Kissan puupellettivessa on loistokeksintö
Nyt ihmettelen miksi käytin kissalla kissanhiekkaa monet vuodet. Oli hintavaa ja hyvää sellaista, mutta se kuitenkin pölysi aika paljon, mikä olikin hiekan suurin miinuspuoli.
Kommentit (3)
Mä aloin heti alusta alkaen käyttämään puupellettejä, niin ei tarvinnut totutella kissaa. Varmaan hankalaa niille, jotka on ennen käyttäny hiekkaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä sait kissan suostumaan hiekanvaihtoon? Minä yritin mutta luovutin, kun kissa sitkeästi teki tarpeensa laatikon viereen lattialle siihen asti, että palattiin vanhaan tuttuun hiekkaan (silikonirakeet). Olen kokeillut muitakin laatuja, mutta mikään muu ei kelpaa :/
Ensin oli hiekkis ja puupellettivessa pari päivää vieretysten, eli vähitellen. Sitten vaan otin sen hiekkiksen siitä kokonaan pois, kun huomasin että puupellettiastiassakin käydään ainakin katsomassa ja penkomassa. Olihan siinä se protestiriski siinä vaiheessa, eli olisi saattanut alkaa löytyä ylläreitä lattialta, mutta niin ei käynyt. Ja tietenkin sitä piti seurata että siellä todellakin käydään asioimassa oikeasti, eikä aleta olla kintut ristissä, koska kissallahan virtsaamattomuus on aika äkkiä tosi vaarallinen tila. Mutta siis hyvin meni. Kannatti! Tuo on ihan se peewee ja ne sen merkin pelletit, eli ei halpa kopio. En tiedä miten hyvin ne muut toimii.
Millä sait kissan suostumaan hiekanvaihtoon? Minä yritin mutta luovutin, kun kissa sitkeästi teki tarpeensa laatikon viereen lattialle siihen asti, että palattiin vanhaan tuttuun hiekkaan (silikonirakeet). Olen kokeillut muitakin laatuja, mutta mikään muu ei kelpaa :/