Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taidan nyt luopua periaattestani (lapsen synttärit)

Vierailija
18.02.2016 |

Alakouluikäinen tyttö synttäreitään tässä suunnittelee ja miettii, ketä haluaa kutsua....mä olen aina aiemmin pitänyt kiinni säännöstä, että kutsutaan esim. kaikki naapurin lapset, koko eskariryhmä, kaikki luokan tytöt tms. Ettei niin, että yksi tai kaksi jätetään kutsumatta.
No, nyt jo viime lukuvuonna ja jatkuu näköjään tänä vuonna, että mun tyttö on useamman kaverin synttäreillä/ halloweenjuhlissa/ystävänpäiväjuhlissa yms. ollut se ainoa, jota ei ole kutsuttu :(. Aiemmin olen ajatellu,mettä näytetään me nyt fiksua esimerkkiä ja kutsutaan nekin, jotka ei meidän tyttöä ole kutsunu (ja tässä siis mukana myös "perhetuttuja"). Mut nyt taidan mennä muiden mukana ja kutsua ne, jotka tytön kanssa oikeasti aikaa viettävät, enkä enää jaksa yrittää "kaikkien kanssa pitää tulla toimeen" mantraa.
Saa sitten pyytää koulusta, harrastuksista ja naapurista yksille juhlille ketä haluaa, aiemmin on vähän jaettu, ettei tulis niin paljon porukkaa. Pääseepähän itsekin helpommalla!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän rohkeesti repäset!

Vierailija
2/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee halvemmaksikin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valitettavasti sama.

Vierailija
4/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, että yksityisiin juhliinsa pitäisi kutsua "kaikki" täysin riippumatta pitääkö edes henkilöstä. 

Kuka aikuinenkaan niin tekee?

Vierailija
5/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa kaverisuhteet alkavat urautua sillä lailla, etteivät kaikki lapset yksinkertaisesti vain ole toistensa oikeaita kavereita. Mielestäni AP voi hyvällä omatunnolla tehdä juuri niin kuin kertoo, eli lapsi saa itse valita vieraansa. Eiväthän aikuisetkaan oletusarvoisesti kutsu omiin juhliinsa esim. koko työyhteisöä, vaan vain ne työkaverit, joiden kanssa on mahdollisesti ystävystynyt.

Vierailija
6/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kutsuttiin ekalla ja varmaan tokallakin kaikki luokan tytöt kun ei haluttu jättää ketään ulkopuolelle. Tulos: ihan liikaa porukkaa ja aina joku mökötti ja kieltäytyi yhteisistä leikeistä ja loppujen lopuksi kenelläkään ei ollut hauskaa. Nykyään kutsutaan vain ne joiden kanssa ovat koulussa muutenkin tekemisissä. Toki se on sitte jollain lailla noloa kun tulee kutsu sellaisen synttäreille jota ei itse ole kutsunut. Mutta niihin mennään hyvillä mielin.

Toisaalta sääliksi käy ne lapset joita ei kutsuta spontaanisti mihinkään vaan siksi kun on "pakko".

Vierailija
7/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mun tyttö taitaa valitettavasti kuulua tuohon ryhmään, jota ei spontaanisti kutsuta :(

Vierailija
8/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mun tyttö taitaa valitettavasti kuulua tuohon ryhmään, jota ei spontaanisti kutsuta :(

Tämän vuoksi olisin valmis kieltämään lailla lasten synttärit. Aina joku on uilkopuolinen jne.

Mutta taas kun olemme itse pitäneet isompia juhlia niin joistakin lapsista vaan voin itsekin ajatella että tuota ei kannattaisi kutsua. Ujotkin pääsevät joukkoon mukaan mutta rasittavimpia ovat ne jotka eivät ala mihinkääntai riehuvat ja sabotoivat muiden leikkejä.

Vierailija
9/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, että ratkaisu tuohon on syventää eristäytymistä lisää omilla toimenpiteillä? Miten lapsesi haluaa nämä kutsut? Tämä ei ehkä ole se paikka, jossa sinun kannattaa ilmaista omaa pettymystäsi tilanteeseen lapsesi syntymäpäiväjärjestelyjen kautta.

Vierailija
10/10 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ajatus tuo että kutsutaan kaikki mutta ehkä muilla ei ole varaa ja aikaa järjestää monia juhlia. Omasta lapsuudestani muistan että oli aina tietty määrä vieraita joita sai kutsua, ei meillä eikä muillakaan (ainakaan tietääkseni) puhettakaan monista kaverisynttäreistä.