Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijän sairauslomat

Vierailija
18.02.2016 |

Todella usein keskustelupalstoilla palstat ovat täynnä marttyyreitä, jotka julistavat kuinka eivät jää pois töistä flunssan vuoksi, panadolilla saa kuumeen laskettua yms. Itse olen nyt todella pahasti sairaana. koska mun työnantaja ja työkaverit on sellaisia, että kukaan ei kannusta jäämään sairaana kotiin, vaan työpaikalla käydään livenä tätä marttyyrikilpailua - yleensä ottaen työyhteisössä ollaan kateellisia jos joku "saa sairasloman". Niin tulin ihan tahallani sairaana töihin. Kuumetta oli yli 38, kipulääkkellä sain laskemaan sen. Tänään on tärkeä asiakastilaisuus mikä on vastuullani:KAIKKI kollegat tiesi että olen sairastunut eikä kukaan sanonut että mene kotiin, hän voi hoitaa tilaisuuden. Koska työyhteisö on näin läpimätä, tahallani ja vittuillakseni tulin sairaana töihin. Tuntuu että huimaa, pyörryttää ja heikottaa, silmän aluset on mustat.. Mutta kun ei kerta saa jäädä pois eikä kukaan auta, ei jäädä pois sitten. Osaan minäkin tätä pelata. On vaan hirveää joutua nolaamaan itsensä ja työnantajansa kun ei saa jäädä sairaslomalle. Tähän on turha sanoa että lääkäri loman päättää - jokainen vaikeassa työyhteisössä ollut tietää mitä seuraa saikuttajalle. Tämän viestin kirjoitin siksi, että tämä on omistettu niille kaikille ahneille esimiehille, jotka paheksuvat alaistensa sairauslomia ja kaikille niille itsekkäille ja katkerille työntekijöille, jotka eivät osaa kannustaa työkavereitaan tai aidosti välitä toisten hyvinvoinnista, vaan kadehtivat ihmisten sairauslomia. Paska systeemi! Jos tämä kirjoitus oli jotenkin omituinen, pahoittelen, se on vaan tämä mun kuume.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas nyt on marttyyri?

Vierailija
2/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks muita syyttelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas nyt on marttyyri?

Minä! Justhan mä sanoin, että minäkin osaan pelata tätä peliä, näin sitä pelataan. T.ap

Vierailija
4/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas nyt on marttyyri?

Minä! Justhan mä sanoin, että minäkin osaan pelata tätä peliä, näin sitä pelataan. T.ap

Mitä pelaamista tuon nyt on sitten? Pilaat omia mahdollisuuksiasi, terveydestäsi puhumattakaan. Typerää tuo on. 

Vierailija
5/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas nyt on marttyyri?

Kuka tässä pelissä nyt sitten voittaakaan? Et ainakaan sinä.

Vierailija
6/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks muita syyttelet?

Syytän todellakin työyhteisöä, jossa painostetaan tulemaan sairaana töihin, sairauslomalaisten poissaolon syistä juoruillaan, annetaan ymmärtää että isommat projektit jää muille jatkossa jos sairastelee "eikä työntekijän panokseen voi luottaa". Näin on mulle suoraan sanottu edellisen sairauden takia.

Vierailija
7/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voit ap olla noin lapsellinen? Jos muut niin minäkin... jos muut hyppää kaivoon niin hyppäät sinäkin? Hah! siitä vaan!

Jos omalla elämällään haluaa pelleillä niin ihan vapaasti. Kellekään muulle et tee nyt käytökselläsi hallaa kuin itsellesi vain.

Vierailija
8/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä nyt sitten saavutat toimimalla noin? Mitä hyvää? Josta on sinulle hyötyä?

Vierailija
9/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas nyt on marttyyri?

Kai minä odotan, että jos joku eli nyt minä, vaikka pyörtyisi töissä koska joutuu olemaan työssä sairaana, niin työyhteisön kulttuuri muuttuisi. Että jos tapahtuisi jotain pahaa niin esimiehet yms heräisi asiaan

Vierailija
10/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan päinvastainen kokemus.

Jouduin sairauslomalle tapaturman takia. No arvatenkin se venyi ja venyi. Lopulta oli aika palata töihin, kyselin töistä vuoroja, että osaan oikeaan aikaan sinne saapua.

Niin. Vastaus oli, että onko sun ihan varmasti hyvä tulla. Kyllä me täällä selvitään ilman sinua (=ei tarvita sinua).

Tosi kiva mennä töihin........

Vierailija
11/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas nyt on marttyyri?

Kai minä odotan, että jos joku eli nyt minä, vaikka pyörtyisi töissä koska joutuu olemaan työssä sairaana, niin työyhteisön kulttuuri muuttuisi. Että jos tapahtuisi jotain pahaa niin esimiehet yms heräisi asiaan

Onko sinussa vähän draamakuningattaren vikaa?

Vierailija
12/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä voit ap olla noin lapsellinen? Jos muut niin minäkin... jos muut hyppää kaivoon niin hyppäät sinäkin? Hah! siitä vaan!

Jos omalla elämällään haluaa pelleillä niin ihan vapaasti. Kellekään muulle et tee nyt käytökselläsi hallaa kuin itsellesi vain.

Kai mä oon vaan henkisesti niin heikko, että kantti ei kestä ottaa vastaan sitä juoruilua/vittuilua yms jatkoseurauksia jos pitää sairausloman.

Vierailija
13/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas nyt on marttyyri?

Ai oletkin sellainen tuplamarttyyri? :D Hei oikeasti, älä unta nää. Sitten sinulle sanottaisiin, että kuka nyt ei omaa terveyttään ajattelisi ja oletpa ollut tyhmä, eikä tätä ainakaan mitenkään korvata. 

Vierailija
14/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko sitten syytä yksin esimiehissä? Kuinka paljon työntekijät käyttävät hyväksi ns pitämättömiä sairaslomia? Eihän työntekijöillekään mikään riitä. Kaikki pitäisi saada ilman todellista vastuuta. Maristaan ja tehdään itsestään pahin marttyyri sitten jeesuksen, kun joutuu töitä tekemään niillä ehdoilla, joihin on ihan itse suostunut. Kuka nämä marisevat työntekijät työllistää? Jos ei kelpaa niin pakkoko kun on siellä töistä olla. Sinulla on ihan perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus tehdä omia arvioita, päätöksiä ja valintoja oamssa elämässäsi. Olet jo ihan iso tyttö, etkä kenenkään holhouksenalainen.

Jaxuhali<3

Vierailija
15/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks muita syyttelet?

Syytän todellakin työyhteisöä, jossa painostetaan tulemaan sairaana töihin, sairauslomalaisten poissaolon syistä juoruillaan, annetaan ymmärtää että isommat projektit jää muille jatkossa jos sairastelee "eikä työntekijän panokseen voi luottaa". Näin on mulle suoraan sanottu edellisen sairauden takia.

Pakko kysyä, satutko useinkin sairastumaan silloin, kun projektissa on joku tärkeämpi vaihe tulossa, esim. joku presentaatio?

Vierailija
16/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas nyt on marttyyri?

Onko sinussa vähän draamakuningattaren vikaa?

En tiedä, päätin vaan nyt tehdä tämän kokeilun asian suhteen.

Vierailija
17/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai mä oon vaan henkisesti niin heikko, että kantti ei kestä ottaa vastaan sitä juoruilua/vittuilua yms jatkoseurauksia jos pitää sairausloman.

Jos työyhteisö on tuollainen, niin luuletko, ettei siitä juoruiltaisi, että olet tullut töihin niin sairaana, ettet tolpillasi pysynyt?

Vierailija
18/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääntäydyit siis sairaana kahdeksaksi töihin kirjoittelemaan keskustelupalstalle, varsinainen helmi työntekijäksi! :)

Vierailija
19/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun naisia kohdellen tässä yhteiskunnassa kuin lapsia tai jälkeenjääneitä. :D Aikuinen kiukuttelee kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkit, kun kaikki ei mene niin kuin itse haluaa ja ihan itse typistää itsensä lapsen tasolle.

Vierailija
20/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks muita syyttelet?

Pakko kysyä, satutko useinkin sairastumaan silloin, kun projektissa on joku tärkeämpi vaihe tulossa, esim. joku presentaatio?

En, sillä presentaatioiden pitäminen ja asiakastapaamiset on pääasiallinen työn sisältö ja olen hakeutunut alalle koska se sopii persoonaani. Kyse ei ole siis mistään korvien välisestä asiasta että sairastun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi