Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijän sairauslomat

Vierailija
18.02.2016 |

Todella usein keskustelupalstoilla palstat ovat täynnä marttyyreitä, jotka julistavat kuinka eivät jää pois töistä flunssan vuoksi, panadolilla saa kuumeen laskettua yms. Itse olen nyt todella pahasti sairaana. koska mun työnantaja ja työkaverit on sellaisia, että kukaan ei kannusta jäämään sairaana kotiin, vaan työpaikalla käydään livenä tätä marttyyrikilpailua - yleensä ottaen työyhteisössä ollaan kateellisia jos joku "saa sairasloman". Niin tulin ihan tahallani sairaana töihin. Kuumetta oli yli 38, kipulääkkellä sain laskemaan sen. Tänään on tärkeä asiakastilaisuus mikä on vastuullani:KAIKKI kollegat tiesi että olen sairastunut eikä kukaan sanonut että mene kotiin, hän voi hoitaa tilaisuuden. Koska työyhteisö on näin läpimätä, tahallani ja vittuillakseni tulin sairaana töihin. Tuntuu että huimaa, pyörryttää ja heikottaa, silmän aluset on mustat.. Mutta kun ei kerta saa jäädä pois eikä kukaan auta, ei jäädä pois sitten. Osaan minäkin tätä pelata. On vaan hirveää joutua nolaamaan itsensä ja työnantajansa kun ei saa jäädä sairaslomalle. Tähän on turha sanoa että lääkäri loman päättää - jokainen vaikeassa työyhteisössä ollut tietää mitä seuraa saikuttajalle. Tämän viestin kirjoitin siksi, että tämä on omistettu niille kaikille ahneille esimiehille, jotka paheksuvat alaistensa sairauslomia ja kaikille niille itsekkäille ja katkerille työntekijöille, jotka eivät osaa kannustaa työkavereitaan tai aidosti välitä toisten hyvinvoinnista, vaan kadehtivat ihmisten sairauslomia. Paska systeemi! Jos tämä kirjoitus oli jotenkin omituinen, pahoittelen, se on vaan tämä mun kuume.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vääntäydyit siis sairaana kahdeksaksi töihin kirjoittelemaan keskustelupalstalle, varsinainen helmi työntekijäksi! :)

Juurikin näin! -ap

Vierailija
22/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa aikuisuuteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä voit ap olla noin lapsellinen? Jos muut niin minäkin... jos muut hyppää kaivoon niin hyppäät sinäkin? Hah! siitä vaan!

Jos omalla elämällään haluaa pelleillä niin ihan vapaasti. Kellekään muulle et tee nyt käytökselläsi hallaa kuin itsellesi vain.

Kai mä oon vaan henkisesti niin heikko, että kantti ei kestä ottaa vastaan sitä juoruilua/vittuilua yms jatkoseurauksia jos pitää sairausloman.

Jos työyhteisö on tuollainen, niin luuletko, ettei siitä juoruiltaisi, että olet tullut töihin niin sairaana, ettet tolpillasi pysynyt?

Todennäköisestikin. Tämä on hyvä pointti.

Vierailija
24/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnea sitten vaan. Katso nyt kuitenkin, etten pyörry niin, että lyöt pääsi pahasti tai jotain sellaista. Työnantaja tulee sanomaan, kun haet korvauksia, ettei sinulle korvata mitään, kun olet tullut työpaikallesi sairaana, vaikka ihmisen pitäisi ymmärtää olla tulematta sairaana töihin.

Vierailija
25/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks muita syyttelet?

Syytän todellakin työyhteisöä, jossa painostetaan tulemaan sairaana töihin, sairauslomalaisten poissaolon syistä juoruillaan, annetaan ymmärtää että isommat projektit jää muille jatkossa jos sairastelee "eikä työntekijän panokseen voi luottaa". Näin on mulle suoraan sanottu edellisen sairauden takia.

Syytä ketä syytät, mutta minä ihmettelen, että missä ihmeessä te kaikki olette töissä, jos töistä voi jäädä pois tosta vaan, esim. flunssan takia ellei ole kuumetta. Mulle vissiin kertynyt kaikki paska työpaikat mistä ei todellakaan olla päivääkään pois ilman lääkärin todistuksia ja myös kaikki paska lääkärit, jotka eivät lomaa anna ellei ole selvästi kuumetta - ja en todellakaan tarkoita näitä " mulla on kuumetta 36,7 kun mun normaali lämpö on 36,2 " tapauksia. Siis OIKEESTI kuumetta.

Olisihan mustakin kiva sairastaa kaikki räkätaudit kotona, mutta mulle ei koskaan nouse kuumetta. Ja mulle joudutaan työstä johtuen joka kerta palkkaamaan sijainen. Eli kynnys on todella korkealla, kun sairauslomaa hakee.

Vierailija
26/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla menee oma terveys työn edelle. En siltikään ole ollut töistä pois, kun kuusi päivää viimeisten kuuden vuoden takia. En todellakaan menisi töihin huonossa kunnossa. Pahimmillaan tulee flunssan jälkisairauksena sydänlihastulehdus tai sairastuu vielä muutkin, kun menee töihin tartuttaan.

Vierailija
27/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks muita syyttelet?

Syytän todellakin työyhteisöä, jossa painostetaan tulemaan sairaana töihin, sairauslomalaisten poissaolon syistä juoruillaan, annetaan ymmärtää että isommat projektit jää muille jatkossa jos sairastelee "eikä työntekijän panokseen voi luottaa". Näin on mulle suoraan sanottu edellisen sairauden takia.

Eikö aikuisen pitäisi jo osata laittaa juoruilut, yms ihan käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin ja jättää  juorut ihan omaan arvoonsa ja ottaa vastuu omista tekemisistään. 

Työpaikka ei ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö tai kaverikerho, jossa vähän harrastellaan. Teidän työpaikallakin on varmasti tavoite jonka pitää täyttyä, että yritys pystyy teidät kaikki työllistämään. Ei työpaikoilla uudelleen organisoida töitä silkkaa pahuuttaan, jos sama työntekijä on usein sairaana juuri silloin kuin on jossain isommassa projektissa on deadline. Sitä kutsutaan liiketoiminnaksi, ei kostoksi.

Vierailija
28/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks muita syyttelet?

Syytä ketä syytät, mutta minä ihmettelen, että missä ihmeessä te kaikki olette töissä, jos töistä voi jäädä pois tosta vaan, esim. flunssan takia ellei ole kuumetta. Mulle vissiin kertynyt kaikki paska työpaikat mistä ei todellakaan olla päivääkään pois ilman lääkärin todistuksia ja myös kaikki paska lääkärit, jotka eivät lomaa anna ellei ole selvästi kuumetta - ja en todellakaan tarkoita näitä " mulla on kuumetta 36,7 kun mun normaali lämpö on 36,2 " tapauksia. Siis OIKEESTI kuumetta.

Olisihan mustakin kiva sairastaa kaikki räkätaudit kotona, mutta mulle ei koskaan nouse kuumetta. Ja mulle joudutaan työstä johtuen joka kerta palkkaamaan sijainen. Eli kynnys on todella korkealla, kun sairauslomaa hakee.

Mä oon ollu työelämässä nyt pian kolmekymmentä vuotta. Jokaisessa työpaikassa on saanut olla ensimmäiset kolme päivää poissa omalla ilmoituksella ja työterveydestä on aina saanut saikkua, jos sille on ollut oikea tarve. Niin ne työpaikat vaan on erilaisia.

Vierailija
29/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kipulääke purrut ja kahvia juotu, ja tuntuu että ehkä vähän liioittelin tuossa aikaisemmin. En minä tänne töihin pyörry ja vedän tapaamiset läpi selkärangalla. ahdistaa vaan tämä yleinen kulttuuri, mutta koitan nyt olla olematta noin negatiivinen marttyyri mitä olin aiemmin. Kiitos kaikille vastaajille, todella asiallisia pointteja tuli, esim se että jos on tosi sairaana töissä, ei kukaan sitäkään hyvällä katso, ja että ei terveytensä peliin laittaminen ratkaise mitään. Myös kaikki marttyyriläpät oli ansaittuja, kun sitähän tämä on.. inhimillistähän sekin kai on . Kai tämä kaikki juontaa juurensa työyhteisön ongelmista ja omasta liiallisesta tunnollisuudesta! Vaikka työajalla palstailenkin, olen silti tunnollinen ihminen.. sanotaanko että luovan työn etuja että ei tarvii suorittaa kokoajan. T. Ap

Vierailija
30/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks muita syyttelet?

Sama tilanne vähän minulla, sairausloma ei ole yleensäkään läpihuutojuttu, ja kuumetta harvoin vaikka nyt nostikin. Olen ehkä kerryttänyt jotain katkeruutta tämän asian suhteen nyt kun näin purkauduin. Nyt kun lääke on vaikuttanut niin näen ehkä vähän selkeämmin koko homman. T.ap

Vierailija
31/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti sinä tuota peliä pelaat, vaikka sanoit osaavasi pelata.

Sinähän teet juuri ne liikkeet mitä vastapelaajasi haluavat sinun tekevän. Vetävät sinua kuin pässiä narussa.

Oman terveyden uhraaminen on kuule kallis hinta yhdestä työpaikasta.

Vierailija
32/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti sinä tuota peliä pelaat, vaikka sanoit osaavasi pelata.

Sinähän teet juuri ne liikkeet mitä vastapelaajasi haluavat sinun tekevän. Vetävät sinua kuin pässiä narussa.

Oman terveyden uhraaminen on kuule kallis hinta yhdestä työpaikasta.

tämä taitaa olla totta! t. ap

Vierailija
33/33 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan uhraa terveyttäni yhdenkään työpaikan takia. Se on vissi. Ei siitä mitään mitaleja jaeta. Aivan sama mulle mitä muut tekee. Ei kannata olla tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi