne voi laittaa kuviakin :)

niinkuin lytte eilen sanoikin niin ollaanpa me pitkällä :) jotenkin on mennyt hirmu nopeasti aika...harmi vaan kun tiedän kokemuksesta että viimeinen kuukausi tuntuu kestävän kolme kuukautta...

BB...jospa meidän mieli alat alkaa tästä vielä nousemaan kun päivät pitenee ja lumetkin sulaa jo vähän ajan päästä...ollaanhan me jo menossa helmikuun puolessa välissä, eli reilu kuukaus vielä niin alka olemaan jo ihan kivan keväiset ilmat :D

SAIRAALA vierailut: tosi noloa mutta en edes muista ketä kävi kattomassa esikoisen syntyessä...sen muistan että olin niin huonossa kunnossa (en pystynyt istumaan enkä kävelemään kun alapää oli niin mielettömän kipeenä että en ois kotiin halunnut vieraita ainakaan ekaan viikkoon...kun niitä silloin riitti...

mimosan kanssa sitten sairaalassa kävi ainakin puolet vähemmän kattomassa. tän synnytyksen jälkeen olin niin hyvässä kunnossa että oisin voinut lähteä vaikka lenkille suoraan synnytyksestä :DD

ja sairaalassa olinkin vaan yhden päivän kun siellä oli tylsää

ennen kuopuksen syntymää olin alustanut kaikkia sukulaisia että vierailulle ei saa tulla kotiin ekaan viikkoon koska pelkäsin että oon taas yhtä huonossa jamassa kuin viimeksi! ja kiltisti olivat tulematta :)

Vauvan nukkuminen: (sairaalassa) en tiiä onko kättärilläkin tuollainen minne voi viedä vauvan...mun mielestä siellä piti olla vauvan kanssa aina..viimeksi kun olin pyysin yöllä lisä maitoa kerran kun tuntui että pikkuisella oli nälkä kun heräily koko ajan ja maidon jälkeen nukkuikin kiltisti ainakin pari tuntia...se riitti mulle yö unex

eihän tuo oikeestaan edes itkenyt siellä kunnolla (siis täyttä huutoa) mutta kummiskin ähisi ja puhisi

minä kun oon saanut nuo pikkuiset, en oo niistä sen jälkeen halunnut luopua hetkeksikään. Ovat siis nukkuneet yönsä sairaalassa mun vieressä sängyllä tai omassa sängyssään vieressä

no nyt on taas tarpeex rustattu tälle aamulle ...kahtellaas mitä teille muille kuuluu tänään?

krisse tytöt -02 ja -04 ja Aurora/allu rv22+6

Vierailija
2/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se pino täällä. Silmät vaan haritti hetken. Onnea matkaan Jamessiinalle!

Aamua aloitellaan ja kuin tilauksesta telkasta tulee Kaapo. Saa hetken tässä koneella istahtaa kahvin kera. On se hassua, miten silloin aluksi se kahvi teki niin kamalan pahaa ja nyt taas tuntuu, kun ei muka voisi ilman selvitä. Lähdetään taas luistelemaan on tuo tyttö aivan innoissaan. Eikä tullut takamus kipeäksi eilen. On vielä taidot tallella ja järki kädessä tässä menossa. On vaan luistimilla niin paljon helpompi pysyä pystyssä tuolla jäällä.

Eilen jo kyselinkin, että luetteko työ noita muitten kuulaisten pinoja. Musta on hauska vähän niinkun hauska etukäteen kurkistella tuntoja ja taas sitten katsoa perässätulevien samanlaisia tuntoja samoilla viikoilla. No joo tylsältä se noin kuulostaa...

(.) Kasvaa.... Kaksi iltaa on ollu pyörimistä, kun ei ole oikeen hyvää asentoa meinannu löytyä. Selkää kolottaa ja se symfyysi on kyllä tosi arka, kun sopivasti siihen osuu. Mies naureskelikin, että asettaa haastetta, kun nännit on jo rauhoitettu, kun valuvat maitoa ja saavat supistamaan ni nyt sit karsitaan osa kerraallaan pois.. No vielä onnistuu sovellletaan. Kaveri sitten taas eilen itsensä käänsi ja potkut napsu kohdunsuulle AU AU, Sai kääntää takasin " oikein" päin.

Lytte ja Masukki 22+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein hyvin nukuttu yö! Vaikkakin menin lähemmäs puolta yötä sänkyyn ja heräsin pari kertaa, mut siltiki... Nyt sitte kummasti parempi mieli...

Mä ainaki luen välistä sitä pinoo missä alkaa tapahtumaan ;) Ja iteki ihan hämmästyin lokakuisten pinoo....

Viikon päästä ollaan pakkauspuuhissa, 1v-häälomaviikonloppu siintää... Ens viikon jaksaa varmaan sillä ajatuksella...

Nyt tyhjeni pää, mitähän muuta oli tarkotus muistaa... Tämä äiti laitto tomi traktori-dvdn pyörimään näin aamusta et saa ite istua koneella ;))

Joo...auttamatta lyö tyhjää... Jos puuron lähtis keittelee..

Suhmura ja Napura 24+1 ja poika 12/03

Vierailija
4/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin hakemassa lasten kanssa pohjoisen visiitillä oleva sisko meille yökylään, joten kävin aamunalkajaisiksi lukemassa eilisen pinon.

Krisselle ensin Aurora nimestä: Meillä se on ollut varattuna tytölle kolmanneksi nimeksi jo silloin, kun ei vielä ollut lapsista tietoakaan. Aurora on muodotunu ns. kristillisestä nimiperinteestä ja tarkoittaa aamuruskoa tai päivänkoittoa. Ei siis mitään tekemistä mustalaisten kanssa. :)) Päivänkoitto, uusi vauva, uusia toiveita... Voiko sitä kauniimmin sanoa? :)))))

Bombo: Lämmin ja suuri halaus siskollesi ja sinulle! Tuo on tosi kova paikka. Minulla oli hyvän ystävän kanssa samanlainen tilanne ykkösten ja kakkosten kohdalla. Kolmoset (hänen kakkosensa siis) saimme sitten yhtäaikaa! :)) Hän haluaisi nyt kovasti kolmatta, mutta hänen miehensä mielestä kaksi on riittävästi. Välit ovat siis jäähyllä tämän vauvakysymyksen takia - niin kipeä se on hänelle. Ehkä aika tasoittaa taas. Koita Bombo jaksaa olla siskosi olkapää ja kuuntelija onnestasi huolimatta. Hän tarvitsee sinua nyt hyvin paljon!

Helmis: Mulla putos joulun alla hempat sataseen ja nyt tammikuullekaan ei ollu noussu kuin 106:een. Tuntemukset oli ihan samanlaiset. Terkka muuten sanoi, että matalalla hempalla ja siitä johtuvalla jatkuvalla väsymyksellä on osansa tähän alakuloonkin: Kun väsyttää koko ajan, tuntuu ettei selviä mistään normaleistakaan asioista... Nyt täällä sitten popsitaan vahvennettua rauta-annosta juoman muodossa. (Toivottavasti terkkasi muisti sanoa, että söisit samalla c-vitamiinia. Se nopeuttaa ja auttaa raudan imeytymistä.) Meijän 3,5 vee kuopus ois halunnu juua äitin rautajuomaa kans aivan itkuun asti. Syykin selvisi: " Minusta ei ikinä tuu rautavahvaa miestä, jos et anna voima-taikajuomaa!" :)))

Täällä pohjosessa on muuten aivan ihana pakkasaamu -18 ja ihana auringonpaiste jo ennen yheksää. Saattelin esikoisen koulutielle ja ajttelin herätellä siskon lapsenvahiksi: Josko reipas lenkki ihanassa pakkasessa piristäisi! :))

Muuten tuosta BB kurjuudesta tekee mieli vielä jatkaa: Kahen ensimmäisen ootuksen aikana asuttiin kaupungissa, missä oli kaikki ystävät ympärillä. Ootus oli ihanaa ja ihmeellistä kaikkien rakkaitten ihmisten keskellä. Kakkosen syntymän jälkeen paljon ystäviä ja sukulaisia on muuttanu opiskelujen päätyttyä eri paikkakunnille ja mekin ite tänne takahikiälle. Niinkuin oon joskus sanonut, oon hirveän huono ystävystymään ja luottamaan ihmisiin. Täällä on pienet piirit, enkä oo päässy niihin sisälle. Kolmosen syntymän aikaan tuli vielä köniin asuntokaupassa ja jouduttiin remonttimyllerrykseen vauvan infektiokierteen lisäksi. Nyt painaa anopin kuolema siihen liittyvine tapahtumineen ja ystäväksi luulluun ihmisen karu petos työasioissa. Ehkätämä bb on siksikin niin rankkaa sarjaa.

Ja niin huvittavaa on tämä raskaana olevan ihmisen itkuherkkyys:

Oltiin eilen lasten kanssa katsomassa penkkariajelua. Lapset hihkui ja keräsi karkkeja. Minä vaivuin nostalgiaan ja muistelemaan omaa kymmenen vuoden takaista penkkaripäivääni. Itkeä tyrskin hölmönä ihmisten riemuitessa ja hurratessa. Kyllä hävetti, mutta kerran alkanut itku ei olisi loppunut millään! Koitin näyttää nuhaiselta ja pakkasviiman kurittamalta, heikolla tuloksella. Itketti ja nauratti yhtäaikaa! :))))

Ja viimeiseksi Iso Ilo: Pikkusisko tuli siis eilen pohjoiseen ja lauantaiksi tulee isosisko kahden tyttönsä kanssa. Mennään porukalla Ouluun kaupungille viettämään tyttöjen päivää oikein pitkän kaavan mukaan! Viimeksi on käyty viis vuotta sitten, kun isosisko ootti esikoistaan. Tuntuu Aivan Huippu Ihanalta lähtä pitämään hauskaa omien rakkaitten siskojen kanssa pitkästä aikaa! :)))

Jälleen pitkän litanian päätteeksi

M 24+2

Vierailija
5/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakuloisuus täälläkin iski sitte takas =/

Lytte, en käy lukee muiden pinoja. Aika ja kiinnostus ei vaan riitä. Mutta noita yksittäsisiä aloituksia lueskelen ja jopa vastailenkin välillä.

Suhmurako kertoi lähtevänsä 1v-häämatkalle vkonlopuksi? Saako udella minne menette?

Mehän mennään kans miehen kanssa kaksin enskuussa Roomaan pitkälle vkonlopuule, joka kans tavallaan on 1v-häämatka. MEidän hääpvä on vasta toukokuun alussa, mutta hieman ennakkoon mennään. Toukokuussa on sitte kuitenkin viel Tukholman risteily lasten kanssa. Nuo matkat antaa kummasti voimaa arkeen, kun on jotain kivaa mitä odottaa =))

Oma (.) ei mitään ihmeellsitä. Tässä flunssass tuosta repäisykivusta on saanut kärsiä ihan urakalla, aivastaessa, yskiessä ja niistäessä. Ei tunnu kivalle ei. Mutta muutoin ei ihmeempiä. Pallero potkuttaa menee aika usein ja kyllä nuo liikkeiden tunteminen on vain ihanaa =' )))

HArkinnassa edelleen tuo 4d ultra. 2 vkon sisällä täytyis käydä jos aikoo vielä sukupuolta samalla selvittää...

Nyt aamuhommiin!!

Marieela kera pienen rakkauden Palleron 21+5

Vierailija
6/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä odottelen silmät ristissä neuvolasta puhelua. Eilen illalla alko aivan ihme kutina jalosisa (ja välillä käsissä). Rasvasin ihon suihkun jälkeen hyvin,mutta alkuyön nukuin tosi rauhattomasti reisissä olevan kutinan vuoksi. Taisin laittaa rasvaa parikin kertaa, mutta ei...sitten muistin että kutina voi olla raskaushepatoosin oire. No, soitin aamusta heti neuvolaan, mutta siellä oli just asiakas, aikoi kuitenki heti soittaa takaisin, kun tulee sopiva väli. Mainitsi kuitenki maksa-arvojen tarkistamisesta, joten kaipa verikokeisiin menen. Luin vain netistä,että tauti iskee yleensä 30 rv jälkeen. Mutta mistäpä sen tietää...voihan tuo kutina olla mitä vaan. Toivottavasti vain pakkasesta johtuvaa kuivan ihon kutinaa...mutta on kyllä itsepintaista, ja mulla ei ole mitään allergioita tms.

Meki ollaan suunniteltu kahdenhetkistä viikonloppureissua, Helsinkiin. Hoksasin tuossa, että jos aioitaa lähtä jonneki kahdestaan, niin se on nyt lähdettävä, kun sitten ei taas päästä vähään aikaan. Syksyllä mietittiin kans pitkää viikonloppua Roomaan tai Pariisin, mutta iski piheys ja säästetään nyt ens talveksi etelänmatkaa varten. Vielä ei olla varattu matkaa, ja ei oikein tiedetä minne mentäs. Kanarialle, tai sitten Malesiaan. Mun vanhemmat ois kans lähdössä mukaan. Mun isä haluais lähteä Austraaliaan asti, mutta vähän hirvittää pitkät lennot pienten lasten kanssa. No, kunhan jonneki lämpimään, edes sinne Kanarialle.

Sokuri 24+5 (poika 06/03)

Vierailija
7/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks nukkuneen rukous... Jos yhden yön viikossa saa nukuttua kunnolla, niin ei sitä riemua voi kaualti kestää :/ Eli vali vali, en saanut nukuttua...

Mä sain tänään pitää tuon ukkokullan kotona, mutta se on kipee. Joten tuolla se nyt nukkuu raukka kuumeessa ja miun päivä on samanlainen kuin ennenkin. Yksinäinen.

Miona, kyllä neuvolatäti muistutti tuosta C-vitamiinin vaikutuksesta raudan imeytymiseen. Ihana tuo sinun poika :)

Krisse: Mä eilen surffailin nimisivuilla ja törmäsin ihanaa tytön nimeen... Aurelia -siis mun mielestä se oli ihana :) Poikien A:lla alkavia en bongaillut.

Pitäisköhän lähteä kioskille tallustelemaan, iltapäivälehden vois ostaa.

Kirjastollakin pitäis käydä...

Kiitos Mirju kun valaisit mua siitä Kelahommasta, hiukan arvelinkin että sen on oltava jotain tuon suuntaista. Olisihan täällä muuten ollut asiasta enemmän puhetta. Ainakin luulen niin...

Mukavaa päivää kaikille Kertuille ja iloista alkavaa viikonloppua :)

Helmis ja Nuusku 22+0 (23+0 ;) )

Vierailija
8/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin itseni tuonne kartalle... ( kerrankin onnistuin jossain :)

Toivottavasti ette pahastu nakukuvasta. Kuvassa on tasan 20 viikkoa kasassa eli viime viikolla otettu kuva. Päätettiiin miehen kanssa ottaa tästälähtien kuva parin viikon välein masun kasvamisesta... voin sitten aina vaihtaa uuden kuvan jos muistan tai jaksan.

Olisi mukava nähdä muidenkin kuvia. Itselläni on ainakin niin huono nimimuisti, että heti selkeytyy paljon paremmin, jos näkee jonkun kuvan (ihan minkä vaan)....Tässä on linkki kartalle niin ei tarvi kaivaa tuota meidän pinkkaa.

http://www.frappr.com/kesakertut2006kartta

Olen nyt loputtoman ihastunut Stokken sänkyyn... mutta pirskatti kun on kallis (anoppi kyllä on halukas ostamaan meille pinnasängyn, mutta tuo nyt taitaa olla liikaa pyydetty..voishan sitä tietysti maksaa itse siitä osan ja anoppi sen verran kun haluaa). Niin että jos jollain teistä on myynnissä tai tiedätte jollain olevan niin täältä löytyisi oiva koti yhdelle pyökin tai kirsikan väriselle sängylle.

Sokuri: Toivottavasti kyseessä olisi vain talvikutina... ei kun rasvaamaan... mutta onneksi on olemassa testit että saa selvyyden tilanteeseen.

Ninni rv 21+2

Vierailija
9/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 5 tuntia ja muutama minuutti ja alkaa talviloma! Kauan kaivattu talviloma. *haaveilee pitkään nukkumisesta*

Lyttekö se kyseli muissa pinoissa piipahtamisesta? Itse luen omien pinojen lisäksi aina kyseisen kuun pinoa (nyt siis Helmikuisten pinoa), joskus käyn katsomassa toukokuisia ja heinäkuisia ja sitten Haahujen viikkopinon luen läpi. En kuitenkaan noihin intoudu kirjoittamaan, paremminkin sitten yksittäisiin aloituksiin ja kysymyksiin tulee vastattua ja kommentoitua joskus.

Reissusta haaveillaan mekin miehen kanssa. Sais vain lumet sulaa että pääsis mopon kyyttiin! Vähän ajatuksena, että jos toukokuussa ois hyvät kelit niin piipahdettaisiin Norjassa. Saa nähdä miten käy ja mihin intoutuu, ihan lyhyttä matkaa suunnitellaan. En halua kuitenkaan synnyttää reissussa. Siinäpä olisi tarina lapselle kerrottavaksi..

Jaa-a, kauhee nälkä ja lounaaseen vielä hieman aikaa..

Eilen supisteli jostain syystä koko illan, alkoi töissä iltapäivällä ja sitten ihan nukkumaanmenoon saakka. Ei kivuliaita, mutta kuitenkin tuli säännöllisesti. Tarvitseeko vielä huolestua? Neuvolalääkäriin vielä kolmisen viikkoa aikaa..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 23+6

Vierailija
10/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan on tullut kirjoiteltua, mutta lähes päivittäin luen teidän muitten juttuja :)

Aina ei edes muista olevansa raskaana, paitsi silloin kun pikkunen potkii. Mitään kipuja tms. ei nimittäin ole ollut(hyvä niin). Mitään harjoitussuppareita tms. en myöskään ole tuntenut vielä..

Mutta ilmeisesti kaikki on kuitenkin hyvin, vauva liikkuu ahkerasti aina aamulla ja illalla kun yritän nukkua..

Ainoo mikä harmittaa on se papa, joka mulla oli edelleen kakkonen.. Sain jo lähetteen kolposkopiaan elokuulle. Toivottavasti ei olis mitään vakavaa..

Täälläkin on ihanan aurinkoinen päivä, pitäis lähteä varmaan lenkittämään koiraa niin omakin mieliala nousis. Eilinen meni meinaan niin käteen ku mahdollista.. Tuli odottamattomia ongelmia asuntolainan kanssa ja olin ihan rikki.. Mut eiköhän se tästä, mies on onneks ollu ihanan ymmärtäväinen..

Mitäs kaikkea teillä on jo tulevalle vauvalle hankittuna?

Meillä on tosiaan tulossa ensimmäinen, kaveripiirissä ei oo lapsia ja anoppikin perui puheensa kamojen lainaamisesta ja pisti vanhan pinnasängynkin palasiks kun meni välit siihen eli kaikki pitää ostaa :)

Itse asiassa taitaa isoimmat hankinnat olla jo tehtynä, vaunut löydettiin alesta viime vuoden kuosilla ja samalla mukaan tarttui turvakaukalo, ja mies kävi ylläriks hakeen pinnasängyn ja hoitotason pari viikkoa sitten. Eli kalleimmat on onneks jo ostettu.

Mutta mä yritän raahata itteni tonne lenkkipolulle, aurinkoista päivää kaikille!!

Nazuli rv 24+6

Vierailija
11/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]...kohta se kesäkuukin tulee :))

nyt on sitten ulkoiltukkin...tosin oltiin vaa sellaset puoltuntia tuossa meidän leikki kentällä.

siellä on tuommoinen kivan kokoinen " teletappi" -kukkula jossa ois kiva laskea pulkallakin mutta kun tuo meidän esikoinen Janina on ihan mahoton jos ulkona tuulee,tai sataa lunta...

Hirvee huuto -" haluun kotiin" heti ensimmäisen 5 minuutin jälkeen :((

sitte sain hetkex aikaa suostuteltua istumaan pulkkaan ja vedin sitten molempia pulkassa ympyrää tuossa...

ei oo kivaa kun ois ollut nätti ilmakin...

tämäkin on yksi syy miksi odotan kesää ihan mielettömästi.

varsinkin kun oon itekkin niin kesäihminen kun vaan voi olla!

Ollaan miehenkin kanssa puhuttu monta vuotta siitä että ois ihana muuttaa ulkomaille...vaikka Floridaan.

arvasin että unohdan nimimerkin mutta oisko se ollut ninni kuka kävi laittamassa masu kuvan kartalle. Nätti on ja näyttää hirmu isolta ;) kun ajattelee että on vasta puoliväli menossa :DD

mutta tajusin sitten sitä hetken pähkäiltyäni että samanmoinen jalkapallohan se on mullakin tuossa :)))

noh kahtellaas taas myöhemmin!

krisse rv22+6

Vierailija
12/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa sulonen massu!

Oli pakko alkaa tutkia tota omaa massun muotoa. Nouseeko teil toi maha jo tuollai ylös?:-) Mul on kyl jalkapallo mahasssa, mut se on tossa navan alla... Ei siis kohoa ylöspäin vaan työntyy eteen=) Voi hyvä tavaton... Alkoi vaan mietityttää... Kai se on kohdun asennosta ja mallista kiinni..

Kiukun saattelemana likka lähtee nyt päikkäreille ja äiskä kaatuu viereen kuuntelemaan potkuja.

Lytte taas kera Masukin

Vierailija
13/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut tietokonevirus niin ei olla vähään aikaa pystytty tekeen mitään koneella. Mies on viikkotolkulla yrittänyt saada tätä kuntoon ja eilen se sitten vihdoinkin sen sai.

Toissa päivänä mulla oli taas se neuvolakäynti. Ja sain VIHDOINKIN ne paprut kelaan. Synnärille laitoin jo odottava äiti-paprun menemään ja mutta kelaan en vielä,kun pitää ensin töistä saada siihen liitteeks kaikki paperit ja se tunnetusti kestää! En millään jaksais odottaa sitä mammapakettia. On tuli hännän alla! :)

Yllättäen mulla oli TAAS eri neuvolatäti! Mutta tää oli melkein mukavampi kun se mun oma. Tää oli sairaalasta joku kätilö joka aina tulee tuuraamaan hätätapauksissa kun oikea kätilö on pois. Hemppaa mulla ei otettu kun on kuulemma ollut niin hyvät arvot aina,että se ei kuulemma ole tarpeen ottaa joka kerta. Verenpaineet olivat sitä samaa rataa kun aina ennenkin 108/70. Painoakin oli tullut lisää 4 viikossa 1.3kg JES! sitä pelkäsin,ettei ole tullut yhtään. Vauvan sykkeet oli 130. Se laski koneella ja sitten vielä kaksi kertaa kellosta. Ei kuulemma luota koneisiin. Mulla ei ole koskaan laskettu kellosta sydänääniä. Onko muilla? Se ehdotti että laittaisin jo laukun valmiiksi ainakin puoliksi jos tulee kiire lähtö synnärille. (ajatteli varmaan sen istukan takia voi tulla kiire) Mutta se onkin vähän ongelma sitten mitä sinne laittais kun en ole sinne kaupunkiin päässyt. No on mulla täälä kotona 1 kpl 50cm body ja potkarit. (muita vauvan vaateita on sitten jotain 80cm) Sitten on toppahaalari 80cm. Vaippoja ei ole niin pieniä. Itselle voi varmaan laittaa oikeestaan jonkut verkkarit,paidan ja hammasharjan/tahnan ja hiusharjan. Deuriksen. Niillä varmaan pääsee alkuun ainakin. Mies saa tuoda sitten loput. Mitä muut aikoo pakata?

Sinne synnytykseen ei tosiaankaan ole pitkä aika. Kun ajattelee että tämä kuu on kohta loppu ja sitten on enää maalis,huhtikuu ja ehkä toukokuu. (meinasivat vähän,että tällä on kiire maailmaan.Voi kuulemma päättää tulla jo toukokuulla) Eli kolme enintään kuukautta.

välillä iskee paniikki,kun ei ole hankittu oikeestaan mitään. Vaikka toisaalta kun järkevästi ajattelee niin ne kerkiää hankkia ihan hyvin sittenkin kun vaavi on syntynyt,mutta kuitenkin!

Synnärille mennään käymään katsomaan 14.3. se kestää 2 tuntii. En varmaankaan pysty niin kauaa oleen,mutta halusin silti mennä! Pitää katsoa sitten kunnon mukaan menenkö vai en. (tai siis mennäänkö me vai ei,mies tulee tietty mukaan)

No joo lopettelen nyt runoilun.

Päivän jatkoja ja ihanaa kesän odotusta!

Lilli81 25+2

Vierailija
14/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin itseni teidän kartalle..En tiedä oliko sallittua?! :) Olen lukenut teidän juttuja aina välillä, kun ehdin! Kaikki saavat siis vauvan kesäkuussa? Niin ymmärsin. Mulla laskettuaika on 11.6 ja raskausviikkoja on sitten jo öö...paljon! Esikoista odottaessa oli raskauskiekko päivittäin kädessä ja nyt en tiedä edes missä se on?! Ja joka päivä se äitiyskortti levitettiin eteen trrrrrttt..rullattiin auki ja tutkittiin sitä, mut nyt ei ehdi. Oliver 2v8kk vie kaiken ajan! Kunhan vauveli potkii niin kaikki hyvin :D Me muutettiin noin kuukausi sitten Naantalista tänne Vehmaalle (kartasta näkyy). Hyvin ollaan kotiuduttu! Ja neuvolapalvelut pelaa vaikka maalla ollaankin..Mutta mä kirjottelen tänne aina, kun ehdin! Ainakin mä yritän lukea päivittäin muiden tekstejä. Osasin mä kuvanikin laittaa sinne karttaan! Mutta nähdään taas ja voikaa hyvin masujen kanssa :)

Vierailija
15/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terrrvetuloa :)

käyhän laittamassa tietojasi tuonne esittely pinoonkin jos et ole vielä kerennyt.

nostan sitä sulle ylemmäs niin ei tarvii ettiä

itellä on taas sen verran kiirus että tämän enempää en kerkeä kirjottelemaan :/

krisse rv 22+6 (huomenna taaas uus viikko)

Vierailija
16/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä laitoiko oikeaan paikkaan niitä tietoja..mut laitoin kuitenkin :)Ja kattelin, että Stina_80 Turun seudulta, jolla la 9.6 TYKS, ni voidaan olla jopa samaan aikaan synnärillä :)

Vierailija
17/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on perjantai ja viikonloppu koittaa..Mietinkin juuri, että nyt pitäis pian alkaa hankkia kaikkia vauvan tarvikeita, enne kuin maha niin suuri, ettei jaksa tehdä mitään.

Kun kyseessä on esikoinen, niin en oikein tiedä mitä olisi hyvä hankkia, esim. minkälaiset vaunut. Ajattelin katsella käytettyjä, mutta turvakaukalo varmaan kannattais ostaa uutena. Onko kenelläkään kokemusta kohtuammeesta pikkuiselle?

Nazulille piti vastailla, että mulla oli papassa kolmonen ja iski kauhee paniikki ja tuska. Mutta älä turhaan stressaa, sillä se on vaan hyvä asia, että mahdolliset muutokset huomataan ajoissa ja ne voi kuitenkin parantua itsestään.

Mulla on viikon päästä uusi kolposkopia, jonka yhteydessä poistetaan ne solumuutokset. Inhottavaa kaikki tollanen kun on raskaana, mutta siitä ei oo vauvalle vaaraa. Oon vaan helpottunut, että se hoidetaan mahdollisimman pian pois päiväjärjestyksestä. Ja oon tosi onnellinen, että suomessa tehdään papoja usein!

Se on kyllä hassua, kun kaikille tulee omanlaiset mahat niin koon kuin muodon mukaan.. Mun maha kasvaa vaan eteenpäin ja sivuprofiili jyrkkä:)

Hyvät vkonloput kaikille!

Vierailija
18/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelen tässä vauvelin potkujen lomassa. Mitään rytmiä en oo kyllä löytänyt. Kun mä oon paikoillaan niin vauva ahkeroi ja toisinpäin. Kaikki potkut on koko ajan tuntunut tuolla alhaalla, aina välillä inhottavankin alhaalla. Oonkin miettinyt mitä se tekee käsillään kun en nyrkiniskuja tunne. Ehkäpä etuseinämän iskut vaimentaa.

Oi voi, kaikenlaisesta täällä on keskuksteltu ja vaikka mitä teille oli tapahtunut! Mäkin oon miettinyt et kaikenlaisia tarvikkeita kannattais varmaan hankkia pian kun vielä jaksaa liikkua normaalisti. Meillä ei ole vielä oikeastaan mitään. Mun äiti on kyl niin hurahtanut ekaan tulevaan lapsenlapseensa et välillä tulee postissa paketti toiselta puolelta Suomea... Mukavaahan se vain on. Eli muutama vaate, siinä kaikki. Tiedän kyl et vaunut ja melkein kaikki muu isompi saadaan lainalle serkulta.

Mun mies jotenkin oudoksuu vielä kaikkea vauvaan liittyvää tavaraa. Kyllä se on innoissaan vauvasta, mutta ei ymmärrä että tavaroita pitäis jo nyt hankkia. Tää kaikki on sille vielä hössötystä ja en viitsi tahallaan ärsyttää hommaamalla enempää. Mut nyt kun mahakin on alkanut kasvaa niin eiköhän sekin ala tajuta ettei aikaa oo enää hirveesti.

Liittyykö käytettyihin turvakaukaloihin riskejä? Ei kai yhdellä lapsella ollut kaukalo vielä ole turvaton? Jos pehmusteet ja muovit on kunnossa ja kai sen havaitsee silmämääräiseti?

Kääks, mentävä. Aurinkoa kaikille viikonloppuun!

Riinuska rv 23+0

Vierailija
19/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieela: Nyt meijän kauan odotettu " matka" ei kuulostakaan enää miltään. MENNÄÄN OULUUN ASTI HOTELLIIN 2VRK..... Aika tylsältä se Roomaan verrattuna kuulostaa...

Huomenna tulee 1v täyteen. Mies toi tänään jo ruusun ja tänään juhlitaan ku huominen ylläri ylläri menoo täynnä... Josko illalla sais telkkarin kiinni ajoissa ja pääsis hempeilemään ja lempeilemään...... ;))))

Suhmura....

Vierailija
20/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhmura, älä välitä! Mulle tuo kuulostaa ihan kunnon matkalta.. :))) Mä ootan ku kuuta nousevaa Toton keikkaa ja yötä hotellissa Helsingissä 1.3. Siinähän on isomman matkan tuntuakin, ku mennään oikeen lentokoneella... Haha.

Täällä on juteltu papasta ja solumuutoksista. Mulla oli tuon kakkosen syntymän jälkeen papa lk2 tosi pitkään ja sitten laittoivat lähetteen kolposkopiaan. Tuloksena sieltä sain vaikeita ja keskivaikeita solumuutoksia ts. syövän esiasteitahan nuo on. Poistivat ne sitten viime kesänä Loop konisaatiolla, eli sähkösilmukalla. Nyt kävin tuossa kk sitten seurantapapassa ja koska mitään ei oo kuulunu, niin ilmeisesti ongelma on poistunut kokonaan. Uusi aika tuli syyskuulle. Siis papaan pelkästään. Mulla solumuutosten aiheuttajaksi todettiin papilloomavirus eli kondylooma. Luojan kiitos selvisin ilman noita kondyloomia. Ne on kuulemma tosi ikäviä. Sitä en tiedä mistä tuon viruksen olen saanut. Sukupuoliteitse kai leviää helpoimmin ja olen kuullut, että myös tyyliin saunan lauteilta tartunta on myös mahdollinen. Sen kantajana olen varmaan ollut jo tosi pitkään, koska muutokset olivat jo vaikeita. Netistä luin, että pahimmillaan se voi olla täysin oireeton jopa 10v. Olikos Miona sinullakin kokemus papilloomaviruksesta? Muistan joskus sinun asiasta maininneen.

Mitähän muuta sitä piti sanomani....ei kai ihmeellistä. Maha kasvaa jo niin, että alkaa olla jo edessä. Vauva potkuttelee pitkin päivää ja saa edelleen hymyn kasvoille. :)

Pitääpäs käydä kattomassa niitä mahakuvia!

mirju ja pikku-pööpöti 22+5