^^MAALISKUISET loppuviikkoon^^
Kerrankin täällä aloitan keskustelun ;)
Eiliseen pinoon kirjoitinkin sit loppuillasta mielipiteeni mm. liiveistä ja vauvan tavaroista, mutta tuun vielä lisäämään, että nenätippoja kannattaa olla. Oli onni, että meidän vauvan nenä meni tukkoiseksi jo sairaalassa ja hoitaja näytti miten se putsataan. Muutoin en olis tiennyt koko nenätipoista yhtään mitään. Oon nyt kotona tarvinnut useaan otteeseen noita nenätippoja vauvan nenän putsaamiseen. Harmi, että mulle tuli flunssa juuri synnytyksen jälkeen kun koko odotusajan olin terveenä. Varmaan multa tarttui pikkuiseenkin nuha =(
Ollaan pidetty Brio Novan rattaita ensisänkynä kun ei vielä olla kasattu pinnasänkyä. Ne oli siis uudet ja on vielä käyttämättömät niin voi hyvillä mielin puhtaita rattaita sisällä työnnellä. Eli yöt rattaat on meidän sängyn vieressä ja päivällä oon siirtänyt ne tänne olkkarin puolelle ja vauva kellii vaunuissa hyvin tyytyväisenä =)
Kannattaa opetella sairaalassa kapaloimaan vauva peittoon. Siinä kapalossa on tosi hyvä laittaa nukkumaan niin ei tarvii jatkuvasti kattoa onko peitto hyvin...
Nyt täytyy pikaisesti mennä nukkumaan, että jaksaa taas heräillä hoitamaan pikkuista.
Kommentit (25)
Päivä ja koko viikkokin on vierähtänyt huimaa vauhtia. Tänään on mun ensimmäinen äitiyslomapäiväni ja sen kunniaksi lähdettiin kuopuksen kanssa kaupungille hurvittelemaan. Siellä päivä sitten mukavasti vierähtikin. Nyt sitten illasta meinataan lähteä koko perheellä ulos syömään joten " työntäyteistä" on tämä äitiyslomalaisen arki, mutta mukavaa sellaista.
Kovasti tsemppiä Santulle ja muille viimemetreille oleville, itse olen vakaasti sitä mieltä, että roikun sitkeästi täällä odottajien puolella vielä huhtikuussakin, ellei sitten synnytystä jouduta käynnistämään ennenaikaisesti (hope not). No ei mulla mihinkään kiire olekkaan, ihan on kädet täynnä näiden jo olemassa olevien lapsukaisten kanssa ja oma olo on ainakin toistaikseksi ollut mitä mainioin (saa nähdä muuttuuko ääni kellossa kun olen itse ihan oikeasti siellä loppumetreillä:)
Masuun ei uutta, just vetäsin mokkapalan ja kulhollisen jätskiä nausuuni ja se sai aikaan melkomoiset jytäjumpat mahanahkan alla, joten hyvin ilmeisesti voidaan.
Monkey kyseli vaatetuksesta laitoksella. Mulla on ollut tapana pukeutua siellä omiin vaatteisiini, inhoan sairaalassa oloa ja tunnen oloni jotenkin " vähemmän sairaaksi" kun saan nukkua omassa yökkärissäni.
Viikonloppulle ei erityisiä suunnitelmia, muutama jumpan pito ja la-iltana mies kaverinsa synttäreillä, joten vietetään lasten kanssa iltaa keskenämme.
Hauskaa illajatkoa kaikille ja toivottavasti taas pian kuulemme uusista maalisnyyteistä,
toivottelee maisa 34+6
Juu, olo alkaa olee aika " iso" ... Mun ei tarvii kävellä kun pari metriä niin hengästyn kun maratonin juossut...! Vauveli se on vielä aktiivisimmillaan just illalla kun haluis ite jo käydä nukkumaan ja sitten alkaa se rumba ja jalkojen työntäminen kylkiluihin. I-hanaa! :)
Ihmeen hyvin tässä on kyllä jaksanut, kun ajattelee että juoksee vielä päivän 2-vuotiaan perässä. Ja kun ei ole tuota miestä siinä auttamassa, niin välillä on kyllä kieltämättä hermot tiukilla!
Mutta on se ihanaa kun taas saa sellasen pikkusen tuhisevan nyytin kohta syliin... Pelottaa vaan, että jos tälläkin lapsella on mahaportinahtauma, kun se kuulemma on periytyvää. Ensimmäisen kanssa tuli sairaalat turhan tutuiksi. Ensin rs-virus, sitten todettiinkin se ahtauma. Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta...
Mutta paljon jaksamista kaikille " möhömahoille" :) tasapuolisesti!
Sansella rv 37+1
Taisi olla Anna joka on kovasti siivonnut - kun nyt on ollut tuosta ajan kulumisesta puhetta, niin täytyy kyllä sanoa, että siinä ei ole ollut ongelmia ainakaan mulla! Jäteastioiden kiskot kiiltelevät puhtauttaan, kylppäri puunattu pesukoneen takaa, vaatehuoneiden jalkalistat on imuroitu ja komeroita tullut muutenkin siivottua (olipa hyvä huomata, että tutkintotodistuksen kopioita lojui vaatehuoneen lattialla yhdessä paperipinkassa, hohhoijaa). Niin ja pakastin tosiaan tietenkin tuli sulatettua kovien pakkasten aikaan. Mutta siinä välissä olen sitten aina köllähtänyt sohvalle lepäilemään ja lukemaan - voi kun oliskin jo siinä vaiheessa, että pääsisi odottelemaan laitokselle lähtöä vaikka lattioita puunaamalla!
Viikonlopulle ei erikoisempia suunnitelmia. Käyn raksalla kahvinkeittäjänä ja takanlämmittäjänä, ainakin. Koen aikamoista morkkista, kun en oikein voi siellä paljoa tehdä ja vaikka ehkä voisinkin, niin aina tulee sellainen olo etten tee oikein tai tarpeeksi. Onneksi on täydellinen anoppi kuitenkin, joka tekee.
Jahah, pitäiskös ajatella nyt positiivisemmin, pukkas huikean supistuksen päälle heti kun ajattelin viikonlopun rientoja :).
Sairaalaan en taida ottaa omia vaatteita ainakaan aluksi. Jos siltä tuntuu, mies voi sitten käydessään tuoda. Muutenkin koko sairaalakeikka tuntuu oleskelun puolesta hyvin vieraalta: en ole koskaan ollut sairaalassa poliklinikkakäyntejä enempää. Yleensäkin inhoan vieraiden ihmisten kanssa samassa huoneessa yöpymistä, työkavereita myöten.
Taidan hiipiä taas jääkaapille. Otin marjoja sulamaan iltapalaksi, mutta lakat taitavat hävitä kulhosta jo ennen sulamistaan, kun ovat niin hyviä vaikka sitten jäisinä! Ahmatti...
Ja nyt lukemaan edellisen pinon synnytyskertomuksia, niitä taisi siellä olla. Santun raporttia odotellen!
Potkis mun synnytyskertomus on lyhykäisyydessään siinä missä ilmoitin tytön syntymästä... ke-to pinossa on hieman tarkennusta ;)
Lily kysyit jälkivuodosta ja tavallinen side riittäis, mut yösiteitä oon pitänyt kun niitä tuli ostettua. Sit kun seuraava paketti loppuu siirryn siis tavallisiin. Vuoto on samanlaista kun menkkojen aikaan, välillä jopa vähäisempää.
Niin ja ihmettelit kun mennään naikkarille näytille... sain itse valita menenkö neuvolaan (koska täti ei ehtisi lyhyen varoitusajan takia kotikäynnille eikä tyttöä voitaisi kotona edes punnita) vai sinne naikkarille ja koska tytöllä oli sitä keltaisuutta niin saan mielenrauhan kun samalla ne voi naikkarilla sellaisella laitteella katsoa ihosta sen keltaisuuden. Pelottaa, että itse sokaistuu sille eikä huomaa jos keltaisuus olisi uusinut kun koko ajan tulee katseltua vauvaa.
Mun täytyis muuten hankkia 50cm potkareita vauvalle kun niitä en hankkinut montaa sillä kaikki varoitti, että osta vaan 56cm kun vauva kasvaa niin nopeasti. Mutta siis 50cm vaatteetkin on vähän isoja, mutta pienempiä ei taideta edes myydä? no meneepähän ainakin kuukauden tai pari sitten.
Neidistä on jo hirmuisesti kuvia kamerassa ja täytyy pyytää, että mies vihdoin näyttäis kuinka ne siirretään koneelle (uusi kamera kun on niin en uskalla itse kokeilla, vaikka tuskinpa se sen kummoisempaa on kuin entiselläkään kameralla). Eli laitan heti kuvia sähköpostirinkiläisille kun saan kuvat koneelle! =)
Voi hitsi kun on vaikeeta nimen keksiminen pikkuiselle. Jos mä tykkään niin sitten mies ei ja päinvastoin! Onneksi on vielä aikaa ristiäisiin, mutta olisi kiva päästä puhuttelemaan toista jo nimellä! Huoh, en enää ehdi nukkua ennen seuraavaa syöttöä, joten taidan tässä välissä jo sadannen kerran hakea kalenterin ja käydä niitä nimiä läpi! =) Miehen äiti on kovasti nimiä ehdotellut vaikka mun mielestä asia on mun ja miehen välinen! Yksi nimi oli mistä mieskin tykkäsi kun ehdotin, mutta hän meni mainitsemaan siitä äidilleen ja äitinsä uhkasi, ettei tule katsomaan vauvaa jos se nimi annetaan! Mies suuttui äidilleen ja kyllä tuli mulle paha mieli ku niin sanoi! Ymmärsin kyllä perustelun jälkeen miksi se ei ole hyvä, mutta kyllä suututti, että alkoi tollaista uhkailemaan! Kyllä sai mies kuulla kunnian, että mitään nimivaihtoehtoja ei kerrota kenellekään ennenkuin nimi on PÄÄTETTY! En tiedä miten suhtautua anoppiin kun tulevat viikon päästä tyttöä katsomaan. Tykkäävät kovasti musta, mutta ei kyllä tee mieli paljon nähdä ton jälkeen. Harvoin me muutenkin nähdään kun asuvat niin kaukana.
Sori meni nyt anoppivalitukseksi... Hyvää yötä kaikille.
Hei taasen!
Testattiin tuossa äsken kantoliinaa ja kovasti tyttö tykkäsi siellä köllötellä. Olisi varmasti nukahtanut sinne, jos olisi antanut olla vähän kauemman. Virkistyi vaan kummasti, kun otettiin pois. No, johan pikkuinen on kolmesta asti valvonut. Meinaakohan jaksaa vielä seuraavaan syöttöön asti valvoa vai pitääkö ottaa pikkutirsat ennen syöntiä? Ikävä, kun pitää kesken unien herättää. Toivottavasti se kolme kiloa tulisi pian täyteen, niin ei tarttisi olla koko ajan herättelemässä ja itsekin saisi yöllä nukutuksi vähän enemmän.
Simbucca: Juu, kyllä meillä tuota keltaisuutta tarkkailtiin ja koko ajan arvot olivat hyvät, eikä valohoitoa tarvittu, mutta toki vähän peloteltiin, että voi alkaa kellertemään näinä lähipäivinä ja sitten täytyy viedä Jorviin näytille. Eipä tuo tyttö kyllä ainakaan vielä yhtään keltaiselta näytä ja toivottavasti ei tulisikaan. Kova huoli koko ajan pikkuisen voinnista, kun syntyi etuajassa ja niin pikkuisena. Ai, teillä on oikein naikkarilla painokontrolli? Meillä riittää vaan neuvolan punnitus.
Nyt mä käyn katsomassa, joko ruoka on valmis. Tehtiin lasagnettea ja tuolla se uunissa paistuu. Tarttis ehtiä syömään ennen vauvan syömistä. Ja johan tässä nälättääkin.. :) Imetys kyllä vie energiaa melkoisesti ja tietysti tuo vauvan hoito noin yleensäkin ottaen. Ai niin.. Taas sain kakat syliini. Ai että kun se on kivaa.. :)
Mukavaa perjantain jatkoja!
Lily & tyttö 3 vrk